Καύσιμα: Οι τιμές διυλιστηρίου υποχωρούν 4%, αλλά οι τιμές των πρατηρίων παραμένουν στα ύψη

Μπορεί η τιμή του διυλιστηρίου της απλής αμόλυβδης βενζίνης να έχει μειωθεί κατά 4% τις προηγούμενες ημέρες ως απότοκο της πτώσης της διεθνής τιμής του πετρελαίου, ωστόσο η μείωση αυτή δεν έχει ακόμη περάσει στις τιμές των πρατηρίων.
Κάποιοι αισχροκερδούν στην αγορά καυσίμων και οι έλεγχοι εκ μέρους του υπουργείου Ανάπτυξης δεν είναι επαρκής.
INTIME

Συγκεκριμένα, από τα 1,61 ευρώ ανά λίτρο που ήταν στις 11 Μαρτίου η τιμή του διυλιστηρίου της απλής αμόλυβδης βενζίνης έχει σήμερα υποχωρήσει στο 1,56 ευρώ ανά λίτρο, κάτι που σημαίνει πως εάν υπολογίσουμε και το ΦΠΑ 24% η τιμή λιανικής θα έπρεπε να είναι στο 1,93 ευρώ ανά λίτρο (εξαιρουμένου του περιθωρίου των πρατηρίων).

Ωστόσο, διαπιστώνεται πως οι τιμές παραμένουν στα ίδια επίπεδα με εκείνα της 11η Μαρτίου, κάτι που σημαίνει πως κάποιοι αισχροκερδούν και πως οι έλεγχοι εκ μέρους του υπουργείου Ανάπτυξης δεν είναι επαρκής.

Μέσα σε αυτό το κλίμα η κυβέρνηση υπόσχεται χαμηλότερη τιμή στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης με την επιστροφή μέρους των εσόδων από τους φόρους στα καύσιμα, με τις ανακοινώσεις να προγραμματίζονται για σήμερα ή αύριο στο πλαίσιο του συνολικού πακέτου στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων απέναντι στις αυξήσεις των τιμών της ενέργειας.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου με δηλώσεις του χθες στον ΑΝΤ1 περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο η κυβέρνηση επιδιώκει να περιορίσει την επιβάρυνση των οικογενειών και επαγγελματιών από το ράλι των τιμών των υγρών καυσίμων κίνησης.

Επιβεβαίωσε, σύμφωνα με το οποίο σχεδιάζεται η επιστροφή μέρους των πρόσθετων φορο-εσόδων στους καταναλωτές. Ο κ. Οικονόμου ανήγγειλε παρέμβαση στα καύσιμα, ώστε ο οδηγός Ι.Χ. και ο επαγγεματίας να γεμίζει το ρεζερβουάρ σε τιμή χαμηλότερη από εκείνη που αναγράφεται στην αντλία.

Μίλησε για συγκεκριμένη κατηγορία ωφελημένων: «Θα υπάρχουν εισοδηματικά κριτήρια, πιο διευρυμένα σε σχέση με εκείνα της έκτακτης ενίσχυσης των πιο ευάλωτων τα Χριστούγεννα», χωρίς να διαψεύδει ότι το εισοδηματικό όριο θα είναι της τάξης των 25.000 - 30.000 ευρώ ετησίως. Τόνισε δε ότι ο τρόπος προμήθειας καυσίμων με χαμηλότερη τιμή, «δεν θα είναι ούτε δύσκολος ούτε σαν άσκηση πυρηνικής φυσικής. Ο κόσμος θα πληρώνει ικανοποιητικά φθηνότερα τα καύσιμα από όσο αναγράφεται στην αντλία, αυτό πρέπει να συγκρατήσουν αυτήν τη στιγμή οι πολίτες», προσέθεσε ο Οικονόμου, αναφέροντας πως σήμερα ή αύριο θα γίνουν οι ανακοινώσεις.

Τα σενάρια που εξετάζει η κυβέρνηση θέλουν η ενίσχυση των δικαιούχων να γίνεται με τη χρήση ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Οι καταναλωτές υγρών καυσίμων κίνησης κατά πάσα πιθανότητα θα σκανάρουν την απόδειξη της βενζίνης και στη συνέχεια υποβάλλοντάς την στην πλατφόρμα θα πιστώνονται στον τραπεζικό τους λογαριασμό το ποσό της ενίσχυσης. Άλλο ένα σενάριο θέλει τους δικαιούχους να μπαίνουν στην πλατφόρμα και στη συνέχεια με ένα εκπτωτικό κουπόνι θα προσέρχονται στο βενζινάδικο και θα πληρώνουν χαμηλότερα τη βενζίνη.