Επίδομα βενζίνης: Το πρόβλημα με την πληρωμή μέσω NFC και η λύση που εξετάζεται
Αρκετά είναι τα προβλήματα που υπάρχουν με το Fuel Pass και τη χρήση των smartphones καθώς χιλιάδες πολίτες δεν έχουν τα κατάλληλα κινητά τηλέφωνα που να υποστηρίζουν τη λειτουργία NFC.
Ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, τόνισε πως οι δικαιούχοι θα πρέπει να ζητήσουν εναλλακτικές λύσεις, όπως για παράδειγμα να χρησιμοποιήσουν το smartphone ενός συγγενικού προσώπου προσθέτοντας ότι αναζητείται και εναλλακτικός τρόπος για να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν αυτοί οι δικαιούχοι.
Σημειώνεται, επίσης, ότι οι πολίτες θα πρέπει να προσέχουν να μην αφήνουν κενά στα πεδία που πρέπει να συμπληρώσουν καθώς η αίτηση δεν μπορεί να γίνει δεκτή.
Η επιδότηση καυσίμων, απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια δικαιούχους, το ποσό της ενίσχυσης κυμαίνεται από 30 έως 50 ευρώ και εξαρτάται από τον τύπο του οχήματος και την κύρια κατοικία του δικαιούχου.
Το Fuel Pass δεν υποστηρίζει ανάληψη του ποσού ή συναλλαγές σε εμπόρους του εξωτερικού, ενώ θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το διαθέσιμο υπόλοιπο σας μέχρι την 31/07/2022.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 130 εκατομμύρια ευρώ, από πιστώσεις που διατέθηκαν από τις Γενικές Κρατικές Δαπάνες του Υπουργείου Οικονομικών. Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας , εποπτευόμενο φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με τη συνεργασία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Πιερρακάκης: «1,5 εκατομμύρι δικαιούχοι έχουν λάβει το Fuel Pass»
Πάνω από 1,5 εκατομμύρια αιτήσεις έχουν ήδη γίνει για την επιδότηση καυσίμων, για το Fuel Pass, τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ.
«Ήδη το 1,2 εκατομμύρια έχουν προωθηθεί στα πιστωτικά και τραπεζικά ιδρύματα για να γίνει η πίστωση στους iban είτε για να εκδοθούν οι προπληρωμένες κάρτες. Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι περίπου το 30% του συνολικού αριθμού, που έχει εγκριθεί αφορά κάρτες αντί για πίστωση σε iban. Και αυτό είναι μια ενδιαφέρουσα αλλαγή διότι οι προπληρωμένες κάρτες στα κινητά τηλέφωνα έχουν την διάσταση ότι αφορούν πληρωμή μόνο για αυτόν τον σκοπό», είπε ο κ. Πιερρακάκης.
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι «το συνολικό πλήθος των δικαιούχων είναι περί τα 3 εκατομμύρια, η πλατφόρμα έχει ανοίξει για όλα τα ΑΦΜ, όλες οι πληροφορίες είναι στο voucher.gov.gr, να μπούνε οι πολίτες να δούνε αν είναι δικαιούχοι κι από κει και πέρα νομίζω ότι είναι μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση σε σχέση με το πώς μπορούν να χρησιμοποιούμε πλέον τέτοιου τύπου τεχνολογίες και εργαλεία σε ό,τι αφορά την προνοιακή πολιτική». Ο κ. Πιερρακάκης μάλιστα σχολίασε ότι πρόδρομος αυτής της πρωτοβουλίας ήταν το Freedom Pass «και είχαμε διαπιστώσει ότι πάλι υπήρχε συνάρτηση με συγκεκριμένα καταστήματα, με συγκεκριμένα κομμάτια της οικονομίας. Από και κει και πέρα διαχειριζόμαστε μια κατάσταση, η οποία έχει μεγάλες δυσκολίες, είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο σε σχέση με την ενεργειακή κρίση και η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει το μέγιστο δυνατό, το καλύτερο δυνατό».
Ο υπουργός αναφέρθηκε και στις νέες υπηρεσίες τις οποίες ετοιμάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και οι οποίες θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα, όπως οι μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, μεταβιβάσεις ακινήτων, ίδρυση ατομικής επιχείρησης, αλλά και η προληπτική ιατρική, η οποία αποτελεί το επόμενο βήμα που έχουν αποφασίσει τα υπουργεία Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τους επόμενους μήνες θα υπάρξει η πρωτοβουλία για αποστολή παραπεμπτικών εξετάσεων, «πρώτα θα είναι οι μαστογραφίες όπου θα μπορέσουμε να στείλουμε παραπεμπτικά εξετάσεων στις ενδιαφερόμενες για να μπορέσουν [...] να κάνουν συγκεκριμένες εξετάσεις. Λαμβάνουμε μια μεγάλη πρωτοβουλία αφενός να χρησιμοποιήσουμε τα τεχνολογικά μέσα που έχουμε και να τα εμπλουτίσουμε με χρηματοδοτικές δυνατότητες με το πρόγραμμα "Σπ. Δοξιάδης" για να μπορέσουμε να καλέσουμε τον κόσμο να κάνει δωρεάν προληπτικές εξετάσεις».
Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «την ψηφιακή πολιτική την χρειάζεται περισσότερο ο πιο αδύναμος, εκείνος που δεν έχει κάποιον τον βοηθήσει, που δεν έχει χρόνο, δεν έχει πόρους να διαθέσει. Είναι ένα μέτρο κοινωνικής πολιτικής η καλή και γρήγορα εξυπηρέτηση του πολίτη και ένα μέτρο σεβασμού. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, έχουμε φτάσει δυο χρόνια μετά περίπου στις 1.400 υπηρεσίες στο gov.gr».
Όσον αφορά στο θέμα των κυβερνοεπιθέσεων, ο υπουργός τόνισε ότι «θα συναντήσουμε προβλήματα τα επόμενα χρόνια σε αυτόν τον τομέα, θα υπάρξουν κυβερνοεπιθέσεις, το θέμα είναι να είναι οι λιγότερες δυνατές και όσο το δυνατόν πιο μικρού βεληνεκούς. Το θέμα δεν είναι να μη συμβούν αλλά να έχουν την όσο το δυνατόν μικρότερη κλίμακα όταν και αν συμβούν, να αποτρέψουμε όσο πιο πολλές μπορούμε κι αν συμβούν να έχουν μικρή επίδραση. Οπότε κάνουμε μια σειρά από ενέργειες, έχουμε δημοσιεύσει την εθνική στρατηγική κυβερνοασφάλειας, είναι κάτι που μας απασχολεί καθημερινά».