Τεράστια η αποτυχία της βιομηχανίας αερομεταφορών να ανταπεξέλθει στα μετά πανδημίας δεδομένα

O αριθμός των πτήσεων που ακυρώθηκαν από τα αεροδρόμια της Ευρώπης μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, ήταν διπλάσιος σε σύγκριση με τον αντίστοιχο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Ευρώπη χαρακτηρίζεται ήδη από πολλούς ο χειρότερος τουριστικός προορισμός αυτού του καλοκαιριού
AP

Καθώς δε η κατάσταση στις περισσότερες περιπτώσεις δεν βελτιώνεται, η Ευρώπη χαρακτηρίζεται ήδη από πολλούς ο χειρότερος τουριστικός προορισμός αυτού του καλοκαιριού, εξαιτίας των ακυρώσεων και καθυστερήσεων που προκαλούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις.

Κινητοποιήσεις οι οποίες, με τη σειρά τους, οφείλονται στις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και στην απαίτηση των εργαζομένων στα αεροδρόμια να αυξηθούν οι αμοιβές τους, προκειμένου να καλυφθούν οι απώλειες από τον πληθωρισμό και το κόστος ζωής.

Από το Λονδίνο και το Άμστερνταμ μέχρι το Βερολίνο, σκηνές χάους εκτυλίσσονται στα αεροδρόμια, καθώς ο αυστηρός συντονισμός που απαιτείται ανάμεσα στη διαδικασία των check-in, το προσωπικό ασφαλείας και το προσωπικό εδάφους έχει διαταραχθεί.

Τη στιγμή που η ταξιδιωτική βιομηχανία της Ασίας βιώνει ακόμη τις επιπτώσεις της πανδημίας και οι ΗΠΑ υποφέρουν από έλλειψη πιλότων, η τιμολόγηση των εισιτηρίων και τα στοιχεία για τις ακυρώσεις δείχνουν πως στην Ευρώπη η αναταραχή έχει φτάσει σε σημείο που να προκαλεί τις μέγιστες συνέπειες προς τους καταναλωτές.

Οι Αμερικανοί οι οποίοι ελπίζουν να κάνουν τις διακοπές τους στην Ευρώπη φέτος το καλοκαίρι θα έπρεπε να προετοιμαστούν για ένα πράγμα: χάος. Ο ρυθμός με τον οποίο αποφάσισαν να ξαναπετάξουν οι επιβάτες από την άνοιξη και μετά έχει προκαλέσει μια κάποια έκπληξη στις εταιρείες αερομεταφορών, όπως και στα αεροδρόμια.

Οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ήλπιζαν να εξαργυρώσουν την αύξηση της ζήτησης, βρίσκονται αντιμέτωπες με την οργή των εργαζομένων, μετά τις μαζικές απολύσεις που έκαναν στη διάρκεια της πανδημίας.

Η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί από τις απεργίες που έχουν προκηρύξει τα πληρώματα καμπίνας των δύο μεγαλύτερων αερομεταφορέων χαμηλού κόστους, της EasyJet και της Ryanair, αλλά και τα πληρώματα εδάφους στο δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης, το Charles de Gaulle του Παρισιού.

Σε αυτό το φόντο, αρκετές κυβερνήσεις εξετάζουν μέτρα έκτακτης ανάγκης. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, εκδίδονται ήδη με διαδικασία fast track βίζες για εργαζόμενους ορισμένου χρόνου από το εξωτερικό και κυρίως την Τουρκία, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις προσωπικού.