Τιμολόγια ρεύματος: Οι παγίδες των εταιρειών και πώς θα τις αποφύγετε

Τα ψιλά γράμματα που κρύβουν κινδύνους και υψηλές χρεώσεις
Intime

Αντίστροφη μέτρηση για την ανακοίνωση της ΡΑΕ με την οποία θα καταγράφονται οι εταιρείες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας που εξαπατούν τους καταναλωτές.

Η ρυθμιστική αρχή ενέργειας έχει προειδοποιήσει τις εταιρείες να αποκαταστήσουν τα προωθητικά τους προγράμματα μετά από καταγραφή περιπτώσεων όπου κάποιες «πουλούσαν» τα κυβερνητικά μέτρα ως προσφορές.

Εν τω μεταξύ, από την 1η Αυγούστου έχουν τεθεί σε εφαρμογή αλλαγές στην λιανική αγορά ρεύματος όπως:

  • Η μηνιαία πάγια χρέωση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 5 ευρώ
  • Απαγορεύεται η χορήγηση εκπτώσεων που συνδέονται με την χονδρεμπορική αγορά
  • Η ρήτρα αναπροσαρμογής έχει ανασταλεί για 12 μήνες, γεγονός που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα χωρίς καμιά επιβάρυνση, να αλλάξουν πάροχο ρεύματος.

Σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ ο Παναγιώτης Γεωργιάδης, εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών, Νέο ΙΝΚΑ, επεσήμανε πως οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί κατά τη σύναψη συμβολαίου ώστε να μην «βαφτίσει» ο πάροχος ρεύματος ως έκπτωση την κρατική επιχορήγηση, με αποτέλεσμα να προσελκύσει τον πελάτη.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται και στο ύψος του παγίου το οποίο με κυβερνητική παρέμβαση δεν θα πρέπει να περνά το πλαφόν των 5 ευρώ. Διαφορετικά ο καταναλωτής μπορεί να προχωρήσει σε καταγγελία και ύστερα θα επιληφθεί του ζητήματος η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, ένα άλλο τέχνασμα που χρησιμοποιούν οι πάροχοι ενέργειας είναι οι χαμηλές ανταγωνιστικές χρεώσεις, αλλά με υψηλό πάγιο, που πιθανόν ο καταναλωτής να μην προσέξει και εν τέλει να μη έχει κανένα όφελος.

Επιπλέον, οι πάροχοι συχνά ανακοινώνουν χαμηλό πάγιο, αλλά για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όχι για όλη τη διάρκεια των 12 μηνών της σύμβασης.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, παγίδα στην επιλογή του παρόχου ενέργειας αποτελούν κάποιες προσφορές, οι οποίες συνδέουν τις τιμές της κιλοβατώρας με την κατανάλωση. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα, εάν υπάρχει κάποιο όριο που περάσουν οι καταναλωτές, έπειτα θα χρεωθούν για το σύνολο της κατανάλωσης που έκαναν, με την υψηλότερη χρέωση της υπέρβασης του εν λόγω ορίου.

Οι πάροχοι ενέργειας τείνουν να συνδέουν την χαμηλότερη τιμολόγηση με τη συνεπή πληρωμή, πράγμα που δεν συνιστά παρανομία, στην περίπτωση που δεν παραπλανάται ο καταναλωτής.

«Οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να παρασύρονται από τους πηγαίους μεγάλους τίτλους που προβάλλουν οι πάροχοι ενέργειας για να τους προσελκύσουν», τόνισε ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Καταναλωτών.