Οι αγορές του Stelios στις Σπέτσες, τα super cars ως επένδυση και οι long players της ΕΛΛΑΚΤΩΡ
Το Newsbomb.gr μέσα από τη στήλη «Over the Counter», φιλοδοξεί να προσφέρει στους αναγνώστες του μια σταθερή πηγή πληροφόρησης για τα τεκταινόμενα στο οικονομικό, επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό παρασκήνιο της χώρας.
Ο Stelios αγοράζει Σπέτσες
Νέες δόξες γνωρίζει το real estate των Σπετσών με τον ιδρυτή και μεγαλομέτοχο της easyJet, Στέλιο Χατζηιωάννου να πρωταγωνιστεί στις συναλλαγές. Ο Stelios, όπως είναι διεθνώς γνωστός, έχει εν μέσω πανδημίας αποκτήσει σημαντικά assets στο νησί της Μπουμπουλίνας , δείχνοντας προτίμηση σε ακίνητα που βρίσκονται στην περιοχή μεταξύ της Ντάπιας (του κέντρου των Σπετσών και βασικού λιμανιού του νησιού) και των Σχολών, των εμβληματικών κτηρίων που κατασκευάσθηκαν προ 100 ετών με δωρητές τον Σωτήριο Ανάργυρο και Μαρίνο Κοργιαλένη. Σύμφωνα με πηγές της στήλης, ο Stelios έχει αποκτήσει τους τελευταίους μήνες ακίνητα «φιλέτα» στην εν λόγω περιοχή, τα οποία ήδη ανακατασκευάζει. Και σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τα ακίνητα αυτά προορίζονται για ιδιωτική χρήση και όχι για εκμετάλλευση.
Απλός και προσιτός
Ο Stelios περνάει αρκετό καιρό στις Σπέτσες και πλέον έχει γίνει μέρος της καθημερινότητάς των ντόπιων, καθώς είναι εξαιρετικά απλός, ευγενής και διαχυτικός. Αν κάποιος βρεθεί αυτές τις καλοκαιρινές ημέρες πέριξ της πλατείας Ποσειδωνίου νωρίς το πρωί θα δει τον Stelios να βγάζει βόλτα το χαρτωμένο σκύλο της οικογένειας και να ανταλλάσσει κουβέντες με γνωστούς και αγνώστους. Ο ίδιος συχνά πυκνά κάνει και διαδρομές με το ιστιοφόρο σκάφος του, το «Άρια», το οποίο είναι φουνταρισμένο αρόδου μπροστά από το ξενοδοχείο Nissia και κυριολεκτικά κοσμεί την παραλία της «Κουνουπίτσας». Αλλά και οι φιλανθρωπικές δραστηριότητες του Stelios στο νησί είναι πολλές με τις περισσότερες εξ αυτών να περνούν μέσα από τις τοπικές εκκλησιαστικές αρχές.
Κερδισμένοι οι long players
Η κεφαλαιοποίησή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι σήμερα στα 511 εκατ. ευρώ, όταν πριν από ένα χρόνο, τον Αύγουστο του 2020 ήταν στα 156 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει πως όποιοι από τους παλαιούς μετόχους της ΕΛΛΑΚΤΩΡ κράτησαν τις μετοχές τους το τελευταίο δωδεκάμηνο και δεν τις πούλησαν καταγράφουν μεγάλα κέρδη. Και αυτά τα κέρδη δεν θα είχαν προκύψει εάν δεν είχε υπάρξει εξ αρχής το ενδιαφέρον της Reggeborgh για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, το οποίο πυροδότησε τις σημαντικές αλλαγές εντός της εισηγμένης και οδήγησε στην επιτυχημένη αύξηση κεφαλαίου και στην στήριξη του ΑΚΤΩΡΑ. Αναμφισβήτητα η εκτόξευση της μετοχής της εισηγμένης οφείλεται στην επένδυση