Οι Αυστραλοί και η Αττική Οδός, o ΔΕΣΦΑ και το decarbonization και δύο χρόνια για ένα μητρώο
Οι Αυστραλοί και η Αττική Οδός
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού αναμένεται να είναι «η μητέρα των μαχών» για τον κατασκευαστικό κλάδο το 2022. Και ως τέτοια, έχει προκαλέσει μεγάλο διεθνές ενδιαφέρον. Ανάμεσα λοιπόν στους ενδιαφερόμενους συμπεριλαμβάνεται και η εξ’ Αυστραλίας ορμώμενη Macquarie, η οποία και απέκτησε πρόσφατα το 49% του ΔΕΔΔΗΕ. Σύμφωνα λοιπόν με τις πληροφορίες της στήλης, η Macquire έχει ήδη προσεγγίσει εγχώριες εταιρείες ώστε να «κατέβει» στο διαγωνισμό. Και στη φαρέτρα της έχει ως μεγάλο όπλο το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήματος, αλλά και τη δυνατότητα να κατεβάσει πολύ τα περιθώρια κέρδους, προσφέροντας σημαντικά αυξημένο τίμημα, όπως έκανε με το ΔΕΔΔΗΕ. Με άλλα λόγια, οι Αυστραλοί φαίνεται να έχουν σοβαρότατες πιθανότητες.
Ζητούνται developers
Το ότι οι developers παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, είναι είδος εν ανεπαρκεία είναι γνωστό εδώ και χρόνια. Αυτό που άλλαξε όμως το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας είναι πως σε μικρό χρονικό διάστημα έπεσαν και θα πέσουν πολλά χρήματα για έργα πληροφορικής. Οι επενδύσεις της JP Morgan, αλλά και της Meta, η μάχη στο e- commerce, αλλά και τα μεγάλα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης έχουν εκτινάξει τη ζήτηση σε δυσθεώρητα ύψη. Τόσο, ώστε ακόμα και εταιρείες που δίνουν πραγματικά ανταγωνιστικούς μισθούς -της τάξης 3.000 ή και 4.000 ευρώ το μήνα- να μην μπορούν να «σταυρώσουν» προσλήψεις. Και την ίδια στιγμή, όσοι έχουν ικανούς developers στο ανθρώπινο δυναμικό τους, τρέμουν στην ιδέα να τους χάσουν, καθώς γνωρίζουν πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι να τους αντικαταστήσουν.
Δύο χρόνια για ένα μητρώο
Κάποιοι στο υπουργείο Οικονομικών είναι εξαιρετικά «σχολαστικοί» με την υλοποίηση του μητρώου εφοδιαστικής αλυσίδας καπνού και βιομηχανοποιημένων καπνών. Η διάταξη που προβλέπει τη δημιουργία του μητρώου που – όταν ενεργοποιηθεί- θα συμβάλει στον έλεγχο και την εποπτεία των υπόχρεων προσώπων που μετέχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα καπνού έχει ψηφισθεί από το Δεκέμβριο του 2020. Και είναι μια προσθήκη στο Πληροφοριακό Σύστημα Τελωνειακών Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών ICISnet που έπρεπε αν υπάρχει από το 2001. Ωστόσο, κάποιοι «δυσκολεύονται» να δημιουργήσουν το μητρώο. Πως αλλιώς μπορεί να εξηγηθεί το γεγονός ότι στην Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε προ ημερών (σ.σ. ένα χρόνιο μετά την ψήφιση της διάταξης για το μητρώο) προβλέπεται ως ημερομηνία μηχανογραφικής υλοποίησης του μητρώου εφοδιαστικής αλυσίδας καπνού η 31η Δεκεμβρίου 2022. Δύο χρόνια δηλαδή για να φτιαχτεί ένα απλό μητρώο που θα λύσει τα χέρια της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων. Όποιος κατάλαβε, κατάλαβε…
Η Delivery Hero
Μέχρι το τέλος Απριλίου αναμένεται να εκδοθεί η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την συγκέντρωση που αφορά στην απόκτηση από την γερμανική εταιρεία Delivery Hero SE (την efood) των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη, Άλφα Διανομές, Inkat, Delivery.gr ΙΚΕ και Ε-table Κρατήσεις Εστιατορίων μέσω Διαδικτύου Μονοπρόσωπη IKE. Η διαδικασία πλήρους διερεύνησης που ανακοίνωσε η εποπτική Αρχή δεν εξέπληξε κανέναν, καθώς ήδη από τον προηγούμενο Οκτώβριο είχε προεξοφληθεί αυτή η εξέλιξη. Με την απόκτηση των εταιρειών του ομίλου Μούχαλη η Delivery Hero καθίσταται ηγέτης στην ελληνική αγορά διανομής φαγητού και ειδών σούπερ μάρκετ, καθώς θα διαθέτει τα efood, deliveras.gr, clickdelivery, delivery.gr, etable.gr, e-kioskys, Instashop, τα φυσικά καταστήματα kioskys και το σύστημα διανομής προϊόντων του Ομίλου Μούχλα. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα εξετάσει το κατά πόσον η ελληνική αγορά παραδόσεων φαγητού και ειδών σούπερ μάρκετ, με τζίρο άνω των 500εκατ. ευρώ, στην οποία πρωταγωνιστούν πλέον οι Γερμανοί, είναι φιλική στην ανάπτυξη και στην είσοδο νέων παικτών ή όχι
Σχέδια για το decarbonization
Με μεγαλύτερη ψυχραιμία από εκείνη που επιδεικνύουν πολλοί συνεργάτες της, αντιμετωπίζει το θέμα της απαλλαγής της ελληνικής αγοράς αερίου από τις ανθρακούχες εκπομπές (decarbonization) η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, η Ιταλίδα Maria Rita Galli. Όπως πληροφορείται η στήλη, η έμπειρη manager έχει ήδη σχέδια για το πως θα διευκολυνθεί η εισαγωγή ανανεώσιμων αερίων και αερίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και η ενδυνάμωση των καταναλωτών με οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Στις ίδιες στοχεύσεις περιλαμβάνεται και η διευκόλυνση της έγχυσης, μεταφοράς, διανομής και εμπορίας ανανεώσιμων αερίων και αερίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα στο ελληνικό δίκτυο φυσικού αερίου, πάντα μέσα στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης. Και για αυτό η Διοίκηση του ΔΕΣΦΑ έχει στραμμένο το βλέμμα στις Βρυξέλλες και στην πρότασή της Κομισιόν για το νέο taxonomy των «πράσινων» επενδύσεων.