Tα βαγόνια μηδενικών εκπομπών, τα φαιδρά των απορρήτων και η ΑΑΔΕ

Το Newsbomb.gr μέσα από τη στήλη «Over the Counter», φιλοδοξεί να προσφέρει στους αναγνώστες του μια σταθερή πηγή πληροφόρησης για τα τεκταινόμενα στο οικονομικό, επιχειρηματικό και χρηματιστηριακό παρασκήνιο της χώρας.

Tα βαγόνια μηδενικών εκπομπών, τα φαιδρά των απορρήτων και η ΑΑΔΕ
5'

Το ρεύμα της ΑΑΔΕ

Το κόστος ρεύματος έχει οδηγήσει εκτός προϋπολογισμού του πάντες. Και οι δημόσιοι οργανισμοί και φορείς δεν αποτελούν εξαίρεση. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), η οποία είχε προϋπολογίσει για το 2022 πως θα πλήρωνε για έξοδα ηλεκτρικού ρεύματος 297.700 ευρώ. Τελικά, ο λογαριασμός για το κόστος ρεύματος της ΑΑΔΕ για το σύνολο του έτους αναθεωρήθηκε κατά 59,3%, στις 474.454 ευρώ. Είναι ενδεικτικό πως μόνο για το 9μηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου η ΑΑΔΕ είχε λάβει λογαριασμούς ρεύματος ύψους 355.876 ευρώ, εκ των οποίων είχαν εξοφληθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίου τα 280.116 ευρώ! Πιο απλά σε μηναία βάση κατέβαλε από την αρχή του έτους για ρεύμα κατά μέσο όρο 39.541 ευρώ! Για να δοθεί μια τάξη μεγέθους, το 2021 η μέση μηναία δαπάνη της ΑΑΔΕ για ρεύμα ήταν στα 29.750 ευρώ και το 2021 μόλις 11.179 ευρώ ανά μήνα. Δηλαδή μέσα σε δύο χρόνια εκτοξεύθηκε κατά 253,7%!

Τα «πράσινα» βαγόνια

«Μάχη» γίνεται για το ποιος θα προμηθεύσει το Δημόσιο με «πράσινους» συρμούς. Βλέπετε στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης χρηματοδοτούνται οι «καθαρές» υποδομές αστικών μεταφορών, δηλαδή εκείνες που καθιστούν δυνατή τη λειτουργία τροχαίου υλικού μηδενικών εκπομπών. Κατά πληροφορίες της στήλης ήδη εκπρόσωποι εταιρειών έχουν προσεγγίσει τα συναρμόδια υπουργεία για να προτείνουν τους «οικολογικούς» ηλεκτροκίνητους συρμούς τους. Αν τα νούμερα που ακούγονται στην αγορά αληθεύουν, τότε το project για τα νέου τύπου βαγόνια θα κινηθεί πλησίον των 280 εκατ. ευρώ. Εκείνοι που φέρονται να είναι ιδιαιτέρως ενεργοί είναι οι κορεάτες της Hyundai Rotem Hanwha, οι οποίοι έχουν εξοπλίσει και στο παρελθόν την ΣΤΑΣΥ. Το μεγάλο ερώτημα είναι εάν το project θα τρέξει πριν τις εκλογές.

Τα φαιδρά των απορρήτων

Στις 10 Φεβρουαρίου 2022 η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας αποφάσισε να προχωρήσει σε μια απόρρητη δαπάνη ύψους 2,9 εκατ. ευρώ. Για το σκοπό αυτό ενημέρωσε το υπουργείο Οικονομικών πως ενέκρινε την ανάληψη της σχετικής υποχρέωσης. Ωστόσο, προ μηνός η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας έκρινε πως η εν λόγω απόρρητη δαπάνη δεν πρέπει τελικώς να γίνει. Το γιατί είναι και αυτό απόρρητο. Το Γενικό Επιτελείο ενημέρωσε το Γενικό Λογιστήριο πως τελικά υπήρξε ολική ανάκληση της απόφασης για τη δαπάνη των 2,9 εκατ. ευρώ, καθώς πλέον «εξέλιπαν οι λόγοι». Η ανάκληση της απόφασης δεν ήταν απόρρητη. Οπότε την πληροφορηθήκαμε. Αυτά για τα φαιδρά των απορρήτων…

