Η επιστροφή των warrants, η διαφήμιση στα αεροδρόμια και εξηγήσεις για μια αποζημίωση
Μια διευκρίνιση από το ΤΧΣ
Θυμάστε τον Μάρτιν Τσούρντα, τον Αυστριακό πρώην CEO του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, που παραιτήθηκε προ ημερών από το ΤΧΣ διότι δεν τον σήκωνε το κλίμα; Η στήλη έγινε κοινωνός πληροφοριών που φέρουν τον Αυστριακό να έχει έλθει σε επαφή με ανώτατο τραπεζικό παράγοντα, προκειμένου να μεσολαβήσει για να λάβει αποζημίωση αποχώρησης. Κατά την ίδια διήγηση, ο ανώτατος τραπεζικός παράγοντας έδειξε «κατανόηση» και κάλεσε στο τηλέφωνο ανώτατο πολιτικό παράγοντα, ώστε να μεσολαβήσει για το θέμα. Εκεί η διήγηση σταμάτησε. Αλλά επειδή όλα αυτά μας φαίνονται πολύ βαλκανικά για να αφορούν έναν κεντροευρωπαίο απευθυνθήκαμε αρμοδίως στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, από το οποίο λάβαμε την εξής σαφέστατή απάντηση: «Διαψεύδουμε τις πληροφορίες. Δεν προβλέπεται καμία αποζημίωση αποχώρησης».
Déjà vu με τα warrants
Τα Παραστατικά Τίτλων Δικαιωμάτων Κτήσης Μετοχών, τα γνωστά «warrants» είναι ένα προϊόν με το οποίο το ελληνικό τραπεζικό σύστημα και το ελληνικό επενδυτικό κοινό έχουν εξοικείωση. Αξιοποιήθηκαν, ανεπιτυχώς , στην πρώτη κεφαλαιακή ενίσχυση των τραπεζών. Ανεπιτυχώς, διότι οι δύο ανακεφαλαιοποιήσεις του 2014 και 2015 οδήγησαν στην απαξίωσή τους. Για να είμαστε ακριβείς, η επιδείνωση του οικονομικού κλίματος και η συνεχιζόμενη αμφισβήτηση των ελληνικών τραπεζών και γενικότερα της οικονομικής κατάστασης της χώρας το διάστημα 2014-2015, κατέστησαν τα warrants μη εξασκήσιμα. Τι εννοούμε; Τα warrants είναι τίτλοι που δίνουν στον κάτοχό τους το δικαίωμα να πληρώσει την τιμή εξάσκησης για να αποκτήσει μετοχές σε συγκεκριμένες ημερομηνίες στο μέλλον. Η αξία τους συνδέεται με την πιθανότητα η μετοχή να είναι πάνω από την τιμή εξάσκησης στις καθορισμένες ημερομηνίες. Όσο πιο μεγάλη είναι η πιθανότητα αυτή τόσο πιο πολύ είναι κάποιος διατεθειμένος να πληρώσει για τα warrants. Γιατί θυμηθήκαμε τα warrants; Διότι μαθαίνουμε πως κάποιοί εισηγούνται την «επιστράτευση» τους εν όψει της αύξησης κεφαλαίου της Τράπεζας Πειραιώς. Déjà vu, που λένε και οι Γάλλοι…
Διαφημιστικές ζώνες στα αεροδρόμια
Οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην υπαίθρια διαφήμιση στην Ελλάδα είναι σχετικά λίγες. Αλλά ακόμη πιο λίγες, είναι οι επιχειρήσεις που έχουν σχέση και με την υπαίθρια διαφήμιση και με τα αεροδρόμια. Προς τί ο πρόλογος; Το σχέδιο νομού του υπουργείου Ανάπτυξης που κατατέθηκε χθες στη Βουλή εμπεριέχει ρύθμιση που επιτρέπει την υπαίθρια διαφήμιση εντός των ζωνών των αεροδρομίων. Τα τελευταία 20 χρόνια αυτό δεν επιτρεπόταν. Πλέον ανοίγει ο δρόμος. Ποιο είναι το σκεπτικό;Αφενός ότι δεν υφίστανται σοβαροί κίνδυνοι για την δημόσια οδική ασφάλεια. Αφετέρου ότι οι ζώνες αεροδρομίων συνιστούν μια ιδιόμορφη οργανωμένη περιοχή, στην οποία διασφαλίζεται η δημόσια ασφάλεια, τα δικαιώματα της πληροφόρησης και η ελεύθερη άσκηση της οικονομικής δραστηριότητας. Να ξεκαθαρίσουμε πως η επίμαχη ρύθμιση δεν αφορά μόνο στα μεγάλα αεροδρόμια. Αναφέρει πως πλέον θα επιτρέπεται υπαίθρια διαφήμιση «ειδικώς σε τμήματα κατά μήκος χαρακτηρισμένων εθνικών ή επαρχιακών οδών ή αυτοκινητοδρόμων πρόσβασης σε αεροδρόμια». Ποιοι θα έχουν λόγο για το που θα μπουν τα διαφημιστικά ταμπλό (πλαίσια); Οι φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης των αεροδρομίων, αλλά και οι Περιφερειάρχες. Πεδίο δόξης λαμπρόν λοιπόν…
Τα επικίνδυνα υλικά
Διαχείριση κινδύνου κάνει το υπουργείο Οικονομικών. Δεν αναφερόμαστε στο δημόσιο χρέος, στα ταμειακά διαθέσιμα ή σε οτιδήποτε έχει να κάνει με οικονομία. Αναφερόμαστε σε επικίνδυνα υλικά, όπως η δυναμίτιδα ή ο αμίαντος. Για να μην φλυαρούμε ο Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Οικονομικής Πολιτικής συνέστησε πενταμελή ομάδα που θα αναλάβει τον έλεγχο και την αξιολόγηση των σχεδίων των δημόσιων επιχειρήσεων, στις οποίες είναι μέτοχος το υπουργείο Οικονομικών, για τη διαχείριση των επικίνδυνων υλικών που ενδεχομένως διαθέτουν. Η ειδική ομάδα θα αξιολογήσει τους κινδύνους από τη χρήση τέτοιου είδους υλικών και θα υποβάλει προτάσεις βελτίωσης των εν λόγω σχεδίων στις περιπτώσεις όπου κρίνεται σκόπιμο. Εάν μια επιχείρηση δεν έχει στα συρτάρια της ένα τέτοιο σχέδιο, πράγμα επικίνδυνο και ανεύθυνο, θα τρέξει να αποκτήσει…