Περιορισμένη η δυναμική των ελληνικών εξαγωγών την τελευταία δεκαετία
«Η εξαγωγική δραστηριότητα της Ελλάδας παραμένει σε αρκετά χαμηλό επίπεδο, παρά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, του ανθρώπινου δυναμικού της, του κλίματος, του ορυκτού της πλούτου αλλά και των εν γένει δυνατοτήτων τής οικονομίας της». Αυτό αναφέρει έρευνα για τις ελληνικές εξαγωγές 2010 – 2020» που εκπονήθηκε από την DK MARKETING.
Σύμφωνα με την έρευνα, η πραγματική αξία των ελληνικών εξαγωγών αντικατοπτρίζεται στην χαμηλή συμμετοχή τους στο ΑΕΠ, η οποία την τελευταία δεκαετία υπολογίζεται κατά μέσο όρο σε 31,8%. Το υψηλό ποσοστό των εξαγωγών/ΑΕΠ οφείλεται κυρίως στην μείωση του συνολικού ΑΕΠ της χώρας και όχι τόσο στην αύξηση των συνολικών εξαγωγών της.
Όπως τονίζεται, το πλεόνασμα που προέκυψε καθ’ όλη την διάρκεια της εξεταζόμενης δεκαετίας στο εμπορικό ισοζύγιο αγαθών και υπηρεσιών, οφείλεται στην υψηλή εξαγωγική δραστηριότητα του τριτογενούς τομέα.
Κατά τους συντάκτες της έρευνας, η ελληνική επιχειρηματικότητα καλείται να διεισδύσει στα νέα κανάλια διανομής και να προσαρμοστεί στις εξελίξεις που προκύπτουν σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τέλος, σημειώνεται πως η υπεραξία των ελληνικών εξαγόμενων προϊόντων, το brand name τής χώρας προέλευσής τους, τα μοναδικά χαρακτηριστικά τους, αλλά και οι δυνατότητες εξέλιξης και προώθησής τους, είναι θέματα που πρέπει άμεσα να απασχολήσουν την ατζέντα των, κρατικών και μη, φορέων που προωθούν και αναπτύσσουν τον κλάδο των ελληνικών εξαγωγών.