Ένας στους τρεις Έλληνες καλύπτει μόνο τις βασικές του ανάγκες!
Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα κατατάσσεται πλέον στην τελευταία θέση παγκοσμίως, ενώ εντοπίζεται επίσης μια τεράστια και ξεκάθαρη αντίθεση μεταξύ των βορείων χωρών και του φτωχού ευρωπαϊκού Νότου.
Σοκαριστικά ευρήματα
Το πιο σοκαριστικό εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών. Παράλληλα, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών.
Εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι σχεδόν το σύνολο των ελλήνων (93%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (75%).
Την ίδια στιγμή επτά στους δέκα συμπατριώτες μας δηλώνουν πως θα επιλέξουν φθηνότερα καταναλωτικά αγαθά για να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες.
Απαισιόδοξοι οι Έλληνες
Στο ναδίρ του δείκτη της παγκόσμιας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, που ειρήσθω εν παρόδω οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας, βρίσκονται οι νότιες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας όπως η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία.
Αντίθετα, οι βόρειες χώρες της Ευρώπης όπως η Δανία, η Νορβηγία και η Ολλανδία παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και επιτυγχάνουν άνοδο της καταναλωτικής εμπιστοσύνης.
Η πιο αισιόδοξη γεωγραφική περιοχή του πλανήτη είναι εκείνη της Ασίας/ Ειρηνικού και ακολουθούν η Λατινική Αμερική και η Μέση Ανατολή/Αφρική.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι δέκα πιο αισιόδοξες χώρες προέρχονται από την Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική ενώ οκτώ από τις δέκα πιο απαισιόδοξες από την Ευρώπη.