Λιγότερα προϊόντα στα ράφια λόγω της πολύμηνης κρίσης στην εφοδιαστική αλυσίδα
Η πολιτική της κατάργησης προϊόντος (μια τακτική στην οποία παραδοσιακά καταφεύγουν οι εταιρείες - παραγωγοί και κατ’ επέκταση οι αλυσίδες σουπερμάρκετ που φιλοξενούν τα προϊόντα των πρώτων στους διαδρόμους των καταστημάτων τους, όταν θέλουν να περιορίσουν τα λειτουργικά τους έξοδα και να τονώσουν τις πωλήσεις των βασικών «best seller» κωδικών τους, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης) φαίνεται πως εδραιώνεται και πλέον αποτυπώνεται και στο ράφι, όσο το τοπίο στην οικονομία παραμένει ομιχλώδες.
Αυτό επισημαίνουν και αναφορές σε ξένα ειδησεογραφικά δίκτυα ως τάση κατά την οποία ο αριθμός των μοναδικών προϊόντων στο ράφι μειώνεται και οι επιλογές στα σουπερμάρκετ παύουν να είναι απεριόριστες, μια λογική πάνω στην οποία στηρίχθηκε ο συγκεκριμένος κλάδος για δεκαετίες, όταν μέσα από διαφημιστικά μηνύματα (θυμηθείτε δημοφιλή σλόγκαν όπως «και του πουλιού το γάλα», «ατέλειωτη ποικιλία» κ.ά.) υπερτόνιζε την αφθονία ως πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Εναλλακτικές.
Τη διαφαινόμενη στροφή σε κλασικές επιλογές και τη μείωση της ποικιλίας στα προϊόντα στο ράφι επιβεβαιώνει, μιλώντας στα Νέα, εκπρόσωπος μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ στην Ελλάδα. «Ναι, ισχύει αυτό. Για παράδειγμα, εμείς ως κατάστημα έχουμε στις σοκολάτες σε ποσοστό 95% γεύσεις κλασικές – γάλακτος, αμυγδάλου, υγείας – και μόνο ένα 5% κωδικούς με γεύσεις πιο εξειδικευμένες. Οι εταιρείες και κατ’ επέκταση τα σουπερμάρκετ πάνε πλέον πίσω στα βασικά, είναι ελάχιστες οι εναλλακτικές στο ράφι. Στις μαγιονέζες θα δείτε την κλασική, τη λάιτ και τώρα τελευταία ένα μικρό μερίδιο με ελάχιστους κωδικούς που αφορά το ειδικό κοινό των βίγκαν.Οι επιλογές που υπήρχαν με διάφορα αρώματα και πρόσθετες γεύσεις εξαφανίζονται.
Το ίδιο και στα γιαούρτια, υπάρχει η βασική ποικιλία, η εναλλακτική με φρούτα και τα προϊόντα χωρίς λακτόζη. Ακόμα και στα απορρυπαντικά που παλαιότερα έβρισκες με πολλά και διαφορετικά αρώματα, πλέον υπάρχει μια πορεία σταθερή με το βασικό προϊόν που είναι όμως φιλικό προς το περιβάλλον και σε συσκευασία οικολογική. Και στα αναψυκτικά μειώθηκε η ποικιλία σε γεύσεις και δόθηκε έμφαση στη συσκευασία από ανακυκλωμένο πλαστικό. Γενικώς, παρατηρείται μια στροφή προς τα λεγόμενα κλασικά προϊόντα», σημειώνει ο ίδιος, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι σε ορισμένα προϊόντα, όπως ο καφές, το τσάι και τα σνακ, οι κωδικοί αυξήθηκαν λόγω πανδημίας και πολύμηνων lockdown.