των Ολλανδών και στο ότι εμφατικά κατάδειξαν πως ήλθαν για να μείνουν στην εταιρεία. Ξεκάθαρη δε απόδειξη αυτού το business plan που τρέχει η Διοίκησής της ΕΛΛΑΚΤΩΡ υπό το δίδυμο Μυλωνογιάννη- Μπουλούτα. Σε δεύτερο βαθμό η άνοδος της μετοχής οφείλεται στη «διελκυστίνδα» των Ολλανδών με την πλευρά των εφοπλιστών Μπάκου – Καϋμενάκη, με τους δεύτερους να έχουν βάλει αρκετά χρήματα τους τελευταίους μήνες για να κτίσουν μια συμμετοχή που σήμερα είναι κοντά στο 29%. Και είναι προφανές πως αυτή η «διελκυστίνδα» οδηγεί διαρκώς υψηλότερα τη μετοχή. Όπως φάνηκε και από τη συνεδρίαση της παρελθούσας Παρασκευής, οπότε η μετοχή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ έκλεισε με ισχυρά κέρδη 7,78% , στα 1,468 ευρώ και όγκο συναλλαγών τα 3,97 εκατ. μετοχές, η Reggeborgh είναι διατεθειμένη να συνεχίσει τις αγορές μετοχών της ΕΛΛΑΚΤΩΡ προκειμένου να ισχυροποιήσει τη θέση της. Το ίδιο, όμως έδειξε πως θέλει να κάνει και η πλευρά των εφοπλιστών Μπάκου – Καϋμενάκη, η οποία και αυτή βγήκε ως αγοραστής στη συνεδρίαση της προηγουμένης Παρασκευής. Και όσο η μετοχή ανεβαίνει τόσο κερδισμένοι θα βγαίνουν οι long players.
Επενδύοντας σε super cars
Αν κάποιος είχε αγοράσει στα μέσα της δεκαετίας του 1990 ένα διαμέρισμα 100 τ.μ. στη Νέα Υόρκη σήμερα η αξία αυτής της αγοράς έχει κυριολεκτικά διπλασιαστεί. Αλλά υπάρχουν αγορές που έγιναν τη δεκαετία του 1990 και έχουν αποφέρει ενδιάμεσα αποδόσεις ακόμη και 20 φορές μεγαλύτερες. Την Παρασκευή που μας πέρασε δημοπρατήθηκε στις ΗΠΑ μια McLaren F1 μοντέλο του 1995 έναντι 20,5 εκατ. ευρώ. Το ποσό της δημοπρασίας ξεπέρασε κατά 15 εκατ. δολάρια την αρχική τιμή εκτίμησης. Και όμως αυτό δικαιολογείται. Η McLaren F1 θεωρείται ένα από τα πρώτα σύγχρονα super cars και στο μοντέλο αυτό οφείλεται η αναβίωση της McLaren. Τη δεκαετία του 1990 η McLaren παρήγαγε μόνο 100 μοντέλα F1. Έτσι, τα αυτοκίνητα αυτά βγαίνουν σπάνια σε δημοπρασία και οι συλλέκτες σε όλο τον κόσμο περιμένουν με αγωνία την πώλησή τους. Υπό την οπτική αυτή δικαιολογείται και η «υπερηχητική» τιμή της δημοπρασίας. Πάντως, η άνοδος της αξίας συγκεκριμένων super cars που παράγονται σε λίγα κομμάτια και θεωρούνται «κλασσικά» έχει οδηγήσει πολλούς συλλέκτες να αγοράζουν πανάκριβα αυτοκίνητα με προοπτικές επένδυσης. Ο μόνος γνωστός κάτοχος McLaren στην Ελλάδα είναι ο εφοπλιστής Κρίτων Λεντούδης, ο οποίος είναι ο κάτοχος μιας εκ των 500 McLaren Senna που έχουν κατασκευαστεί παγκοσμίως. Ο Έλληνας πλοιοκτήτης είναι φανατικός συλλέκτης κλασικών super cars και η συλλογή του διαθέτει μεταξύ άλλων μια Bugatti Veyron, μοντέλα της Lamborghini, μια Ferrari F-40, μοντέλα Porsche, αλλά και σπάνιες Mercedes, όπως μια Mercedes-Benz C11, με την οποία έχει κερδίσει και αγώνες.