Προσεχώς εκστρατεία ενημέρωσης για την εξοικονόμηση ενέργειας

Η εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας από νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις, καθίσταται προτεραιότητα προκειμένου να πετύχει η χώρα μας τον στόχο υποχρεωτικής μείωσης της κατανάλωσης σε ποσοστό 5% τις ώρες αιχμής, όπως προβλέπει το προσχέδιο του Κανονισμού της ΕΕ  που θα συζητηθεί στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας αύριο.
INTIME

Ο υποχρεωτικός στόχος ακόμη και εάν αναπροσαρμοστεί στο 3% –κάτι που διαπραγματεύονται αρκετές χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα– αξιολογείται από αρμόδιους φορείς ως πολύ μεγάλη πρόκληση για τη χώρα μας και αυτό γιατί το δίκτυο χαμηλής τάσης, δηλαδή των νοικοκυριών και των μικρών επιχειρήσεων, που αποτελεί και τον μεγαλύτερο καταναλωτή με μερίδιο 65% της συνολικής ζήτησης, δεν διαθέτει έξυπνους μετρητές.

Ωστόσο, και προκειμένου να μην πέσει όλο το βάρος στην ενεργοβόρο βιομηχανία και στις επιχειρήσεις μέσης τάσης με δυνατότητα τηλεμέτρησης της κατανάλωσης, αυτό που εξετάζεται είναι να συμπεριληφθεί στο ποσοστό μείωσης και η εξοικονόμηση σε εθνικό επίπεδο από το δίκτυο χαμηλής τάσης, η οποία θα καταμετρείται από τον ∆Ε∆∆ΗΕ ανά υποσταθμό.

Αυτό συζητήθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες υπό τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα και τη συμμετοχή της ΡΑΕ, του Α∆ΜΗΕ και του ∆Ε∆∆ΗΕ, και στην οποία εξετάστηκαν όλες οι δυνατότητες που παρέχονται στο ελληνικό σύστημα για την επίτευξη του στόχου της υποχρεωτικότητας.

Η εκτίμηση που επικρατεί στις αρμόδιες αρχές είναι ότι υπάρχουν περιθώρια μείωσης της κατανάλωσης στα νοικοκυριά, κυρίως στην Αττική και στη νότια Ελλάδα, όπου συνήθως ο χειμώνας είναι ήπιος και ότι τα κίνητρα εξοικονόμησης που τίθενται σε εφαρμογή από τον Οκτώβριο (μπόνους υψηλότερης επιδότησης) θα συμβάλουν σε αυτή την κατεύθυνση.

Προκειμένου να εμπεδώσουν οι καταναλωτές την αξία της εξοικονόμησης όχι μόνο για λόγους οικονομικούς αλλά και ασφάλειας εφοδιασμού αναμένονται καμπάνιες από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά spots, αλλά και ξεχωριστές καμπάνιες από τους Διαχειριστές και τη ΡΑΕ σε συνεργασία με τις καταναλωτικές οργανώσεις. Άλλωστε, νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να κατεβάζουν τους διακόπτες περιορίζοντας τη ζήτηση τον Αύγουστο για τρίτο συνεχόμενο μήνα σε ποσοστό 18,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.