Αυξάνονται τα ελληνόκτητα πλοία, αλλά δεν επαρκούν τα πληρώματα
Κοινό όραμα της Pολιτείας και της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας είναι η αναβίωση της ναυτοσύνης που είναι βαθιά ριζωμένη στο DNA του λαού μας, προκειμένου να συνεχισθεί μια παράδοση αιώνων που ξεκίνησε από τους ιστορικούς ναυτότοπους της πατρίδας μας και σταδιακά εξαπλώθηκε σε όλη τη χώρα, συντελώντας στο σύγχρονο ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα, το οποίο αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.
Αν και οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις απομάκρυναν ως ένα βαθμό τους νέους από τη θάλασσα, το ναυτικό επάγγελμα παραμένει μία ελπιδοφόρα, αλλά και σύγχρονη προοπτική απασχόλησης, καθώς τόσο το προφίλ, όσο και οι οικονομικές και εργασιακές συνθήκες το κατατάσσουν σήμερα ανάμεσα στα πιο τεχνολογικά αναπτυγμένα και με ανοδική σταδιοδρομία και καταξίωση επαγγέλματα.
Στη βάση αυτή η ΕΕΕ έχει καλέσει επανειλημμένα τους νέους της πατρίδας μας να έρθουν κοντά στη ναυτιλία για να επανδρώσουν, είτε ως αξιωματικοί είτε ως πληρώματα, όχι μόνο τα περισσότερα από τα 4.800 ελληνόκτητα πλοία αλλά και τα δεκάδες χιλιάδες της διεθνούς ναυτιλίας, αξιοποιώντας την εξαίρετη φήμη που έχει ο Έλληνας ναυτικός.
Να σημειωθεί πως η ελληνική και η διεθνής ναυτιλία είναι αντιμέτωπες με πολύ μεγάλη έλλειψη αξιωματικών γέφυρας και μηχανής. Έρευνα της BIMCO και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου έχει καταδείξει πως η συνεχής αύξηση του μεγέθους της ναυτιλιακής βιομηχανίας θα απαιτήσει 90.000 αξιωματικούς έως το 2026 για την κάλυψη των αναγκών.
Σήμερα υπάρχουν 1,89 εκατομμύρια ναυτικοί παγκοσμίως για πάνω από 74.000 πλοίων. Αν και υπήρξε αύξηση του αριθμού των αξιωματικών κατά 10,8% το διάστημα 2015-2021, εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη 26.240 αξιωματικών!