Με mail ή και τηλεφωνικές ενημερώσεις «φιλοτιμεί» τους οφειλέτες η ΑΑΔΕ

Το ρητό του Σενέκα πως «μετά από μια κακή σοδειά πρέπει αμέσως να οργώσεις» ακολουθεί η Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, κάθε φορά που διαπιστώνει πως  κάποιοι φορολογούμενοι έχουν αφήσει απλήρωτους φόρους, αλλά δεν βαρύνονται με παλαιότερες οφειλές.

Με mail ή και τηλεφωνικές ενημερώσεις «φιλοτιμεί» τους οφειλέτες η ΑΑΔΕ
INTIME
3'

Στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΑΑΔΕ καταδεικνύουν πως συνολικά κατά το 2020 πραγματοποιήθηκαν 242.189 μοναδικές επικοινωνίες μέσω mail ή και τηλεφώνου με φορολογούμενους για συμμόρφωση ως προς την υποχρέωση πληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών, οι οποίες εν μέρει οδήγησαν στη συμμόρφωση 154.391 φορολογουμένων. Οι δε εισπράξεις από τους φορολογουμένους που συμμορφώθηκαν, διαμορφώθηκαν σε 90 εκατ. ευρώ περίπου (ποσοστό είσπραξης 47,6%).

Αποτελεί πάγια τακτική της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης της ΑΑΔΕ να επικοινωνεί με φορολογούμενους με φρέσκα ληξιπρόθεσμα χρέη, δηλαδή με φορολογούμενους που εμφανίζουν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές, χωρίς να βαρύνονται με παλαιότερες. Η επικοινωνία πραγματοποιείται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ταυτόχρονα με δράσεις τηλεφωνικής επικοινωνίας σε μηνιαία βάση, με σκοπό την ενίσχυση της εκούσιας συμμόρφωσης των φορολογουμένων.

Το 2020 πραγματοποιήθηκαν συνολικά 54.144 τηλεφωνικές κλήσεις προς φορολογούμενους από το τηλεφωνικό κέντρο εξερχομένων κλήσεων της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης και αφορούσαν περιπτώσεις όπως μη υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ, φόρους εισοδήματος, σε περιπτώσεις φρέσκων ληξιπρόθεσμων οφειλών, σε κενές δηλώσεις ΦΠΑ και Ε9 φυσικών και νομικών προσώπων, κ.α..

Στους υπόχρεους υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ απεστάλησαν δύο τύποι μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ένα υπενθυμιστικό, πριν από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής και ένα εντοπισμού προς τους υπόχρεους που δεν υπέβαλαν εμπρόθεσμα τη δήλωσή τους. Το 2020 έγινε επικοινωνία με mail, τηλέφωνο ή και τα δύο με 66.864 φορολογούμενους ως προς την υποχρέωση υποβολής δήλωσης ΦΠΑ. Υποβλήθηκαν 12.411 επιπλέον δηλώσεις ΦΠΑ, οφειλόμενες εν μέρει στις ανωτέρω δράσεις, με το ποσοστό φορολογικής συμμόρφωσης να διαμορφώνεται σε 18,6%, έναντι 16,6% το 2019.

Στους υπόχρεους υποβολής δήλωσης φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων, που δεν υπέβαλαν δήλωση, ως όφειλαν, απεστάλησαν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και πραγματοποιήθηκαν τηλεφωνικές επικοινωνίες. Οι δράσεις για το φορολογικό 2018 ξεκίνησαν το 2019 (1.850 υποθέσεις) ενώ συνεχίστηκαν με την χρέωση 1.488 υποθέσεων τον Μάρτιο του 2020. Το ποσοστό συμμόρφωσης ανήλθε σε 23,38% (1.470). Μετά το πέρας της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων του φορολογικού έτους 2019 ξεκίνησαν και οι αντίστοιχες δράσεις για το έτος αυτό και συγκεκριμένα μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου 2020 στάλθηκαν 6.283 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και χρεώθηκαν 3.131 υποθέσεις στο τηλεφωνικό κέντρο.

Αναφορικά με τη συμμόρφωση φυσικών προσώπων που εντοπίστηκαν να μην έχουν υποβάλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2018, τον Ιανουάριο 2020 έγινε χρέωση 2.900 τηλεφωνικών υποθέσεων. Συνοπτικά, πραγματοποιήθηκαν 40.880 μοναδικές επικοινωνίες, με το ποσοστό συμμόρφωσης να ανέρχεται σε 24,7% (10.097). Τον Οκτώβριο ξεκίνησαν οι επικοινωνιακές δράσεις για τις δηλώσεις του φορολογικού έτους 2019 με την αποστολή 42.701 e-mails. Τον Νοέμβριο 2020 χρεώθηκαν στους υπαλλήλους του τηλεφωνικού κέντρου 2.000 υποθέσεις και τον Δεκέμβριο 2020 χρεώθηκαν επιπλέον 3.506 υποθέσεις.

Τέλος, κατά το 2020 πραγματοποιήθηκε δράση για νομικά πρόσωπα υπόχρεα σε υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων Ε9. Το πλήθος των νομικών προσώπων με τα οποία πραγματοποιήθηκε επικοινωνία ανήλθε σε 3.217, από τα οποία συμμορφώθηκαν 381 Νομικά Πρόσωπα (11,84%).

Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.

Διαβάστε επίσης:

Πώς κόλλησε στον τοίχο ο Δένδιας τον Τσαβούσογλου – Τα νέα δεδομένα και το παρασκήνιο της σύγκρουσης

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή