Πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων εξετάζει η κυβέρνηση

Το ενδεχόμενο επιστροφής του μέτρου της απόσυρσης  των παλαιών αυτοκινήτων φαίνεται να εξετάζει η κυβέρνηση. 
Πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων εξετάζει η κυβέρνηση
INTIME

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας τόνισε ότι το πρόγραμμα απόσυρσης είναι στο τραπέζι των συζητήσεων, υπογραμμίζοντας πως μέχρι να εφαρμοστεί στην πράξη θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία και με άλλα αρμόδια υπουργεία.

Ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή που θα επιλεγεί για την ενεργοποίηση ή μη του μέτρου, αναλυτές επισημαίνουν τα οφέλη που δυνητικά θα προκύψουν, με πρώτο τη σταδιακή ανανέωση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, ο οποίος συνεχίζει να γερνάει επικίνδυνα, αλλά και τον ταχύτερο εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων.

Σήμερα, το μέτρο της απόσυρσης ισχύει μόνο για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου και αγγίζει τα 1.000 ευρώ (συν την επιδότηση για τα εξηλεκτρισμένα ΙΧ που ανέρχεται έως τις 6.000 ευρώ).

Η αγορά αντιμετωπίζει με διστακτικότητα το ενδεχόμενο επιστροφής του μέτρου, εξαιτίας της αδυναμίας που αντιμετωπίζει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία – λόγω της έλλειψης ημιαγωγών – να παράγει ικανοποιητικό αριθμό αυτοκινήτων, με συνέπεια να παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις (από 6 έως 15 μήνες!) στις παραδόσεις των παραγγελιών.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση σκοπεύει να αξιοποιήσει πλήρως τόσο φέτος όσο και τα έτη 2022 και 2023 το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και δικύκλων παρέχοντας μάλιστα και κίνητρα για την απόσυρση των οχημάτων συμβατικής τεχνολογίας.

Στο πλαίσιο αυτό η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σκοπεύει να προχωρήσει σε βελτιώσεις του προγράμματος, ώστε να ενισχυθούν τα κίνητρα της ηλεκτροκίνησης. Πιο συγκεκριμένα οι αλλαγές που έρχονται είναι:

  • Κατάργηση της υποχρεωτικής αγοράς επιδοτούμενου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά τη λήξη της ελάχιστης αποδεκτής περιόδου χρονομίσθωσης των 36 μηνών. Στόχος είναι να γίνει πιο προσιτή η χρονομίσθωση και να μειωθεί το κόστος των μισθωμάτων, ενθαρρύνοντας τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων.
  • Αύξηση του μέγιστου αριθμού οχημάτων που μπορεί να προμηθευτεί μια επιχείρηση από τρία σε δέκα 10 τόσο για την ηπειρωτική όσο και για τη νησιωτική χώρα.
  • Αύξηση, σχεδόν στο διπλάσιο, του ποσού επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών ταξί. Θα ανέλθει στις 22.500 ευρώ μαζί με το όφελος της απόσυρσης.
  • Επιλέξιμες θα είναι πλέον και δημοτικές επιχειρήσεις όπως και εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
  • Επιλέξιμα για επιδότηση ποδηλάτων θα είναι και νομικά πρόσωπα που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους κλάδους, όπως εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων, ξενοδοχεία, εταιρείες διανομής (delivery).
  • Επιλέξιμη η επιδότηση αγοράς και εγκατάστασης «έξυπνου» φορτιστή και από τα νομικά πρόσωπα, εκτός των φυσικών προσώπων που ίσχυε έως σήμερα.