Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα πλοία
Η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι η μεγαλύτερη παγκοσμίως, μπορεί να προσφέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ και η ελληνική σημαία εκτός από ποιοτική είναι πια άκρως ανταγωνιστική με τις άλλες σημαίες.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν το Σεπτέμβριο, η χώρα μας εξακολουθεί να παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως, με 4.901 πλοία, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt) και ανά κλάδο δραστηριότητας να ελέγχουν το 30,25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 14,64% του στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, το 15,58% των υγραεριοφόρων (LNG / LPG), το 20,04% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 9,53% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Επίσης, οι Έλληνες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,54 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη µέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,87 έτη).
Ο ελληνόκτητος στόλος αντιπροσωπεύει το 58% του στόλου που ελέγχεται από την ΕΕ, αποτελώντας στρατηγικό κεφάλαιο για αυτήν και ακρογωνιαίο λίθο του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού cluster.