Κρατικές ενισχύσεις στη ναυπηγική βιομηχανία

H Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε στην έγκριση νέων αναθεωρημένων κανόνων για την αξιολόγηση των κρατικών ενισχύσεων στη ναυπηγική βιομηχανία της Ε.Ε.


Συγκεκριμένα το νέο πλαίσιο θα ισχύσει για δύο χρόνια από την 1/1/2012 μέχρι το τέλος του 2013, ενώ το σημερινό πλαίσιο τέθηκε σε ισχύ το 2004 και θα λήξει στο τέλος του 2011.

Μεταξύ άλλων, παρατείνει και απλοποιεί τους κανόνες για τις ενισχύσεις για την καινοτομία στη ναυπηγική βιομηχανία και επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής των κανόνων αυτών σε νέα εξειδικευμένα τμήματα της αγοράς.

Περαιτέρω ώθηση στον κλάδο μπορεί να δώσει το νέο πλαίσιο, υπό προϋποθέσεις, εφόσον αποφασιστεί συγκεκριμένη αναπτυξιακή πολιτική για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας, να δώσει.

Αξίζει να αναφερθεί πως το προηγούμενο δεν χρησιμοποιήθηκε από ελληνικά ναυπηγεία, παρότι έγιναν προσπάθειες.

Ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, κ. Αλμούνια δήλωσε: «Η ενθάρρυνση της καινοτομίας στη ναυπηγική βιομηχανία είναι ζωτικής σημασίας για την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας αυτής.

Οι νέοι κανόνες θα συμβάλλουν στη διατήρηση ενός εξειδικευμένου, ανταγωνιστικού και καινοτόμου τομέα ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ευρώπη».

Βελτιωμένους κανόνες για τις ενισχύσεις στον τομέα της καινοτομίας παρέχει το νέο πλαίσιο, ενώ παράλληλα διευρύνει το πεδίο εφαρμογής των ισχυόντων κανόνων για τα πλοία εσωτερικής ναυσιπλοΐας, καθώς και στα πλωτά ναυπηγήματα όπως πλατφόρμες.

Όσον αφορά στους κανόνες σχετικά με τις εξαγωγικές πιστώσεις και τις περιφερειακές ενισχύσεις παραμένουν αμετάβλητες, ενώ το νέο πλαίσιο δεν περιέχει ειδικές διατάξεις σχετικά με ενισχύσεις για το κλείσιμο επιχειρήσεων, ενισχύσεις για την απασχόληση.

Η Επιτροπή προβλέπει ακόμη πως οι διατάξεις σχετικά με την ενίσχυση της καινοτομίας στη ναυπήγηση θα ενσωματωθούν στο πλαίσιο της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις για την έρευνα την ανάπτυξη και την καινοτομία και τις διατάξεις για τις περιφερειακές ενισχύσεις.