Η Ελλάδα ζητεί ο οδηγίες για τα λιμάνια

Oδηγίες σχετικά με τις παραχωρήσεις, αλλά και διευκρίνιση των όρων και προϋποθέσεων που επιτρέπουν την παροχή κρατικών ενισχύσεων στους ευρωπαϊκούς λιμένες, ζήτησε ο γενικός γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΠΑΑΝ, Θάνος Πάλλης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο συνάντησης στις Βρυξέλλες για τη λιμενική πολιτική.


Αναφορικά με την Ελλάδα, βρίσκεται σε εξέλιξη ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη της λιμενικής βιομηχανίας, μέσω πωλήσεων ποσοστών των λιμανιών της χώρας, αρχής γενομένης από το 23,1% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, καθώς και μέσω παραχωρήσεων διάφορων λιμενικών υπηρεσιών σε ιδιώτες.

Η συνάντηση μάλιστα πραγματοποιήθηκε ύστερα από πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Move), με τη συμμετοχή των υπεύθυνων των κρατών - μελών για τις εθνικές λιμενικές πολιτικές και αντικείμενο τη διαμόρφωση της Ευρωπαϊκής Λιμενικής Πολιτικής.

Να σημειωθεί πως συνιστά το πρώτο βήμα της Ε.Ε., μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις του αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπεύθυνου επιτρόπου για τις Μεταφορές, Σιμ Κάλλας, στις οποίες είχε αναφέρει ότι «ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι να καταλήξει έως το 2013 σε ένα σύνολο προτάσεων, που θα επιτρέψει στους ευρωπαϊκούς λιμένες να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, ενώ παράλληλα θα ενισχυθεί ο ρόλος τους για την ευρωπαϊκή οικονομία».

Ο κ. Πάλλης από την πλευρά του δεν παρέλειψε να χαιρετίσει την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τονίζοντας ταυτόχρονα τη χρησιμότητά της σε μια μεταβατική περίοδο για το ελληνικό λιμενικό σύστημα και ανέπτυξε τις θέσεις με τις οποίες η ελληνική πλευρά προσέρχεται στο σχετικό διάλογο.

Mε δεδομένη άλλωστε τη μεταρρύθμιση των λιμένων, που βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς και την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να ενισχύσει την πολιτική παραχωρήσεων, υποστήριξε την πρόθεση να υπάρξει διατύπωση κατευθυντήριων οδηγιών για τις παραχωρήσεις, αλλά και διευκρίνιση των όρων και προϋποθέσεων που επιτρέπουν την παροχή κρατικών ενισχύσεων στους ευρωπαϊκούς λιμένες.

Η ελληνική πλευρά υποστήριξε, επίσης, τη χρησιμότητα για την ενίσχυση της απλοποίησης των διαδικασιών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των θαλάσσιων μεταφορών, ζητώντας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει υπόψην της σημαντική πρόοδο που έχει διαγράψει ο τομέας της ναυτιλίας, μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ και των Ηνωμένων Εθνών (Rotterdam rules).

Προτεραιότητα έχει δοθεί στο πρόγραμμα «Blue belt», το οποίο προωθεί ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.