ΡΑΕ : Stop στην αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας αν υπάρχουν οφειλές
Φρένο στην αλλαγή προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας από καταναλωτές που έχουν ληξιπρόθεσμες και μη διακανονισμένες οφειλές επιδιώκει να βάλει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Με πρόταση, που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει να επιτρέπεται η αλλαγή μόνο αν ο οικιακός καταναλωτής έχει απλήρωτους και μη διακανονισμένους λογαριασμούς ύψους έως 150 ευρώ το τετράμηνο, για εμπορικούς πελάτες το όριο μπαίνει στα 200 ευρώ και για πελάτες μέσης τάσης έως 1.000 ευρώ.
Αν οι οφειλές είναι παραπάνω θα μπορούν οι καταναλωτές να αλλάξουν προμηθευτή μόνο αν τις εξοφλήσουν ή τις διακανονίσουν. Επίσης η ΡΑΕ προτείνει και σύστημα επισήμανσης οφειλών (debt flagging) μεταξύ των προμηθευτών για όσους πελάτες με ληξιπρόθεσμα χρέη επιδιώκουν να αλλάξουν προμηθευτή. Κόκκινη επισήμανση θα έχουν όσοι αλλάζουν προμηθευτή με οφειλές στα προαναφερόμενα όρια και χωρίς να τις ρυθμίσουν.
Πράσινη θα παίρνουν όσοι αλλάζουν προμηθευτή έχοντας διακανονίσει τα χρέη ανεξάρτητα από το ύψος τους.
Οι διαβαθμίσεις στις επισημάνσεις θα αποτυπώνουν ποιοτικά χαρακτηριστικά του πελάτη σε σχέση με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Εξάλλου η Αρχή στη δημόσια πρότασή της δίνει το δικαίωμα στους παλιούς προμηθευτές, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι πρώην πελάτες τους δεν τηρούν τους διακανονισμούς οφειλών, για έξι μήνες μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αλλαγής να μπορούν να δώσουν εντολή απενεργοποίησης της παροχής.
Αυτό μπορεί να το κάνουν ακόμη κι αν οι πρώην πελάτες τους έχουν συνάψει νέα σύμβαση προμήθειας ρεύματος. Προϋπόθεση είναι οι ληξιπρόθεσμες οφειλές να αντιστοιχούν σε τουλάχιστον έξι μηνιαίους λογαριασμούς.
Τέλος η ΡΑΕ προτείνει οι συγκεκριμένες αλλαγές να εφαρμοστούν για χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός έτους και στη συνέχεια να επανεξεταστεί η αποτελεσματικότητά τους.