Στροφή στα ψηφιακά πορτοφόλια από τους Έλληνες καταναλωτές - Τι δείχνουν τα στοιχεία
Τα ψηφιακά πορτοφόλια (wallets) παρέχουν τη δυνατότητα ανέπαφων συναλλαγών με χρήση φορητής συσκευής (έξυπνο κινητό ή έξυπνο ρολόι- smartphone ή smartwatch), αντικαθιστώντας το πλαστικό της φυσικής κάρτας.
Με απλά βήματα, ο κάτοχος της κάρτας μπορεί να την εντάξει στο wallet που τον διευκολύνει - ανάλογα με το λειτουργικό σύστημα της συσκευής που διαθέτει (Android ή iOS) - και να πραγματοποιεί τις καθημερινές συναλλαγές του μέσα από τη συσκευή του, απολύτως ανέπαφα και χωρίς χρήση PIN, καθώς ταυτοποιείται με βιομετρικά στοιχεία, όπως το δαχτυλικό αποτύπωμα (fingerprint), η αναγνώριση προσώπου (Face ID) ή με τη χρήση κωδικού της φορητής συσκευής.
Στοιχεία της Mastercard που παρουσιάσθηκαν χθες καταδεικνύουν πως η διείσδυσή των ψηφιακών πορτοφολιών στην Ελλάδα ανέρχεται στο 9% και πως η τάση είναι ανοδική, καθώς οι καταναλωτές πραγματοποιούν ανέπαφες πληρωμές μέσω mobile συσκευών όλο και πιο συχνά για τις αγορές τους.
Είναι ενδεικτικό πως οι ανέπαφες συναλλαγές κυριαρχούν, κατέχοντας το 96% επί του συνόλου που πραγματοποιούνται με κάρτα.
Σε ό,τι αφορά στη χρήση καρτών στην Ελλάδα, τα εν λόγω στοιχεία της Mastercard κατέδειξαν πως αυτή ανέρχεται στο 33% του διαθέσιμου καταναλωτικού εισοδήματος, κατατάσσοντας τη χώρα κοντά στον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Πάντως, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, η δυναμική που δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν διατηρήθηκε στο ίδιο υψηλό επίπεδο. Η ανάπτυξή του ηλεκτρονικού εμπορίου ομαλοποιήθηκε, με την τάση των τελευταίων μηνών να βαίνει αυξητική.
Ωστόσο, η θετική τάση των τελευταίων ετών σε συνδυασμό με την υφιστάμενη υποδομή δημιουργεί περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη.
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 οι συναλλαγές με κάρτες που έχουν εκδοθεί από ελληνικές τράπεζες ανήλθαν στα 10,8 δισ. ευρώ. Περί τα 9,3 δισ. ευρώ, είναι συναλλαγές με χρεωστικές κάρτες που πραγματοποιήθηκαν στην εγχώρια αγορά και το οποίο είναι αυξημένο κατά 18,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο, ενώ στο 1,5 δισ. ευρώ –αυξημένο κατά 17,6%– ανήλθε το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους η αξία των συναλλαγών που πραγματοποιήθηκαν μέσω πιστωτικών καρτών.
Να σημειωθεί ότι η ιδιωτική κατανάλωση ενισχύθηκε στη χώρα μας κατά 11% το δεύτερο τρίμηνο του έτους, διάστημα για το οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, κάτι που υποδηλώνει ότι οι ηλεκτρονικές πληρωμές ενισχύονται με μεγαλύτερο ρυθμό.