Αγνοούνται από τους ελέγχους των ΚΤΕΟ περίπου 2 εκατομμύρια οχήματα

Από το 2015 υπάρχει νομοθεσία που προβλέπει την ηλεκτρονική διασταύρωση για να εντοπίζονται τα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ ΙΧ. 
Αγνοούνται από τους ελέγχους των ΚΤΕΟ περίπου 2 εκατομμύρια οχήματα
INTIME

Για τα οχήματα που εντοπίζονται να μην έχουν περάσει ΚΤΕΟ προβλέπεται πρόστιμο 150 ευρώ, ενώ 400 ευρώ είναι το πρόστιμο της Τροχαίας, το οποίο μειώνεται στα 50 ευρώ αν το όχημα ελεγχθεί εντός 10 ημερών από ΚΤΕΟ.

Σε κάθε περίπτωση το διαφαινόμενο έλλειμμα ελέγχων της Τροχαίας θεωρείται ως γεγονός αφού από τις 750.000 σοβαρές παραβάσεις που σημειώνονται κάθε χρόνο, για ΚΤΕΟ αφορά μόλις το 3,5%.

Η ηγεσία των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδας ζητά :

  • Να γίνει η άμεση ενεργοποίηση της νομοθεσίας για ηλεκτρονική διασταύρωση. Πλέον σύμφωνα με τις πρόσφατες εξαγγελίες των αρμοδίων υπουργείων οι βάσεις δεδομένων έχουν δημιουργηθεί και το μόνο που απομένει είναι η πολιτική βούληση για την έναρξη της διαδικασίας.
  • Να γίνει αναλογική αύξηση του παράβολου εκπροθέσμου ελέγχου σύμφωνα με τον χρόνο καθυστέρησης. Δεν υπάρχει καμία λογική να εξομοιώνεται η καθυστέρηση 6 μηνών με την αντίστοιχη περίπτωση 6 ετών.
  • Να οριστεί συγκεκριμένη ημερομηνία 1ης διασταύρωσης από το ΥΜΕ και επανάληψη έτσι ώστε να προκύπτουν 2 διασταυρώσεις κατ’ έτος. Σε αυτό το πλαίσιο να υπάρξει μέριμνα για να αποφευχθεί συνωστισμός στα ΚΤΕΟ τις τελευταίες μέρες προ ενάρξεως της διασταύρωσης καλώντας τα ανέλεγκτα οχήματα στο μεσοδιάστημα ανά αριθμό πινακίδας ανά μήνα.

Ο θεσμός του ΚΤΕΟ εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Το 2007 η Ελλάδα εναρμονίσθηκε με την ΕΕ και πλέον ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ προβλέπεται έως τη συμπλήρωση 4 ετών από την ημερομηνία κυκλοφορίας ως καινούργιου. Έκτοτε, προβλέπεται κάθε ΙΧ να επανελέγχεται περιοδικά έως κάθε 2 χρόνια. Από τότε δημιουργήθηκε ένα τεράστιο έλλειμμα ελέγχων καθώς διαπιστώνεται ότι σταθερά και αμείωτα αγνοούνται από τους ελέγχους στα ΚΤΕΟ περίπου 1,5-2 εκατ. οχήματα.