Σε νέα χέρια η FCA Greece

Στα χέρια των Ομίλων Autohellas και Samelet πέρασε η εισαγωγή και διανομή των μαρκών Abarth, Alfa Romeo Fiat, Fiat Professional και Jeep στην Ελλάδα, καθώς απέκτησαν την FCA Greece ΑΕ, τη θυγατρική της FCA Italy S.p.A. Με τη συμφωνία αυτή η Autohellas της οικογένειας Βασιλάκη και η ισραηλινή Samelet της οικογένειας Levi θα καταστούν ισχυρός συνεργάτης της Stellantis στην ελληνική αγορά με τις προοπτικές να είναι εξαιρετικά ευνοϊκές. Για όσους δεν το ξέρουν η Stellantis, είναι ο Όμιλος που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση των κατασκευαστών αυτοκινήτων PSA και FCA. Πόσο σημαντική είναι η εν λόγω εξέλιξη; Πέρυσι η FCA Greece ΑΕ είχε κύκλο εργασιών 114,7 εκατ. ευρώ, από 80,3 εκατ. ευρώ το 2020, 123,1 εκατ. ευρώ το 2019, 120,1 εκατ. ευρώ το 2018, 107 εκατ. ευρώ το 2017, 80,7 εκατ. ευρώ το 2016 και 57,5 εκατ. ευρώ το 2015.

Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις

Σε κακή συνήθεια έχει εξελιχθεί για την κυβέρνηση η καθυστερημένη ενσωμάτωση Κοινοτικών Οδηγιών στην ελληνική νομοθεσία. Τελευταία παράδειγμα καθυστερημένης ενσωμάτωσης είναι η Οδηγία (ΕΕ) 2019/2235, η οποία προβλέπει την απαλλαγή από τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ, αγαθών και υπηρεσιών που σχετίζονται με τις αμυντικές προσπάθειες που αναλαμβάνονται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εν λόγω Κοινοτική Οδηγία αποτελείται από μόλις 5 άρθρα και δεν ξεπερνάει τις 553 λέξεις. Το υπουργείο Οικονομικών της Ελλάδας έπρεπε να την είχε ενσωματώσει έως τον Ιούνιο του 2022 και να έχει τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Ιουλίου 2022. Ωστόσο, η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έδωσε μόλις προχθές σε διαβούλευση το κείμενο του σχεδίου νόμου για την ενσωμάτωση της οδηγίας και λόγω της καθυστέρησης δεν προβλέπεται η ψήφισή της Οδηγίας νωρίτερα από τα τέλη Νοεμβρίου. Και δεν μιλάμε για τίποτα το περίπλοκο. Η απαλλαγή από τον ΦΠΑ και τον ΕΦΚ που προβλέπει η Οδηγία (ΕΕ) 2019/2235 αφορά σε αγαθά και υπηρεσίες που προορίζονται για χρήση των ενόπλων δυνάμεων ενός κράτους μέλους ή του πολιτικού προσωπικού που τις συνοδεύει ή για εφοδιασμό των λεσχών και κυλικείων τους, όταν οι δυνάμεις αυτές συμμετέχουν σε αμυντική προσπάθεια για την υλοποίηση ενωσιακής δραστηριότητας της κοινής πολιτικής ασφάλειας και άμυνας (ΚΠΑΑ) εκτός του κράτους μέλους τους. Όταν λοιπόν καθυστερούμε στα απλά, φαντάζεστε ποια είναι η πορεία ενσωμάτωσης των σύνθετων Κοινοτικών Οδηγιών.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στη στήλη Over the Counter προσφέρονται προς τους επισκέπτες/τριες/χρήστες/τριες της αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς, δεν δύνανται σε καμιά περίπτωση να εκληφθούν ως προτροπή, προσφορά, άποψη, ή σύσταση της στήλης για αγορά ή πώληση οποιουδήποτε χρεογράφου και δεν συνθέτουν νομική, φορολογική, λογιστική, ή επενδυτική συμβουλή ή υπηρεσία σχετικά με την αποδοτικότητα ή καταλληλότητα οποιουδήποτε χρεογράφου ή επένδυσης. Κατά συνέπεια, δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή