Επιδότηση καυσίμων: Διευρυμένα κριτήρια στο νέο Fuel Pass φέρνουν τα έσοδα του Μαΐου
Η συνέχιση της επιδότησης καυσίμων αποτελεί το επόμενο βήμα που κάνει η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει το υπαρκτό πρόβλημα της ακρίβειας ειδικά στον τομέα των τιμών των καυσίμων που συνεχίζουν σχεδόν σε καθημερινή βάση την «ανηφόρα».
Χαρακτηριστικά της απελπιστικής κατάστασης όσον αφορά τις τιμές των καυσίμων τα στοιχεία από το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης σύμφωνα με τα οποία η μέση τιμή της αμόλυβδης πανελλαδικά έχει φτάσει τα 2,416 ευρώ/λίτρο ενώ πάνω από τα 2 ευρώ/λίτρο βρίσκεται πλέον και το πετρέλαιο κίνησης (2,049 ευρώ/λίτρο).
Στο πλαίσιο αυτό την επόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση ανακοινώνει τη συνέχιση της επιδότησης καυσίμων για άλλους τρεις μήνες, μέχρι, δηλαδή, τον Σεπτέμβριο και έναρξη του νέου Fuel Pass τον Ιούλιο.
«Κλειδί» για τη νέα επιδότηση καυσίμων η ύπαρξη του απαραίτητου δημοσιονομικού χώρου, όπως εξήγησε και ο Κυριάκος Μητσοτάκης προαναγγέλλοντας τις σχετικές ανακοινώσεις, και η εικόνα από τα έσοδα του Μαΐου καθώς καταγράφηκε υπέρβαση κατά 362 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, όπως είχε γράψει και το Newsbomb.gr, η νέα επιδότηση καυσίμων θα γίνει με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια – στο πρώτο Fuel Pass το όριο ήταν τα 30.000 ευρώ - προκειμένου να γίνουν αποδέκτες της στήριξης ακόμα περισσότεροι πολίτες. Αποτέλέσμα θα είναι ο αριθμός των δικαιούχων να αυξηθεί και να ξεπεράσει ακόμα και τα 3 εκατομμύρια - στο πρώτο Fuel Pass είχαν ωφεληθεί 2,3 εκατομμύρια πολίτες.
Οι παρεμβάσεις στην τιμή της βενζίνης δεν θα είναι οριζόντιες, ως προς τον συγκεκριμένο φόρο, ώστε να μην επιβραβευθούν, έστω και εμμέσως, όλοι όσοι μπορούν να σηκώσουν το βάρος της τρέχουσας επιβάρυνσης, είπε χαρακτηριστικά για την νέα επιδότηση καυσίμων ο Κυριάκος Μητσοτάκης την Τετάρτη μιλώντας στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒ.
Ένα από τα σενάρια θέλει, επίσης, η επιδότηση καυσίμων για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο να είναι πιο αυξημένη στις περιοχές στις οποίες καταγράφονται πιο υψηλές τιμές των καυσίμων.
Επιδότηση καυσίμων: Η διαδικασία
Όσον αφορά τη διαδικασία χορήγησης της επιδότησης καυσίμων αναμένεται να ακολουθηθεί το υφιστάμενο μοντέλο. Ειδικότερα τα φυσικά πρόσωπα και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα υποβάλλουν αίτηση ενίσχυσης υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν το νέο όριο για το οικογενειακό εισόδημα, έχουν στην κατοχή τους όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο που είναι σε κυκλοφορία, είναι ασφαλισμένο και δεν οφείλουν γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας.
Για την είσοδο στη πλατφόρμα που αναμένεται να ανοίξει αρχές Ιουλίου θα χρειάζονται τους προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet ενώ στην αίτηση θα πρέπει να συμπληρώσουν τα στοιχεία επικοινωνίας και ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου. Αν επιλέξουν ως μέθοδος χορήγησης της επιδότησης τη «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό» θα πρέπει να συμπληρώσουν το IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού που είναι συνδικαιούχοι. Η υποβολή των αιτήσεων θα γίνεται σταδιακά ανάλογα με τον λήγοντα αριθμό του ΑΦΜ.
Η ενίσχυση θα καταβληθεί είτε μέσω έκδοσης άυλης ψηφιακής κάρτας είτε μέσω κατάθεσης σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό που κατέχει ο δικαιούχος ή σε λογαριασμό που είναι συνδικαιούχος. Η πίστωση της επιδότησης είτε στην άυλη ψηφιακή κάρτα, είτε στον επιλεγμένο τραπεζικό λογαριασμό θα γίνεται εντός 2 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής και επεξεργασίας της αίτησης του δικαιούχου από το Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα της επιλογής του. Το ποσό θα είναι κλιμακωτό ανάλογα με την περιοχή που βρίσκεται η κύρια κατοικία του δικαιούχου και το είδος του οχήματος. Για τους δικαιούχους που θα επιλέξουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας η οικονομική ενίσχυση θα προσαυξάνεται κατά 5 ευρώ.
Ήδη, πάντως, οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων έχουν φέρει και τις πρώτες αντιδράσεις με τους ιδιοκτήτες ταξί να ζητούν αύξηση των κομίστρων καθώς, όπως τονίζεται σε ανακοίνωση του ΣΑΤΑ «από την αρχή του έτους κάθε ταξιτζής έχει καταβάλει περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση».
Σε ό,τι αφορά την αύξηση του κομίστρου, το ΣΑΤΑ είχε προτείνει τις εξής αναπροσαρμογές:
- Πτώση σημαίας: 2,5 από 1,19 ευρώ
- Τιμολόγιο Νο1: 0,82 από 0,68
- Τιμολόγιο Νο2: 1,19 (σταθερό)
- Χρονοχρέωση/ώρα: 15 από 10,85 ευρώ
- Ελάχιστη διαδρομή: 4 από 3,16 ευρώ.
- Από και προς Αεροδρόμιο: 4 ευρώ από 3,84
- Από λιμάνια – σταθμούς: 1,50 από 1,07 ευρώ
- Αεροδρόμιο – Κέντρο (1): 40 ευρώ από 35
- Αεροδρόμιο – Κέντρο (2): 55 ευρώ από 49