Σε μίνι lockdown μεγάλα λιμάνια - Μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις προϊόντων

Με προβλήματα λειτουργούν πολλά μεγάλα εμπορικά λιμάνια, κυρίως στην Κίνα, λόγω της μετάλλαξης Δέλτα της πανδημίας, δημιουργώντας εκρηκτικό κοκτέιλ για τις μεταφορές προϊόντων που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις.
Με προβλήματα λειτουργούν πολλά μεγάλα εμπορικά λιμάνια, κυρίως στην Κίνα.
AP

Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις προϊόντων, να δημιουργούνται φόβοι για ελλείψεις ειδικά καθώς πλησιάζει το τέλος του έτους, αλλά και να περνούν σε πολλές περιπτώσεις ανατιμήσεις στους καταναλωτές.

Το λιμάνι με την τρίτη μεγαλύτερη κίνηση εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) στον κόσμο, στο Νίνγκμπο Ζουσάν, παραμένει μερικώς κλειστό εδώ και μία εβδομάδα επειδή έχουν αυξηθεί ξανά τα κρούσματα Covid-19 και έχουν επιβληθεί περιορισμοί.

Τα προβλήματα αυτά έρχονται λίγες μόνο εβδομάδες μετά το κλείσιμο για τρεις εβδομάδες του τερματικού σταθμού Γιαντιάν στο τεράστιο εμπορικό λιμάνι της Σενζέν, προκαλώντας ντόμινο για τη διεθνή ναυτιλία.

Ηδη τα προβλήματα αυτά έχουν αυξήσει σημαντικά το κόστος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις 13.000 δολάρια για το καθένα από αυτά με μήκος 40 ποδών, καταγράφοντας αύξηση που φτάνει έως το 600% από τις αρχές του έτους.

Οι πολύ υψηλές τιμές και η καθυστέρηση μεταφοράς εμπορευμάτων λόγων των προβλημάτων σε μεγάλα λιμάνια της Ασίας έρχονται, καθώς η διεθνής αγορά προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από το ράλι των τιμών σε πρώτες ύλες που έφερε η πανδημία και τις ελλείψεις προϊόντων όπως είναι τα μικροτσίπ.

Επιπλέον, την ίδια στιγμή που οι περισσότεροι έμποροι προσπαθούν να αναπληρώσουν τα στοκ τους, στην εξίσωση έρχονται να προστεθούν και οι αυξημένες παραγγελίες που γίνονται από τις επιχειρήσεις που θέλουν να ετοιμαστούν για την περίοδο των Χριστουγέννων. Πολλές από τις παραγγελίες αυτές γίνονται από τώρα για να προλάβουν να εκτελεστούν.