Πωλητήριο στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας
Οι επενδύσεις που εκτιμάται ότι θα φέρουν οι συγκεκριμένες αποκρατικοποιήσεις κυμαίνονται μεταξύ των 20 και 40 εκατ. ευρώ, ενώ πληροφορίες μιλούν για μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένες εταιρείες αλλά και από ελληνικούς κατασκευαστικούς και ενεργειακούς ομίλους.
Η αναβάθμιση της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας σε συνδυασμό με την Εγνατία Οδό, τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου TAP και τα δρομολογούμενα offshore έργα του πλωτού σταθμού αποθήκευσης φυσικού αερίου FSRU στην πρώτη περιοχή και την παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) ανοικτά της Νότιας Καβάλας δημιουργούν έναν ισχυρό γεωστρατηγικό βορειοανατολικό άξονα στη χώρα. Η Βόρεια Ελλάδα αποκτά όλα τα στοιχεία ενός διαμετακομιστικού κόμβου εμπορίου και ενέργειας ανάμεσα στην Ανατολή και τη Δύση.
Έντονο ενδιαφέρον ιδίως για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει δείξει ο αμερικανικός παράγοντας, με τον πρεσβευτή των ΗΠΑ, Τζέφρι Πάιατ, να αναγγέλλει ουσιαστικά και τη συμμετοχή του κυβερνητικού οργανισμού αναπτυξιακής χρηματοδότησης (DFC) με αμερικανικά επενδυτικά σχήματα στη διεκδίκηση της συγκεκριμένης υποδομής. Σύμφωνα με τα Νέα, η Ουάσιγκτον θέλει να αναδείξει γεωστρατηγικά τον Έβρο καθώς χρησιμοποιεί το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για τη συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ, ενώ στηρίζει τα ενεργειακά έργα του FSRU, του ολοκληρωμένου αγωγού TAP και του υπό κατασκευή αγωγού IGB στο πλαίσιο της πολιτικής τής διαφοροποίησης των ενεργειακών πηγών.
Για τον διαγωνισμό της Αλεξανδρούπολης εκκρεμεί νομοθετική ρύθμιση ώστε η διαχείριση εκτάσεων της ΓΑΙΟΣΕ που βρίσκονται στο λιμάνι αυτό να μεταφερθεί στον νέο επενδυτή.
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει ετήσια έσοδα της τάξης των 700.000 ευρώ και η αξιοποίησή του, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, μπορεί να τα εκτινάξει ακόμη και στα 15 εκατ. ευρώ τον χρόνο.
Στην Καβάλα η υποπαραχώρηση αφορά τον εμπορευματικό λιμένα Φίλιππος Β’ στη Νέα Καρβάλη. Βρίσκεται 8 χλμ. ανατολικά της Καβάλας και οι υποδομές του μπορούν να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα δύο πλοία μήκους 190 μ. και ένα πλοίο Ro-Ro. Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασής του, τον Μάρτιο του 2019, μια επένδυση που προϋπολογίστηκε στα 16 εκατ. ευρώ, το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τ.μ.
Ο πρόσφατος διαγωνισμός για την παραχώρηση της χρήσης κι εκμετάλλευσης του εξαντληθέντος κοιτάσματος της Ν. Καβάλας ώστε να μετατραπεί σε αποθηκευτικό χώρο δίνει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης στην περιοχή.
Η Ηγουμενίτσα έχει σχεδόν αποκλειστικές δραστηριότητες την επιβατηγό ναυτιλία και αποτελεί την πύλη εισόδου και εξόδου με την Ιταλία. Ο οργανισμός ελέγχει και τρεις γειτονικές μαρίνες. Ο ιταλικός όμιλος Grimaldi φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον έλεγχο της δραστηριότητας σε ό,τι αφορά τις γραμμές με την Ιταλία, τις οποίες ούτως ή άλλως χρησιμοποιεί. Τα δυνητικά ετήσια έσοδα του λιμανιού αναμένεται να αυξηθούν, μετά την ιδιωτικοποίηση, από 5,8 σε περίπου 9 εκατ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με εξειδικευμένες εκτιμήσεις.
Ετησίως διακινούνται 2,5 εκατομμύρια επιβάτες και περίπου 250.000 φορτηγά. Κύριες συνδέσεις του λιμένα είναι οι ιταλικοί λιμένες Μπάρι, Μπρίντιζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα, καθώς και η νήσος της Κέρκυρας. Εκτείνεται σε χερσαία ζώνη 210 στρεμμάτων (130 στρ. χερσαία λιμενική ζώνη και 80 στρ. χώροι στάθμευσης και λοιποί βοηθητικοί χώροι).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Κορονοϊός: Πού εντοπίζονται τα 28 νέα κρούσματα - Πόσοι τουρίστες βρέθηκαν θετικοί