H Dolphin Capital και το γκολφ στην Κοιλάδα, η ΕΑΒ και η Cepal και ο Άδωνις
Γκολφ στην Κοιλάδα
Η εταιρεία αγοράς, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης ακίνητων Μindcompass Overseas, που είναι συνδεδεμένη με την Dolphin Capital Investors Ltd του Μίλτου Καμπουρίδη, εξασφάλισε προ ημερών το «πράσινο φως», ώστε να υπαχθεί στον αναπτυξιακό νόμο ένα σημαντικό project της. Πρόκειται για την επένδυση ύψους 19 εκατ. ευρώ περίπου που αναφέρεται στη δημιουργία γηπέδου γκολφ, δυναμικότητας 18 οπών σε έκταση 869 στρεμμάτων στην Κοιλάδα Ερμιονίδας. Η επένδυση θα ενισχυθεί από τον αναπτυξιακό νόμο με επιχορήγηση 6 εκατ. ευρώ περίπου. Σημειώνεται πως εκτός από το γήπεδο γκολφ η Μindcompass Overseas σχεδιάζει να ανεγείρει στην περιοχή παραθεριστικό - τουριστικό χωριό που συμπεριλαμβάνει παραθεριστικές κατοικίες, ξενοδοχείο πέντε αστέρων δυναμικότητας 300 κλινών με κέντρο αναζωογόνησης, αθλητικό κέντρο και συνοδά έργα υποδομών σε συνολική έκταση 2.079 στρεμμάτων. Το μεγάλο ατού της επένδυσης είναι πως έχει ήδη χαρακτηριστεί «στρατηγική» από τη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ).
Ο διαγωνισμός της ΕΑΒ
Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία προκήρυξε ηλεκτρονικό διεθνή ανοικτό διαγωνισμό, για την επιλογή αναδόχου ο οποίος θα αναλάβει την παροχή υπηρεσιών συντήρησης τεσσάρων αεροσκαφών C-130Β/Η, στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, για χρονική περίοδο δύο ετών. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 5,1 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης ύψους 1,7 εκατ. ευρώ και θα κατοχυρωθεί στον ενδιαφερόμενο που θα υποβάλει τη χαμηλότερη προσφορά. Η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 3η Οκτωβρίου 2022 και οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς υποχρεούνται, πριν την υποβολή της προσφοράς τους να επισκεφθούν τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ.
Η Lockheed Martin
Παράλληλα, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ολοκληρωθεί το σχέδιο για τη διχοτόμηση της ΕΑΒ και την ιδιωτικοποίηση του παραγωγικού της τομέα, με την είσοδο της Lockheed Martin με ποσοστό 49% στη νέα εταιρεία. Για όσους δεν το γνωρίζουν, η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές έχει ως αντικείμενο τον διαχωρισμό της ΕΑΒ σε δύο εταιρείες. Η πρώτη, που θα περιλαμβάνει τα πάγια και τις υποδομές, θα παραμείνει στον έλεγχο του Δημοσίου μαζί με τις υποχρεώσεις και η δεύτερη θα είναι ουσιαστικά η εταιρεία που θα προχωρεί τα διάφορα έργα, όπως αεροκατασκευές, αεροεπισκευές, αναβαθμίσεις αεροσκαφών και συντήρηση κινητήρων. Η όλη διαδικασία βρίσκεται στα στάδια του due diligence και όταν ολοκληρωθεί ο νομικός και οικονομικός έλεγχος θα πέσουν και οι τελικές υπογραφές που θα σηματοδοτήσουν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξυγίανσης της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας.
Ο Άδωνις και η Cepal
Ο Αρτέμης Θεοδωρίδης, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος της Cepal Hellas και ο Θεόδωρος Αθανασόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας διαχείρισης αναμένεται μέσα στην εβδομάδα να συναντηθούν με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη. Ο λόγος είναι τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Η Cepal διαχειρίζεται τις απαιτήσεις της Alpha Bank που είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής των ναυπηγείων και ως εκ τούτου έχει τον βασικό λόγο για το σχέδιο εξυγίανσης που θα κατατεθεί το αργότερο μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου στο πτωχευτικό δικαστήριο. Με τον νέο νόμο για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας που ψήφισε προ ημερών η Βουλή ο υπουργός Ανάπτυξης ανέλαβε την εξουσιοδότηση να διαπραγματευθεί την αναδιάρθρωση του χρέους των ναυπηγείων εκ μέρους του Δημοσίου. Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν σήμερα χρέη ύψους 447 εκατ. ευρώ και τα περιουσιακά τους στοιχεία ανέρχονται σε 28 εκατ. ευρώ. Οπότε οι αποφάσεις για την επόμενη ημέρα είναι μονόδρομος…
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Και θα παραμείνουμε στη ναυπηγική βιομηχανία, καθώς πληροφορούμαστε πως έως τα μέσα Οκτωβρίου θα έχει ολοκληρωθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο ο έλεγχος της σύμβασης πώλησης στον εφοπλιστή Προκοπίου του ήμισυ της έκτασης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το άλλο 50% της έκτασης θα περάσει στον εφοπλιστή όταν η ειδική διαχείριση των ναυπηγείων καταβάλλει τις αποζημιώσεις και τα δεδουλευμένα στους εργαζομένους. Σύμφωνα με όσα προβλέπει η διαιτητική απόφαση, η κυβέρνηση αναμένεται να καταβάλει 123 εκατ. ευρώ στην ειδική διαχείριση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά με τα οποία θα αποζημιωθεί το μεγαλύτερο μέρος των απαιτήσεων των εργαζομένων (αγγίζουν τα 180 εκατ. ευρώ). Όσο πιο γρήγορα επισπευσθεί η διαδικασία τόσο πιο γρήγορα θα καταστεί δυνατή η μεταβίβαση των ναυπηγείων στον επενδυτή.