Σε άτακτη υποχώρηση η Cosco από την πίεση των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά

Σε άτακτη υποχώρηση εξανάγκαστηκε η Cosco από την πίεση των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, κάνοντας αποδεκτά τα περισσότερα αιτήματα τους. Ειδικότερα η Cοsco έκανε δεκτή την εφαρμογή πίστας (βάρδιας) πέντε ατόμων, την επιτροπή υγιεινής και ασφαλείας ενώ καταργεί και τη κόντρα βάρδια. Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ, Μάρκος Μπεκρής στους συναδέλφους του σε συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε χθες στο Πασαλιμάνι.
Σε άτακτη υποχώρηση η Cosco από την πίεση των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά
INTIME

Λεπτομέρειες της συμφωνίας αναμένεται να γίνουν γνωστές σήμερα, με την προοπτική της συνέχισης των απεργιακών κινητοποιήσεων να αποκρύνεται υπό το πρίσμα των νέων εξελίξεων. Νωρίτερα οι εργαζόμενοι είχαν φροντίσει να στείλουν μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση, διαψεύδοντας ότι υπάρχει συμφωνία στα τέσσερα από τα πέντε αιτήματά τους.

Αυτό που υπάρχει, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΝΕΔΕΠ, Μάρκος Μπεκρής, είναι μια καταρχήν αποδοχή για την επιτροπή ασφαλείας, «αλλά ζητάμε συγκεκριμένες δεσμεύσεις και υλοποίηση και των υπολοίπων αιτημάτων, καθώς και αυτά εμπίπτουν στην παγίωση ενός καθεστώτος ασφάλειας για τους εργαζομένους».

Στο μεταξύ, όλη την ημέρα χθες ήταν σε εξέλιξη ζυμώσεις με στόχο την αποφυγή της νέας 48ώρης απεργίας που έχει προκηρυχθεί για σήμερα και της διαμόρφωσης ενός πλαισίου συμφωνίας.

Οι εργαζόμενοι ζητούν να διαλευκανθεί η υπόθεση του δυστυχήματος του Δημήτρη, να δημιουργηθεί επιτροπή υγιεινής και ασφάλειας, να σταματήσουν οι κόντρα βάρδιες και τα 12ωρα, να μετατραπεί η βάρδια να είναι 6 άτομα, να υπογραφεί ΣΣΕ που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες τους. Μάλιστα, όπως πληροφορούνται «ΤΑ ΝΕΑ», έχουν στείλει αναλυτικό υπόμνημα στο υπουργείο Ναυτιλίας με τα αιτήματά τους από το οποίο προκύπτει ότι δεν υπάρχει ακόμη πλήρης αποδοχή των αιτημάτων τους.

Την όλη διελκυστίνδα παρακολουθεί με αγωνία ο επιχειρηματικός κόσμος του Πειραιά, που φοβάται μια κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ενόψει και των εορτών. Αυτό που όλοι απεύχονται και συστήνουν μάλιστα αποφυγή ακραίων καταστάσεων είναι να κλείσει το λιμάνι για τις εισαγωγές και εξαγωγές της χώρας ανεξαρτήτως τι θα γίνει με το τράνζιτ φορτίο.

Στις δύο προβλήτες εργάζονται περίπου 2.100 εργαζόμενοι κάτω από τουλάχιστον 5-6 εργολάβους. Ολοι αυτοί απασχολούν τους εργαζομένους, σύμφωνα με την ΕΝΕΔΕΠ, με διαφορετικές συμβάσεις εργασίας. Αυτό που ζητούν οι εργαζόμενοι είναι μια ενιαία σύμβαση εργασίας για όλους τους εργαζομένους, η οποία θα είναι βασική προϋπόθεση εργασιακής ειρήνης και ύπαρξης ενός καθεστώτος ασφάλειας και σιγουριάς.