Νέες διευκολύνσεις για όσους έχουν ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς ρεύματος

Νέες διευκολύνσεις στους πελάτες της παρέχει η ΔΕΗ για την πληρωμή των λογαριασμών τους. Αφορά τους καταναλωτές εκείνους που δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν στην εξόφληση των λογαριασμών τους κατά τη δύσκολη αυτή περίοδο της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης.
INTIME

Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, οι πελάτες με ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους με τα προγράμματα διακανονισμών της ΔΕΗ. Εως τις 10 Νοεμβρίου δίνεται επιπλέον η δυνατότητα να ενταχθούν σε ένα νέο πρόγραμμα διακανονισμού έξι δόσεων, λαμβάνοντας ως επιβράβευση την επιστροφή της προκαταβολής κατά την εξόφληση του διακανονισμού.

Η νέα ρύθμιση απευθύνεται σε όλους τους πελάτες της ΔΕΗ με οφειλή από 500 ευρώ έως και 3.000 ευρώ και η προκαταβολή εξαρτάται από το ύψος της οφειλής.

Συγκεκριμένα, για ρυθμιζόμενη οφειλή από 500 έως 1.000 ευρώ προκαταβάλλεται και στο τέλος του διακανονισμού επιστρέφονται 50 ευρώ. Για ποσά από 1.000,01 έως 2.000 ευρώ προκαταβάλλονται και στο τέλος της ρύθμισης επιστρέφονται 100 ευρώ. Για ληξιπρόθεσμους λογαριασμούς από 2.000,01 έως και 3.000 ευρώ που θα ρυθμιστούν απαιτείται προκαταβολή 200 ευρώ, η οποία στο τέλος του διακανονισμού θα επιστραφεί.

Παράλληλα, η ΔΕΗ εξακολουθεί να προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα πληρωμής λογαριασμών με πιστωτική κάρτα σε έως έξι άτοκες δόσεις για ποσά από 200 ευρώ και άνω.

Την ίδια ώρα, άλλοι πάροχοι δεν αποδίδουν στους διαχειριστές του συστήματος χρήματα που έχουν εισπράξει από τους καταναλωτές.

Το κράτος επιδοτεί µε υψηλές τιµές, οι καταναλωτές ρεύµατος έχουν αρχίσει να εξοµαλύνουν τις πληρωµές τους, οι πάροχοι ωστόσο εξακολουθούν να αντιµετωπίζουν προβλήµατα ρευστότητας και να τα µεταφέρουν (κάποιοι εξ αυτών) στις επόµενες αλυσίδες της αγοράς, παρακρατώντας ποσά που εισπράττουν από τους πελάτες τους για λογαριασµό τρίτων.

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΡΑΕ, τον Αύγουστο οι µισές εταιρείες προµήθειας δεν απέδωσαν στους διαχειριστές (Α∆ΜΗΕ, ∆Ε∆∆ΗΕ και ∆ΑΠΕΕΠ) τα χρήµατα που έχουν εισπράξει για τις ρυθµιστικές χρεώσεις, δηλαδή τα τέλη συστήµατος και δικτύου, τις ΥΚΩ και το ΕΤΜΕΑΡ. Σε αυτές πέραν των µικρών, Volterra, KEN, Volton, συγκαταλέγονται και οι µεσαίου µεγέθους εταιρείες, NRG και Watt&volt, αλλά και η καθετοποιηµένη Ηρων Ενεργειακή.

Οι παραπάνω εταιρείες δεν συµπεριλαµβάνονται στον κατάλογο των εταιρειών «Θετικής Αναφοράς» που έχει καταρτίσει η ΡΑΕ και ο οποίος περιλαµβάνει εταιρείες που είτε έχουν καταβάλει τις ρυθµιζόµενες χρεώσεις προς τους διαχειριστές έως και τις 31 Αυγούστου 2022 είτε τις έχουν ρυθµίσει. Αντιθέτως, στους προµηθευτές που καταβάλλουν κανονικά τις πληρωµές προς τους διαχειριστές είναι η ∆ΕΗ, η Protergia, η Elpedison, η Φυσικό Αέριο, η Zeniθ και η Ελίν. Το εργαλείο «Θετικής Αναφοράς» θεσπίστηκε από τη ΡΑΕ στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για τον έλεγχο και τον περιορισµό των ανεξόφλητων οφειλών προς τους διαχειριστές και φαίνεται ότι έχει αποδώσει, αφού έχουν περιοριστεί από τα περίπου 500 εκατ. ευρώ σε κάτω από 100 εκατοµµύρια.

Ο Αύγουστος είναι ο πρώτος µήνας κατά τον οποίο προµηθευτές που προηγουµένως πλήρωναν κανονικά τις οφειλές τους επαναφέρουν την πρακτική της παρακράτησης χρηµάτων, και αυτό παρά τη σηµαντική βελτίωση της εισπραξιµότητας από τον Ιούλιο και µετά, η οποία έχει επιστρέψει στα επίπεδα του Σεπτεµβρίου του 2021. Κάποιες εταιρείες δεν πλήρωσαν τους διαχειριστές .