Mε 15 χρόνια καθυστέρηση η σύνδεση με τη Μαύρη θάλασσα
Με καθυστέρηση τουλάχιστον 15 χρόνων το βορειότερο λιμάνι της χώρας, στην Αλεξανδρούπολη, επιδιώκεται να συνδεθεί με το σιδηρόδρομο μέχρι και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, ενώ το σύνολο των έργων, χρειάζεται πόρους ύψους 120-130 εκατ. ευρώ.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας Α. Γεωργιάδης ανακοίνωσε χθες από την Αλεξανδρούπολη πως θα επιτευχθεί η σιδηροδρομική σύνδεση, ενώ την ίδια στιγμή ο Οργανισμός Λιμένος της πόλης, μέσω συμμετοχής του σε σχετικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα, θα προσπαθήσει να αποκτήσει εμπορευματική σύνδεση, μέσω τρένου, με τους λιμένες του Σβίλενγκραντ και του Μπουργκάς.
Ειδικά στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού θα υπάρξει μελέτη κόστους 3,5-4 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί με τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) στη σχετική πρωτοβουλία λαμβάνουν μέρος ο ΟΣΕ, ο αντίστοιχος οργανισμός σιδηροδρομών της Βουλγαρίας κ.ά.«Κολοβό» είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που το 2007 χαρακτηρίστηκε ως «λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος» (ο σημαντικότερος ανάλογος χαρακτηρισμός σε κοινοτικό επίπεδο).
Όσον αφορά στην οδική σύνδεση, καθώς δεν έχει έξοδο-είσοδο στην Εγνατία Οδό, τη στιγμή που το ενδεχόμενο αυτό είχε μελετηθεί στο πρόσφατο παρελθόν.
Για την Εγνατία
Προϋπόθεση για να μπορέσει το λιμάνι να αποκτήσει πρόσβαση στην Εγνατία είναι η κατασκευή της περιφερειακή οδού της πόλης, πράγμα το οποίο σημαίνει πως θα απαιτηθεί τουλάχιστον ακόμη μία πενταετία στην καλύτερη περίπτωση.
Μεταξύ των έργων που απαιτούνται για να μπορέσει το λιμάνι να λειτουργήσει αποτελεσματικά, περιλαμβάνονται πολυχρηστικός σταθμός containers, η ολοκλήρωση της εκβάθυνσης κ.ά., τα οποία προωθούνται για ένταξη στο ΕΣΠΑ.
Παράλληλα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει προσελκύσει ήδη το ενδιαφέρον και ιδιωτικών ομίλων, όπως αυτός του Κοπελούζου, που διαθέτει σχέδιο επένδυσης για σταθμό μεταφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Θρακικό πέλαγος, 22 χλμ. νοτιοδυτικά της πόλης.
Το λιμάνι δεν αναμένεται να επηρεαστεί καθόλου από πιθανή οριστική ματαίωση στην κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, καθώς ούτως ή άλλως δεν θα είχε σχεδόν κανένα όφελος από την υλοποίησή του.