ΥΠΟΙΚ: Τα τέσσερα Airbus πωλήθηκαν για 40,4 εκατ. δολάρια
Στο ποσό των 40,4 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε το τίμημα για την πώληση των τεσσάρων Airbus ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, υποστηρίζοντας ότι εφόσον είχε επιλεγεί διεθνής διαγωνισμός, θα κατέληγε σε μικρότερες προσφορές.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Γραμματείας της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων, η πώληση των τεσσάρων Airbus A340-300, ιδιοκτησίας του ελληνικού Δημοσίου, που χρησιμοποιούσε η παλιά Ολυμπιακή έως τον Σεπτέμβριο του 2009, είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας, σύμφωνα με το Μνημόνιο συνεργασίας με την τρόικα που ελέγχει διαρκώς την υπέρβαση των σχετικών προθεσμιών.
Στον πρώτο διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό της ΔΕΑΑ, στα τέλη του 2009, η Cirrus International, που ήταν και η πλειοδότρια εταιρεία, προσφέροντας το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων, απέσυρε το ενδιαφέρον της εξαιτίας αδυναμίας χρηματοδότησης της συναλλαγής, ενώ μετά από εξέταση και των υπόλοιπων προσφορών, ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος.
Η διαχείριση των αεροσκαφών από τότε ασκείται από την υπό εκκαθάριση εταιρία «Ολυμπιακές Αερογραμμές», ενώ για να καταστούν τα αεροπλάνα αξιόπλοια, θα έπρεπε σύμφωνα με εκτίμηση των συμβούλων της Lazard να δαπανηθεί ποσό 47 εκατ. δολάρια.
Ο δεύτερος διεθνής ανοικτός διαγωνισμός προκηρύχθηκε από τη ΔΕΑΑ στις αρχές του 2011, πριν την ίδρυση του Ταμείου Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας του Δημοσίου, και το στάδιο των τελικών προσφορών έληξε στις 20 Ιουνίου 2011. Πλειοδότης ανακηρύχθηκε τον Αύγουστο του 2011 η Apollo Aviation Group, η οποία και προσέφερε το μεγαλύτερο τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια) μεταξύ των εταιριών που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας.
Οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας ήταν η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια). Επισημαίνεται επίσης ότι κάποιες εταιρίες εξέφρασαν ενδιαφέρον για τα αεροσκάφη ατύπως και εκτός του πλαισίου της διαγωνιστικής διαδικασίας, συνεπώς δεν μπορούσαν να ληφθούν υπόψη σύμφωνα με τον νόμο.
Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, νέα καθυστέρηση ως προς την πώληση των αεροσκαφών θα σήμαινε νέα υποχώρηση της τιμής των αεροσκαφών ή και παντελή αδυναμία ολοκλήρωσης σοβαρής αγοραπωλησίας.