Η PREM και το project Valley της Πειραιώς, ο ΟΛΘ και οι επενδυτές της Prodea
Το project Valley
H στήλη πληροφορείται πως ο Δημήτρης Ραγιάς, ο CEO της Piraeus Real Estate Management εργάζεται πυρετωδώς για την ολοκλήρωση του project Valley της Τράπεζας Πειραιώς. Καθώς είναι ήδη σε εξέλιξη η απορρόφηση των εργασιών της Πειραιώς Real Estate από τη νεότευκτη Piraeus Real Estate Management (PREM) θα ακολουθήσει η πώληση της PREM σε όποιον επενδυτή πλειοδοτήσει. Υπενθυμίζεται πως στη Piraeus Real Estate Management έχει εισφερθεί ο κλάδος διαχείρισης ακίνητης περιουσίας της Πειραιώς. Ήδη το ενδιαφέρον για την PREM και τα 100 έμπειρα στελέχη της είναι μεγάλο και πληροφορίες αναφέρουν πως προβάδισμα στη διαδικασία έχει πάρει η Resolute. Αν οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν η Resolute θα βρεθεί τις επόμενες εβδομάδες με μια εταιρεία διαχείρισης ακινήτων που πρωταγωνιστεί στο χώρο.
Η Prodea Investments
Η δυσχερής εικόνα που επικρατεί στα χρηματιστήρια διεθνώς έχει επηρεάσει τον προγραμματισμό και τα business plans των «πάντων». Στους «πάντες» συμπεριλαμβάνεται και η Prodea Investments ΑΕΕΑΠ. Βλέπετε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Άρις Καρυτινός και ο Θάνος Καραγιάννης, ο επικεφαλής Επενδύσεων και Χαρτοφυλακίου της Prodea είχαν γίνει αποδέκτες μεγάλου ενδιαφέροντος εκ μέρους επενδυτών, ξένων και Ελλήνων, που επιθυμούσαν να προχωρήσουν σε ιδιωτική τοποθέτηση για την αγορά μετοχών της Prodea. Ωστόσο, η ενεργειακή κρίση και οι επιπτώσεις της – κυρίως στο σκέλος της νομισματικής πολιτικής- φέρεται πως οδήγησαν σε αναδίπλωση κάποιους εκ των εν λόγω επενδυτών. Έτσι, το σχέδιο για διάθεση του 10% των μετοχών της Prodea Investments ΑΕΕΑΠ μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης φαίνεται πως μετατίθεται. Αυτό σημαίνει πως το 95,2% της ΑΕΕΑΠ θα παραμείνει στα χέρια της Castlelake.
Αλλαγές στη σύμβαση του ΟΛΘ
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η συμφωνία τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης που είχε συνομολογηθεί το 2018 μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΛΘ σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του λιμένα Θεσσαλονίκης. Η τροποποίηση προβλέπει πως το αργότερο μέχρι τις 31/12/2023 ο ΟΛΘ θα πρέπει να μεριμνήσει για την εκπόνηση από κατάλληλα καταρτισμένους μηχανικούς διεξοδικής μελέτης στατικής αποκατάστασης και αξιοποίησης του παλαιού τελωνειακού σταθμού και να μεριμνήσει για την υποβολή του εν λόγω σχεδίου μελέτης στους αρμοδίους φορείς. Ακόμη, ο ΟΛΘ θα πρέπει να προχωρήσει στην κατασκευή ενός νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους τουλάχιστον 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον πρέπει να έχουν ωφέλιμο βάθος τουλάχιστον 16.50 μέτρα από τη μέση στάθμη θάλασσας. Τέλος, θα πρέπει να μεριμνήσει για την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, κατά μήκος του νέου κρηπιδώματος.
Οι διαγωνισμοί του Ελληνικού
Σημαντικές εξελίξεις θα έχουμε μέσα στις επόμενες 100 ημέρες στο Ελληνικό με την ομάδα της Lamda Development να μην παίρνει κυριολεκτικά ανάσα και να προετοιμάζει τον επόμενο γύρο διαγωνισμών. Το σημαντικότερο έργο αφορά στην κατασκευή του Vouliagmeni Mall, του εμπορικού κέντρου, συνολικού προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Ο σχετικός διαγωνισμός πρόκειται να προκηρυχθεί εντός του του Νοεμβρίου. Λίγο αργότερα θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για το πολυτελές εμπορικό κέντρο στο παράκτιο μέτωπο, του Marina Galleria, το κόστος του οποίου υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ. Τέλος, ενδιάμεσα θα τρέξει και η διαγωνιστική διαδικασία για την πρώτη φάση διαμόρφωσης του Μητροπολιτικού Πάρκου του Ελληνικού.