Επιταχύνονται οι αποκρατικοποιήσεις λιμανιών

Προς αλλαγή ιδιοκτησίας οδεύουν τα πρώτα λιμάνια που έχουν τις προοπτικές να αναβαθμίσουν τον γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας. 
Επιταχύνονται οι αποκρατικοποιήσεις λιμανιών
ΑΠΕ - ΜΠΕ

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΤΑΙΠΕΔ το τελευταίο τρίμηνο του 2021 αναμένεται να «καλέσει» τους φιναλίστ των διαγωνισμών ιδιωτικοποίησης των Οργανισμών Λιμένων Αλεξανδρούπολης και Καβάλας να υποβάλλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους για τα περιουσιακά στοιχεία των λιμανιών.

Την ίδια στιγμή, το ΤΑΙΠΕΔ μετά την ανακοίνωση των εννέα επενδυτικών σχημάτων για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου προχωρά στην αξιολόγηση των φακέλων, ενώ η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου αναμένεται για το 2022.

Για το λιμάνι της Μαγνησίας το Ταμείο αναμένει και την επίσημη απόφαση του Πολεμικού Ναυτικού που θα ορίζει την κατασκευή του ναύσταθμου εκτός της ζώνης του Οργανισμού που είναι προς ιδιωτικοποίηση. Κατά τα Νέα, το ενδιαφέρον των εξελίξεων για τις λιμενικές υποδομές επικεντρώνεται σε Αλεξανδρούπολη και Καβάλα.

Και τα δύο επενδυτικά σχέδια συνδέονται με ενεργειακές υποδομές, ενώ παράλληλα ο αμερικανικός παράγοντας προτρέπει την αξιοποίηση των δύο λιμανιών καθώς συνδέονται με τους στόχους Αθήνας, Βρυξελλών και Ουάσιγκτον για τη σταθερότητα και την ασφάλεια στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Σε ό,τι αφορά την Αλεξανδρούπολη, η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού σχετίζεται και με τη μεγάλη επένδυση του FSRU Αλεξανδρούπολης του πλωτού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Ο επενδυτής που θα αναλάβει τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της ενεργειακής υποδομής, η οποία αποτελεί πηγή εναλλακτικού εφοδιασμού των Βαλκανίων με φυσικό αέριο. Παράλληλα και οι ΗΠΑ θα καλύπτουν επιχειρησιακές τους ανάγκες στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου με τις υποδομές του λιμανιού.