Power Pass: Πάνω από 250.000 αιτήσεις για την επιδότηση ρεύματος
Πάνω από 250.000 αιτήσεις κατατέθηκαν μέχρι το μεσημέρι της Δευτέρας (20/6) για την επιστροφή χρημάτων από τους λογαριασμούς ρεύματος, μέσω του προγράμματος Power Pass.
Η πλατφόρμα του Power Pass πρόκειται να μείνει ανοιχτή έως τις 30 Ιουνίου. Κατά τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας της, η πλατφόρμα θα ανοίγει σταδιακά για τους δικαιούχους, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους. Ειδικότερα, σήμερα Δευτέρα (20/6) αίτηση για την επιδότηση ρεύματος μπορούν να κάνουν οι πολίτες που ο ΑΦΜ τους λήγει σε 1 και 2.
Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.
Η αίτηση για το Power Pass μπορεί να υποβληθεί από κάθε πρόσωπο που δηλώνει ότι ένας αριθμός παροχής αντιστοιχεί στην κύρια κατοικία του. Έτσι, όλη η διαδικασία μπορεί να γίνει από έναν/μία εκ των συζύγων, χωρίς να χρειάζεται κοινή ή διπλή αίτηση και από τα δύο πρόσωπα. Για δηλώσεις που αφορούν στην πρώτη κατοικία εξαρτώμενων μελών, η διαδικασία πρέπει να γίνει από το πρόσωπο που αναφέρεται ως κηδεμόνας.
Χρειάζεται να έχετε τους κωδικούς σας στο Taxisnet για την αυθεντικοποίησή σας κατά την είσοδό σας στην πλατφόρμα και τον το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμείτε να πιστωθεί η επιδότηση.
Το ποσό που θα λάβετε εξαρτάται από το ύψος των λογαριασμών της περιόδου που καλύπτεται από το Power Pass. Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας. Η επιστροφή δίνεται σε όσους πλήρωσαν συνολική αύξηση ρεύματος τους έξι μήνες άνω των 30 ευρώ (και, επομένως, θα λάβουν τουλάχιστον 18 ευρώ). Η επιδότηση δεν μπορεί να ξεπερνάει τα 600 ευρώ ανά καταναλωτή.
Τι σημαίνουν οι χαρακτηρισμοί των σταδίων της αίτησης;
- ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΥΠΟΒΟΛΗ: o χρήστης δεν έχει πατήσει «υποβολή αίτησης».
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: έχει απορριφθεί η αίτηση. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχθούν και να επανυποβληθούν.
- ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των ακολούθων.
- αν το ΑΦΜ είναι δικαιούχος / συνδικαιούχος στο δηλωθέν IBAN.
- αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει την μία (1) αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις (3) για τα προστατευόμενα μέλη. - ΥΠΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ: για τις αιτήσεις που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για το ΙΒΑΝ/ΑΦΜ, και δεν απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πολίτη. Μετά την ολοκλήρωση της Περιόδου Υποβολής αιτήσεων (1η Ιουλίου 2022) θα εκτελεστούν οι διασταυρώσεις με τα στοιχεία λογαριασμών που θα δοθούν από τους παρόχους, ώστε να γίνει η εκκαθάριση και να υπολογιστεί το ποσό της επιδότησης.
- ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα.
- ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα μέσω ΔΙΑΣ και περιμένουμε από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.
- ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ: έχουμε λάβει απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του/της.