Οι «ουρές» της INTRAKAT, η Cubico και το αφεντικό της Ναυτεμπορικής
Τα ντεσού ενός «deal»
Πολλές ενδιαφέρουσες «ουρές» και προεκτάσεις έχει από πίσω της η συγχώνευση της INTRAKAT με την ΓΑΙΑ ΑΝΕΜΟΣ. Αφενός οι πρωταγωνιστές του «deal» Λουκάς Λαζαράκης, Δήμος Στασινόπουλος και Πέτρος Σουρέτης είναι πρόσωπα που έχουν βρεθεί στη δημοσιότητα το τελευταίο διάστημα για διάφορες επιχειρηματικές τους κινήσεις. Αφετέρου η προσοχή εστιάζεται στον Δημήτρη Κούτρα, τον μεγαλύτερο ιδιώτη μέτοχο της INTRAKAT σήμερα (έχει ποσοστό 19%), ο οποίος θα υποστεί το dilution που συνεπάγεται η συμφωνημένη σχέσης ανταλλαγής (69,80% στους υφιστάμενους μετόχους της INTRAKAT και 30,20% στους μετόχους της ΓΑΙΑ ΑΝΕΜΟΣ). Για όσους δεν το γνωρίζουν η ΓΑΙΑ ΑΝΕΜΟΣ διαθέτει συμμετοχές σε εταιρείες που έχουν λάβει άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από αιολικά πάρκα συνολικής ισχύος 823,55MW και από φωτοβολταϊκά πάρκα ισχύος 208MW. Κυρίως δραστηριοποιείται ως υπεργολάβος ή και σύμβουλος στην κατασκευή, ανάπτυξη και διαχείριση λειτουργίας άλλων σταθμών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με αυτή την ιδιότητα φέρεται να συνεργάζεται και με την Cubico Sustainable Investments, την καναδικών συμφερόντων εταιρεία ΑΠΕ που την τελευταία διετία έχει αποκτήσει σημαντική παρουσία στην αγορά των αιολικών πάρκων στην Ελλάδα. Και δεν αναφερόμαστε τυχαία στην Cubico Sustainable Investments, καθώς η αγορά βοά πως η «νέα INTRAKAT» θα έχει «ειδική σχέση» με τους Καναδούς, με «κουμπάρο» τον Λουκά Λαζαράκη. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως πριν μπει στην εξίσωση η Cubico, ειδικό ενδιαφέρον για τη συγχώνευση των INTRAKAT - ΓΑΙΑ είχε δείξει και ο Βαγγέλης Μαρινάκης. Γιατί το ενδιαφέρον αυτό δεν προχώρησε, δεν είμαστε ακόμη σε θέση να σας το απαντήσουμε.
Η PKF Ευρωελεγκτική
Κάτι τελευταίο. Στην ανακοίνωση της έναρξης διαδικασίας συγχώνευσης της INTRAKAT με την ΓΑΙΑ ΑΝΕΜΟΣ αναφερόταν εκ παραδρομής πως η αποτίμηση των μετασχηματιζόμενων εταιρειών θα γίνει από την ανεξάρτητη ελεγκτική εταιρεία «PFK Ευρωελεγκτική Α.Ε. Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές». Το ορθό είναι «PKF Ευρωελεγκτική Α.Ε. Ορκωτοί Ελεγκτές Λογιστές». Πρόκειται για την ελεγκτική εταιρεία που τρέχει ο Αντώνης Προκοπίδης και η οποία ήλθε πρόσφατα στη δημοσιότητα, λόγω της υπόθεσης των άϋλων περιουσιακών στοιχείων της MLS.
Οικογενειακή υπόθεση η Ναυτεμπορική
Σε… family business εξελίσσεται όπως πληροφορούμαστε η υπόθεση της Ναυτεμπορικής, καθώς τη θέση του εκδότη στο νεοαποκτηθέν μιντιακό σχήμα αναλαμβάνει ο Γιώργος Μελισσανίδης. Πρόκειται για το γιο του Δημήτρη Μελισσανίδη, ο οποίος στις αρχές Απριλίου είχε κερδίσει τον σχετικό πλειοδοτικό διαγωνισμό, πληρώνοντας 7 εκατ. ευρώ για την εφημερίδα, το site αλλά και τα πιεστήρια της Ναυτεμπορικής. Βέβαια, το ότι ο υιός Μελισσανίδης αναλαμβάνει το ρόλο του εκδότη, αφήνει ακόμη ανοικτό το ποιος θα «τρέξει» το μαγαζί. Και σε αυτό το μέτωπο τα πράγματα είναι ανοικτά. Πάντως, πλέον το σίγουρο είναι ότι την υψηλή εποπτεία θα έχει σίγουρα η οικογένεια, θέλοντας να αποφύγει «ατυχήματα» που θα μπορούσαν να συμβούν αν το άφηνε σε τρίτους, όπως έγινε στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν…
Σιγή ιχθύος για το Frontier
Με καθυστέρηση κάποιων ωρών, στις 5 το απόγευμα αντί για τις 12 το μεσημέρι κατατέθηκαν όπως πληροφορείται η στήλη οι προσφορές για το Frontier, το «πακέτο» των τιτλοποιημένων δανείων της Εθνικής Τράπεζας. Πέραν αυτού όμως ουδέν, καθώς τόσο η τράπεζα όσο και οι μνηστήρες τηρούν σιγή ιχθύος για τα περαιτέρω. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι προσφορές κατέθεσαν και οι τέσσερις ενδιαφερόμενοι (DoValue-Bain-Fortress, Davidson Kempner - Cepal, Intrum, και Pimco-Quant ) και ότι από την πλευρά της Εθνικής τις αξιολογεί μια πολύ κλειστή ομάδα στελεχών υπό τον Παύλο Μυλωνά σε συνεργασία με τη Morgan Stanley που είναι σύμβουλος της διαδικασίας. Και δεν αποκλείεται αν δούμε και νέο γύρο συζητήσεων και διαπραγματεύσεων, ειδικά στην περίπτωση που δύο μνηστήρες βρίσκονται πολύ κοντά.
Καλύτερα να είχαν παρκάρει
Οι Έλληνες ιδιοκτήτες δεξαμενοπλοίων δεν περνούν και τις καλύτερες ημέρες τους. Οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου έχουν μέσα στο 2021 κινηθεί μεταξύ 9.170 και 10.330 δολαρίων και με απλά λόγια δεν φτάνουν για να καλύψουν ούτε τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων. Μάλιστα, στα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια ο μέσος ημερήσιος ναύλος ήταν, μεταξύ Απριλίου και Μαΐου, στα 12.300 δολάρια, κάτι που κάνει πολλούς εφοπλιστές να λένε πως καλύτερα να είχαν παρκάρει (αντί μπαρκάρει).