Επιτροπή Ανταγωνισμού: Στην αντεπίθεση ο Γιάννης Λιανός για το θεσμό του whistleblowing

Πανελλαδικής εμβέλειας επικοινωνιακή εκστρατεία προώθησης του θεσμού του whistleblowing (ανώνυμη παροχή πληροφοριών δημοσίου συμφέροντος για θέματα ανταγωνισμού) ξεκινάει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, για πρώτη φορά, σε μέσα μαζικής ενημέρωσης, εμπνεόμενη από σχετικές Ευρωπαϊκές οδηγίες.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Γιάννης Λιανός
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Γιάννης Λιανός
INTIME
2'

Το σύστημα ανώνυμης παροχής πληροφοριών της Επιτροπής αποτελεί την πλέον τεχνολογικά προηγμένη και απόλυτα ασφαλή μέθοδο για τον κάθε πολίτη (επιχειρηματία, εργαζόμενο, καταναλωτή) ώστε να συμβάλει στην ανίχνευση αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών, ενώ ανάλογα συστήματα ανώνυμης παροχής πληροφοριών χρησιμοποιούνται από άλλες Αρχές Ανταγωνισμού παγκοσμίως, όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Γερμανίας, Μεγάλης Βρετανίας, Δανίας, Νοτίου Κορέας κ.α..

Η πρωτοβουλία εντάσσεται σε μία νέα στρατηγική ανίχνευσης αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών μέσω της χρήσης καινοτόμων τεχνολογικών και άλλων μεθόδων, αλλά και γενικότερα ενημέρωσης του κοινού για θέματα ανταγωνισμού, η οποία ξεκίνησε το 2020.

Δεδομένου ότι η πρωτοβουλία της Ανεξάρτητης Αρχής σχολιάσθηκε από κάποια ΜΜΕ με αμφίσημο τρόπο σε ανάρτησή του στο twitter, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού Γιάννης Λιανός, απάντησε σχετικά ως εξής:

«Επειδή πάλι υπάρχει πλήρη έλλειψη κατανόησης (?) από ορισμένα ανώνυμα "Newsroom" να αναφέρουμε ότι η Οδηγία 2019/1937 έχει άμεση ισχύ σε περίπτωση προβλήματος μια και η ημερομηνία ενσωμάτωσης ήταν στις 17 Δεκεμβρίου 2021 (το Α/Β του Ευρωπαϊκού δικαίου)...»

«σε κάθε περίπτωση η ανωνυμία προστατεύεται πλήρως μέσω της πλατφόρμας, ανάλογες υπηρεσίες υπάρχουν σε άλλα κράτη μέλη εδώ και καιρό, και τέλος η υπηρεσία ανώνυμης παροχής πληροφοριών είναι όπως το αναφέρει και η λέξη..."ανώνυμη" (και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού)!»

«Συνεπώς δεν υπάρχει κανένα νομικό ρίσκο για τον ανώνυμο πληροφοριοδότη. ...Μάλλον ύποπτη μου φαίνεται αυτή η προσπάθεια να δημιουργηθούν εντυπώσεις για να μην χρησιμοποιηθεί το εργαλείο το οποίο έχει φέρει αποτελέσματα ήδη.. Κάποιοι μάλλον θέλουν να προστατεύσουν τα καρτέλ...».

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή