Ακρίβεια: Πότε αναμένεται αποκλιμάκωση των ναύλων στις εμπορικές μεταφορές

Δύσκολο είναι να απαντηθεί το ερώτημα για τον χρονικό ορίζοντα αποκλιμάκωσης των ναύλων στον κλάδο των κοντέινερς που έχουν αυξηθεί μέχρι και 590% τον τελευταίο χρόνο, τη στιγμή που μεταφορικές εταιρείες, εισαγωγείς, εξαγωγείς και φορτωτές αναζητούν λύσεις για να μειώσουν τις αποστάσεις παραγωγής ή αποθήκευσης των προϊόντων τους.
Δύσκολο είναι να απαντηθεί το ερώτημα για τον χρονικό ορίζοντα αποκλιμάκωσης των ναύλων
ΑΠΕ - ΜΠΕ

Η κρίση των ναύλων μαζί με την πανδημία λειτουργεί ως «πυροκροτητής» εξελίξεων και στην εφοδιαστική αλυσίδα. Πολλοί εμπλεκόμενοι στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και παραγωγοί και έμποροι εξετάζουν τώρα αλλαγή πολιτικής με δύο κύρια χαρακτηριστικά – την αύξηση αποθηκευτικών χώρων κοντά στους τελικούς καταναλωτές και την εξεύρεση νέων προμηθευτών πιο κοντά στους τόπους κατανάλωσης.

Οι εισαγωγείς, διαπιστώνοντας τα προβλήματα εφοδιασμού που προκάλεσε η πανδημία, στρέφονται τώρα σε παραγωγούς κοντά στον τόπο κατανάλωσης και στη δημιουργία μεγαλύτερων αποθεμάτων. Συνεπώς, μια εκτίναξη του κόστους παραγωγής πρωτίστως και δευτερευόντως του κόστους μεταφοράς μπορεί να γυρίσει και μπούμερανγκ στους παραγωγούς και τις ναυτιλιακές εταιρείες liners, καθώς θα αλλάξουν οι «θαλάσσιοι δρόμοι» του εμπορίου.

Ναυτιλιακές ενώσεις, όπως η Bimco, εκτιμούν ότι η αγορά εμπορευματοκιβωτίων θα παραμείνει ισχυρή έως το 2022. Ακόμη και όταν η ζήτηση των καταναλωτών για εμπορευματοκιβώτια αρχίζει να μειώνεται, θα πρέπει να γίνει πολλή δουλειά για την εκκαθάριση των καθυστερήσεων που έχουν δημιουργηθεί τους τελευταίους πολλούς μήνες και υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχουμε νέα έξαρση της πανδημίας, επισημαίνει, προσθέτοντας πως οι καθυστερήσεις στα λιμάνια αλλά και στην ενδοχώρα λόγω της περιοριστικών μέτρων οδηγούν σε άνοδο των ναύλων.