Σε ξέφρενη πορεία οι τιμές των καυσίμων - Σκέψεις για μεγαλύτερη επιδότηση στο fuel pass
Ανησυχία ότι το ράλι ανόδου στις τιμές των καυσίμων θα συνεχιστεί
«Φωτιά» έχουν πάρει οι τιμές των καυσίμων με την τάση να είναι αυξητική και να προκαλεί «πονοκέφαλο» στους πολίτες που αδυνατούν πλέον να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτω τους.
Δεν είναι λίγοι μάλιστα εκεέινοι που εκτιμούν ότι το σενάριο που θέλει η απλή 95άρα βενζίνη να φτάνει τα 3 ευρώ θα επιβεβαιωθεί.
Το πρόβλημα με τις τιμές των καυσίμων εντοπίζεται σε όλη τη χώρα ενώ η Βόρεια Ελλάδα και τα νησιά έχουν αρνητική πρωτιά.
Συγκεκριμένα, η μέση τιμή ανά λίτρο αμόλυβδης βενζίνης, ανά περιοχή, ορίζεται ως εξής:
Κιλκίς 2,376€/l
Αλεξανδρούπολη 2,418€/l
Καστοριά 2,418€/l
Πέλλα 2,429€/l
Γρεβενά 2,449€/l
Κοζάνη 2,530€/l
Η πορεία των τιμών
Μάιος 2019 (προ κορoνοϊού) – Μάιος 2020 (πανδημία) – Μάιος 2021 (πανδημία) – Μάιος 2022 (πόλεμος)
Βενζίνη (95 οκτ.): 1,645€/l – 1,345€/l – 1,613€/l – 2,267€/l
Πετρέλαιο: 1,418€/l – 1,104€/l – 1,331€/l – 1,869€/l
Υγραέριο: 0,815€/l – 0,711€/l – 0,811€/l – 1,131€/l
Τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση για συγκράτηση των τιμών
Το οικονομικό επιτελείο δέχεται έντονες πιέσεις για μια ουσιαστική παρέμβαση στις τιμές των καύσιμων, καθώς τόσο η οριζόντια μείωση των 15 λεπτών το λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης αλλά κυρίως το fuel pass των 30-50 ευρώ στα καύσιμα έχουν εξανεμιστεί από τις ανατιμήσεις.
Για να περιοριστεί η φωτιά που έχει ανάψει στους καταναλωτές η έκρηξη των τιμών στη βενζίνη και το ντίζελ το οικονομικό επιτελείο βάζει τώρα στο τραπέζι σενάρια για επέκταση, αλλά και διεύρυνση του επιδόματος της βενζίνης μετά τον Ιούνιο, συνέχιση της επιδότησης στο ντίζελ και ειδικό πακέτο μέτρων για τα νησιά.
Οι αποφάσεις για τις νέες παρεμβάσεις στις τιμές των καυσίμων θα κριθούν από τον δημοσιονομικό χώρο που θα δημιουργηθεί το επόμενο διάστημα, καθώς σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θόδωρο Σκυλακάκη αυτή τη στιγμή ο δημοσιονομικός χώρος έχει εξαντληθεί με τα μέτρα στήριξης που έχουν ανακοινωθεί και υλοποιούνται σταδιακά για το ρεύμα και τα καύσιμα.
Οι εκπρόσωποι της αγοράς πάντως επισημαίνουν ότι «ανάσα» στους καταναλωτές ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες όπου καταγράφεται και η μεγαλύτερη ζήτηση καυσίμων στην Ελλάδα, λόγω των θερινών διακοπών θα έδινε η μείωση του ΦΠΑ ή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη και το ντίζελ κίνησης