Επίδομα θέρμανσης: «Τρέχουν» οι προθεσμίες για την αίτηση – Πότε θα κλείσει η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ
Η ειδική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ αναμένεται να παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 11 Ιανουαρίου.
Υπενθυμίζεται ότι η καταχώρηση αποδείξεων αγοράς ειδών καυσίμων θα γίνεται σε χωριστό πεδίο έως τις 28 Φεβρουαρίου (εκτός πετρελαίου) και έως 31 Μαρτίου για το φυσικό αέριο ενώ για το πετρέλαιο θέρμανσης δεν υποβάλλονται παραστατικά καθώς η διασταύρωση γίνεται αυτόματα.
Μετά την πληρωμή του Ιανουαρίου θα ακολουθήσουν άλλες δύο καταβολές χρημάτων, έως 31 Μαρτίου η πρώτη και έως 26 Απριλίου για το φυσικό αέριο.
Από την ΑΑΔΕ έχει διευκρινιστεί ότι «μπορείτε να υποβάλετε όσες αιτήσεις θέλετε μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2021, οπότε λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων, όμως μόνο η τελευταία υποβληθείσα αίτησή σας θα είναι σε ισχύ. Οι αιτήσεις θα πρέπει να αφορούν μόνο την κύρια κατοικία σας. Κάθε νέα αίτηση ακυρώνει την προηγούμενη».
aade.gr/mythermansi: Πώς θα υποβάλετε την αίτηση
Προκειμένου να πιστωθεί το ποσό στους δικαιούχους θα πρέπει να ακολουθήσουν τα παρακάτω βήματα:
Από την κεντρική οθόνη της πλατφόρμας, επιλέγετε «Εκδήλωση Ενδιαφέροντος».
Εμφανίζεται η οθόνη εισόδου:
Στην οθόνη αυτή συμπληρώνονται οι κωδικοί πρόσβασης που διαθέτετε για τη χρήση του TAXISnet.
Εναλλακτικά, μπορείτε να συμπληρώσετε τον Α.Φ.Μ. σας και τον Αριθμό Ειδοποίησης μιας από τις πέντε τελευταίες Πράξεις Προσδιορισμού Φόρου Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων.
Μετά την επιτυχημένη σύνδεση εμφανίζονται οι κεντρικές επιλογές της εφαρμογής:
Για να μπείτε στην εφαρμογή Υποβολής/Διαχείρισης Αίτησης, επιλέγετε το πλήκτρο οθόνης: Υποβολής/Διαχείρισης Αίτησης
Εμφανίζεται η οθόνη που ακολουθεί με τις αιτήσεις που έχετε ήδη υποβάλει. Στην πρώτη σύνδεση, αυτή η οθόνη είναι κενή ως προς τις ήδη υποβληθείσες αιτήσεις.
Για να συνεχίσετε επιλέγετε το πλήκτρο «Συμπλήρωση Αίτησης».
Εμφανίζεται η αρχική οθόνη της αίτησης, την οποία ο χρήστης πρέπει να μελετήσει και να αποδεχτεί την υπεύθυνη δήλωση ότι όλα τα στοιχεία που θα συμπληρωθούν στην αίτηση είναι αληθή.
Εάν δεν ενεργοποιηθεί η σχετική επιλογή, δεν μπορεί να προχωρήσει η διαδικασία υποβολής της αίτησης.
Μετά την αποδοχή της υπεύθυνης δήλωσης ανοίγει η φόρμα για συμπλήρωση όλων των προς συμπλήρωση πεδίων.
Το πρώτο ερώτημα αφορά στην κατοικία.
Στη συνέχεια ο αιτών καλείται να «τσεκάρει» για την περίπτωση που η κατοικία ανήκει σε κτίσμα πολλαπλών κατοικιών ή σε πολυκατοικία όπου μοιράζεται η κατανάλωση του πετρελαίου. Σε θετική απάντηση πρέπει απαραίτητα να συμπληρώσει τα παρακάτω εμφανιζόμενα στοιχεία.
Αρχικά ζητείται ο Αριθμός της Κοινόχρηστης Παροχής ρεύματος ή αριθμός της Παροχής που εκπροσωπεί το κτίσμα για τις ανάγκες της χορήγησης του επιδόματος θέρμανσης. Με τη συμπλήρωση ενός έγκυρου αριθμού παροχής, εμφανίζεται από κάτω η διεύθυνση στην οποία βρίσκεται η συγκεκριμένη παροχή, αλλιώς εμφανίζεται κατάλληλο μήνυμα λάθους.
Στη συνέχεια πρέπει να εισαχθεί ο Α.Φ.Μ. του διαχειριστή ή του φυσικού προσώπου που εκπροσωπεί το κτίσμα όσον αφορά στην παραλαβή του πετρελαίου θέρμανσης. Ο Α.Φ.Μ. αυτός πρέπει να αντιστοιχεί στο φυσικό πρόσωπο που έχει χρησιμοποιήσει την εφαρμογή Διαχείρισης Ενοίκων Πολυκατοικίας για να εισάγει τα διαμερίσματα της πολυκατοικίας / ολιγοκατοικίας, καθώς και τη συμμετοχή καθενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης σε χιλιοστά.
