Με «φειδώ» οι αγορές του Πάσχα για τους καταναλωτές – Προβληματισμός για τους εμπόρους

Τα επιδόματα και το δώρο του Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα περιμένει η αγορά για να κινηθεί, με τους εμπόρους να δηλώνουν συγκρατημένα αισιόδοξοι για την κίνηση τις επόμενες ημέρες. 

Οι σημαντικές αυξήσεις σε ανελαστικές δαπάνες των νοικοκυριών, ιδιαίτερα των λογαριασμών ενέργειας κ
Οι σημαντικές αυξήσεις σε ανελαστικές δαπάνες των νοικοκυριών, ιδιαίτερα των λογαριασμών ενέργειας και τροφίμων, περικόπτουν εφέτος τις λίστες με τα εορταστικά ψώνια
INTIME
2'

Οι σημαντικές αυξήσεις σε ανελαστικές δαπάνες των νοικοκυριών, ιδιαίτερα των λογαριασμών ενέργειας και τροφίμων, περικόπτουν εφέτος τις λίστες με τα εορταστικά ψώνια, ακόμα και εκείνα που προορίζονται για τα δώρα των βαφτιστηριών, με οκτώ στους δέκα καταναλωτές να έχουν ήδη μειώσει τις αγορές τους από την αρχή του χρόνου.

Η κίνηση ακόμη στην αγορά είναι μειωμένη, με τις επισκέψεις των καταναλωτών στα καταστήματα να είναι στην πλειονότητά τους διερευνητικές. Από τα έως σήμερα στοιχεία των εμπόρων, συμπεριλαμβανομένης και της κίνησης την Κυριακή των Βαΐων, το αγοραστικό ενδιαφέρον φαίνεται να είναι υποτονικό και όλοι, καταναλωτές και έμποροι, να αναμένουν τις πληρωμές των επιδομάτων και του δώρου Πάσχα για να κινηθούν.

Μάλιστα, με δεδομένο ότι η πασχαλινή εορταστική περίοδος είναι μικρής διάρκειας και περιορισμένης κατανάλωσης, που δεν υπερβαίνει, όπως λένε οι έμποροι, συνολικά τα 1,5 δισ. ευρώ σε τζίρο, οι προσδοκίες κάθε άλλο παρά μεγάλες είναι. Ωστόσο σημειώνουν ότι η καταβολή του δώρου του Πάσχα στον ιδιωτικό τομέα, που ανέρχεται στο 1 δισ. ευρώ, και του στοχευμένου επιδόματος των 200 ευρώ συνολικού ύψους 324 εκατ. ευρώ σε 1,4 εκατ. νοικοκυριά θα ενισχύσει την αγορά.

Η δύσκολη περίοδος για το εμπόριο, η οποία έρχεται σε συνέχεια μιας όχι και ιδιαίτερα καλής εκπτωτικής περιόδου φέτος, αναγκάζει τις επιχειρήσεις να έχουν επιδοθεί σε εμπορικές πρακτικές που θα προσελκύσουν πελάτες με προσφορές αλλά και τη δυνατότητα προκρατήσεων, ώστε μετά την πληρωμή των δώρων ως τη Μεγάλη Τετάρτη να ολοκληρωθούν οι αγορές.

Στο παιχνίδι των προσφορών, που φτάνουν έως και το 25%, έχουν μπει ακόμα και ηλεκτρονικά καταστήματα, κυρίως σε παιδικά είδη που αυτή την περίοδο είναι και πιο δημοφιλή. Πάντως, σύμφωνα με τους επιχειρηματίες, αν και η αγορά έχει προϊόντα και τιμές για όλα τα βαλάντια, ο κόσμος δείχνει απρόθυμος, κάτι που δικαιολογείται, όπως λένε, από την ακρίβεια.

Μάλιστα σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Netrino για τις αγορές των Ελλήνων, εφέτος πέντε στους δέκα έλληνες καταναλωτές έχουν μειώσει «πολύ και αρκετά» τις αγορές τους στα σουπερμάρκετ και οκτώ στους δέκα σε ένδυση και υπόδηση το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή