Πώς ξεπουλήθηκαν τα Airbus της Ολυμπιακής
Εγκαταλειμμένα στην τύχη τους και χωρίς συντήρηση με αποτέλεσμα να πέσει υπερβολικά η αξία τους και στην ουσία να ξεπουληθούν όσο - όσο ήταν τα τέσσερα Airbus Α340 των υπό εκκαθάριση Ολυμπιακών Αερογραμμών.
Μόνο η αξία των δίσκων των κινητήρων τους, υπολογίστηκε ότι υπερβαίνει τα 25 εκατ. ευρώ, ενώ αν ήταν σωστά συντηρημένοι, η αξία τους θα ξεπερνούσε τα 31 εκατ. ευρώ, όσο δηλαδή πωλήθηκαν ολόκληρα τα αεροσκάφη!
Σύμφωνα με "Τα Νέα", τουλάχιστον πέντε υπάλληλοι της εταιρείας Apollo Aviation με έδρα το Μαϊάμι, που αγόρασε πρόσφατα τα Airbus, βρίσκονταν από τις 16 Αυγούστου στην Αττική και εξέταζαν διεξοδικά τα αρχεία των αεροσκαφών.
Τον Δεκέμβριο εμφανίστηκε ο εκτιμητής της εταιρείας - μυστήριο SL Engineering & Services, ο οποίος μία μέρα αφού τελείωσε την αποτίμησή του, συναντήθηκε με τον Σεμπαστιάν Κ.
Ποιος είναι αυτός;
Στέλεχος της Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, ο οποίος περιγράφεται "ως ένα αμούστακο παιδί το πολύ 30 ετών" που υπολόγισε την αξία των τεσσάρων αεροσκαφών σε 24-25 εκατ. ευρώ, όσο δηλαδή η αξία των δίσκων των κινητήρων τους.
Σύμφωνα με τον Σεμπαστιάν Κ. το πιο "πολύτιμο" από τα αεροσκάφη έπιανε όχι παραπάνω από 7 εκατ. ευρώ, ενώ το απαξιωμένο τα 5,3 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία - φάντασμα SL Engineering & Services στην οποία εργάζεται ο "έμπειρος" εκτιμητής δεν υπάρχει στον χρυσό οδηγό της Γαλλίας και παρότι συνεργάζεται με το ελληνικό δημόσιο, μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει μόνο μέσω e-mail και του γαλλικού αριθμού του κινητού του Σεμπαστιάν Κ.
Σημειώνεται ότι παρότι υπήρξαν υψηλότερες προσφορές για την αγορά των τεσσάρων αεροσκαφών, τελικώς δόθηκαν στην εξευτελιστική τιμή των 31 εκατ. ευρώ με τη δικαιολογία ότι είχε κλείσει ο διαγωνισμός.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αφαίρεσε το φθινόπωρο του 2009 από τα τέσσερα αεροσκάφη που ήταν προίκα των Ολυμπιακών Αερογραμμών τα πιστοποιητικά αεροπλοϊμότητάς, λόγω του ότι η εταιρεία τέθηκε σε καθεστώς εκκαθάρισης.
Στη διάρκεια των τελευταίων 27 μηνών που τα airbus τελούσαν υπό καθεστώς συντήρησης έπρεπε να γίνουν επιθεωρήσεις και εργασίες που όριζε σε συγκεκριμένες ημερομηνίες η κατασκευάστρια εταιρεία, κάτι που δεν συνέβη ποτέ λόγω του ότι κρίθηκε ασύμφορο.
Η αμέλεια και οι παραλείψεις μείωσαν την αξία των αεροσκαφών, κάτι που συνέβη και με Boeing 747 της Ολυμπιακής, τα οποία ενώ το 2001 μπορούσαν να αγοραστούν έναντι 22 εκατ. ευρώ, τελικώς δόθηκαν το 2002 για μόλις 5,5 ευρώ.