Στη συνέχεια ενεργοποιείτε την επιλογή «Προβολή Διαμερισμάτων». Εάν δεν έχει οριστεί η πολυκατοικία από τον διαχειριστή εμφανίζεται το ακόλουθο μήνυμα, το οποίο σημαίνει ότι ο χρήστης θα πρέπει να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του διαμερίσματός του.
Εάν έχει οριστεί η πολυκατοικία θα εμφανιστεί η εικόνα των διαμερισμάτων στην παρακάτω μορφή:
Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει το διαμέρισμά του και αυτό θα μεταφερθεί στην αίτησή του γεμίζοντας τις πληροφορίες των χιλιοστών θέρμανσης και του ορόφου, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα επεξεργασίας τους:
Ακολουθούν άλλες 3 επιμέρους ενότητες.
Στην πρώτη ενότητα της φόρμας ο χρήστης καλείται να επιλέξει είδος καυσίμου [Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης θέρμανσης, Φυσικό αέριο, Καυσόξυλα, Βιομάζα (πέλετ) ή Υγραέριο] και ζητείται ο αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος της κύριας κατοικίας του χρήστη. Με τη συμπλήρωση ενός έγκυρου αριθμού παροχής, εμφανίζεται από κάτω η διεύθυνση στην οποία βρίσκεται η συγκεκριμένη παροχή.
Μετά επιλέγετε τον οικισμό και συμπληρώνετε τα τετραγωνικά μέτρα των κυρίων χώρων της κύριας κατοικίας σας.
Σε περίπτωση που δοθεί λάθος αριθμός παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, εμφανίζεται το ακόλουθο παράθυρο:
Στην επόμενη ενότητα ζητούνται στοιχεία που αφορούν την κύρια κατοικία και συγκεκριμένα αν η κατοικία είναι ενοικιαζόμενη ή έχει παραχωρηθεί δωρεάν. Σε όποια περίπτωση ισχύει αυτό, ο χρήστης καλείται να συμπληρώσει και τον Α.Φ.Μ. ενός εκ των εκμισθωτών ή των δωρεάν παραχωρούντων. Εάν η κατοικία είναι ιδιόκτητη, τότε ο χρήστης δε συμπληρώνει τίποτα από αυτά.
Τέλος, η τελευταία ενότητα της αίτησης περιλαμβάνει τα στοιχεία επικοινωνίας. Πριν την οριστικοποίηση της αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet θα πρέπει να έχει δηλωθεί ο αριθμός λογαριασμού ΙΒΑΝ, ο οποίος ανήκει στον δικαιούχο και στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί το ποσό του επιδόματος. Σε αυτή την περίπτωση θα εμφανιστεί με πράσινο χρώμα το παρακάτω μήνυμα «Βρέθηκε δηλωμένος τραπεζικός λογαριασμός για τον χρήστη στο Taxisnet».
Σε αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να δηλώσετε τον αριθμό IBAN στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet έτσι ώστε να είναι δυνατή η υποβολή της αίτησης.
Για την δήλωση IBAN στο TAXISnet επιλέγετε Δήλωση Λογαριασμού – IBAN
Μετά τη συμπλήρωση όλων των πεδίων υποβάλλεται η αίτηση επιλέγοντας το πλήκτρο υποβολής: Υποβολή αίτησης
Μετά την υποβολή γίνονται έλεγχοι ορθής συμπλήρωσης της φόρμας και στη συνέχεια ο έλεγχος του δικαιώματος λήψης του επιδόματος. Όταν υπάρχουν λάθη συμπλήρωσης της φόρμας, εμφανίζονται σχετικά μηνύματα και κοκκινίζουν τα πεδία που απαιτούν διόρθωση ή συμπλήρωση. Στη συνέχεια εμφανίζεται το αποτέλεσμα της αίτησης.
Επιπλέον, δημιουργείται μια εκτυπώσιμη αναφορά, στην οποία αναφέρονται τα στοιχεία της αίτησης. Ο χρήστης, είτε θα δει την ένδειξη ότι η αίτηση έγινε δεκτή, είτε τους λόγους απόρριψης.
Ο χρήστης μπορεί ανά πάσα στιγμή να δει τις αιτήσεις που έχει κάνει και το αποτέλεσμά τους. Επειδή δεν είναι εφικτή η διόρθωση μιας αίτησης, αν υπάρχει σχετική ανάγκη θα πρέπει να υποβληθεί νέα.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Σχολεία: Πότε «κληρώνει» για το άνοιγμα – Τι θα κρίνει το «πρώτο κουδούνι» του 2021