Μεγάλες οι ουρές πλοίων έξω από τα λιμάνια - Παραμένουν τα προβλήματα και το 2022
Το αποτέλεσμα είναι ότι πολλά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παραμένουν για μέρες έξω από τα λιμάνια αυτά εντείνοντας την ήδη υπάρχουσα συμφόρηση και αυξάνοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα ρύπων. Με βάση τα πιο πρόσφατα στοιχεία στις αρχές της εβδομάδας, που επικαλείται το CNN, μόνο στις ΗΠΑ υπήρχαν 84 τέτοια πλοία που περίμεναν έξω από τις ακτές της Νότιας Καλιφόρνιας, 37 πλοία έξω από το λιμάνι του Λος Αντζελες και άλλα 47 πλοία κοντά στο λιμάνι στο Λονγκ Μπιτς.
Οπως αναφέρει νέα έκθεση από τις περιβαλλοντικές οργανώσεις Stand.earth και Pacific Environment, πολλά από τα συγκεκριμένα πλοία μεταφέρουν προϊόντα των μεγαλύτερων αλυσίδων λιανικής στον κόσμο, όπως είναι οι Amazon, IKEA, Walmart και Target.
Τον περασμένο μήνα, η Goldman Sachs προειδοποίησε ότι οι ουρές πλοίων στα λιμάνια είναι πιθανό να συνεχιστούν τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2022 και υπολόγισε ότι υπήρχαν περίπου 24 δισεκατομμύρια δολάρια σε αγαθά φορτωμένα σε πλοία που περίμεναν να ξεφορτωθούν μόνο στα λιμάνια του Λος Αντζελες και του Λονγκ Μπιτς.
Η συνεχιζόμενη συμφόρηση των λιμανιών εγείρει συνεχώς νέες ανησυχίες, καθώς η μετάλλαξη Ομικρον μπορεί να κάνει ακόμη χειρότερη την κατάσταση, την ώρα που η ζήτηση για προϊόντα ενόψει Χριστουγέννων είναι μεγάλη και οι τιμές καταναλωτή συνεχίζουν να αυξάνονται. Τον Οκτώβριο, ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι το λιμάνι του Λος Αντζελες θα μετακινηθεί σε πρόγραμμα 24/7 λειτουργίας 24 ωρών και επτά ημερών την εβδομάδα, ευθυγραμμίζοντάς το με το λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, το οποίο λειτουργούσε ήδη όλο το εικοσιτετράωρο.
Target και Amazon έχουν διαδραματίσει «μεγάλο ρόλο» στην τρέχουσα κρίση συμφόρησης και ρύπανσης στα ανοικτά των ακτών της Καλιφόρνιας, ανέφερε η έκθεση των περιβαλλοντικών οργανώσεων σύμφωνα με το CNN. Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι αγαθά που εισήχθησαν στις Ηνωμένες Πολιτείες από τις Walmart, Target, Amazon και IKEA μεταξύ 2018 και 2020 αντιπροσώπευαν 20 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ισοδύναμων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Την ίδια στιγμή ανησυχητικά είναι τα νέα για την τροφοδοσία και τις συμφορήσεις των λιμανιών από την Κίνα. Παράγοντες στα λιμάνια της Νότιας Κίνας ανέφεραν στη South China Morning Post ότι αναμένονται αναστολές υπηρεσιών από τους λεγόμενους χειριστές τροφοδοσίας για διάρκεια τουλάχιστον έξι εβδομάδες λόγω της αργίας του Σεληνιακού Νέου Ετους και των αυστηρών μέτρων καραντίνας για τα πληρώματα λόγω πανδημίας. Η κίνηση αυτή μπορεί να διαταράξει περαιτέρω τις αλυσίδες εφοδιασμού, λένε παράγοντες της αγοράς.
Οι χειριστές τροφοδοσίας διαθέτουν πλοία μεσαίου μεγέθους, που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια μεταξύ μικρών λιμένων και μεγάλων τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων όπου φορτώνονται σε μεγαλύτερα πλοία. Παγκόσμιοι γίγαντες της ναυτιλίας όπως η Ocean Network Express, η Hapag-Lloyd και η Evergreen έχουν ήδη ενημερώσει πελάτες ότι σταματούν προσωρινά τις κρατήσεις για φορτία που πηγαίνουν σε μικρά λιμάνια στο δέλτα του ποταμού Pearl και στην επαρχία Fujian λόγω της κατάστασης. Αυτή η αναστολή κρατήσεων προκαλείται από την απαίτηση καραντίνας για τον Covid-19 για το πλήρωμα πλοίων που ταξιδεύουν μεταξύ Νότιας Κίνας και Χονγκ Κονγκ κατά την επιστροφή τους από τις διακοπές του Κινεζικού Νέου Έτους 2022, ανέφερε η Hapag-Lloyd σύμφωνα με τη South China Morning Post.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Παρθένα Κουτμερίδου: Η συγκίνηση για το μωρό που σώθηκε, ο φόβος και το τραγικό τέλος (vid)
Κύκλωμα με πλαστές ταυτότητες: Αυτός είναι ο διοικητής που βρέθηκε με 320.000 ευρώ σε χρηματοκιβώτιο
Γονικές παροχές: Το αδιαχώρητο επικρατεί σε δήμους, εφορίες και συμβολαιογραφικά γραφεία