Εκτινάσσει τους ναύλους ο πόλεμος στην Ουκρανία
Το μεγάλο ζητούμενο είναι πως θα επιδράσει στους ναύλους η κρίση. Ήδη σε σχέση με τα τέλη Ιανουαρίου ο δείκτης ξηρού φορτίου (Dry Baltic Index) σημειώνει άνοδο 55% περίπου.
Κυρώσεις που έχουν ήδη επιβληθεί και άλλες που αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή το επόμενο διάστημα επηρεάζουν τις ναυλαγορές και ωθούν τις ναυτιλιακές σε έκτακτα μέτρα αποφυγής των επίμαχων περιοχών, προκαλώντας διαταραχές στις ροές του διεθνούς εμπορίου.
Οι τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο ανέστειλαν προσωρινά τις ναυλώσεις από και προς τη Ρωσία, προσχωρώντας στον διαρκώς αυξανόμενο κατάλογο εταιρειών που αποφεύγουν τις συναλλαγές με τη Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία.
Οι γίγαντες της ναυτιλίας, όπως η MSC με έδρα την Ελβετία, η Maersk της Δανίας και η CMA CGM της Γαλλίας, ανακοίνωσαν ότι θα σταματήσουν τις ναυλώσεις από και προς τη Ρωσία μέχρι νεωτέρας.
Η κίνηση εξαιρεί τις παραδόσεις βασικών προμηθειών, όπως τρόφιμα, ιατρικός εξοπλισμός και ανθρωπιστικά είδη.
Αυτά τα βήματα που έγιναν από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο απέκοψαν ουσιαστικά τη Ρωσία από ένα μεγάλο κομμάτι της παγκόσμιας ναυτιλιακής ικανότητας.
Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς η Ρωσία εντείνει την επίθεσή της σε βασικές πόλεις της Ουκρανίας, με τις μάχες να μαίνονται στα βόρεια, τα ανατολικά και τα νότια της χώρας. Τα Ηνωμένα Έθνη λένε ότι 1 εκατομμύριο πρόσφυγες από την Ουκρανία έχουν πλέον καταφύγει σε γειτονικές χώρες.
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και το μπαράζ των κυρώσεων της Δύσης έχει προκαλέσει μια μαζική έξοδο εταιρειών από τη Μόσχα.
Η κλιμακούμενη σύγκρουση και η αυστηρότητα των κυρώσεων αναμένεται να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη ναυτιλιακή βιομηχανία για αρκετό καιρό.