Πληθωρισμός και κόστος χρήματος φρενάρουν τη ναυτιλία
Μέσα σε αυτό το ομιχλώδες τοπίο των οικονομικών προοπτικών, αυξάνονται οι κίνδυνοι μιας παγκόσμιας ύφεσης, καθώς η καταναλωτική ζήτηση υποχωρεί εν μέσω του αυξανόμενου κόστους ζωής.
Ενδεικτικά της επίδρασης στη ναυτιλία από τις κινήσεις των κεντρικών τραπεζών είναι τα στοιχεία από τον σύνθετο παγκόσμιο δείκτη του Drewry (World Container Index - WCI) που δείχνει πόσο στοιχίζει η μεταφορά διά θαλάσσης ενός «κουτιού» 40 ποδιών (ft), όπου καταγράφεται διαρκώς μείωση.
Τα στοιχεία από τις εξαγωγές στην Κίνα δείχνουν ότι οι παραγγελίες από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ έχουν μειωθεί περισσότερο από 50% μέχρι στιγμής και αυτή η πτωτική δυναμική μπορεί να παραταθεί μέχρι το επόμενο έτος.
Σύμφωνα με αναλυτές, η αγορά επλήγη από τη συρρίκνωση της ζήτησης στις εν λόγω αγορές λόγω του εκτοξευόμενου πληθωρισμού, ενώ – όπως τονίζεται – οι πρόσφατες αυξήσεις επιτοκίων από τη Fed προκάλεσαν σοκ σε πολλές χώρες.
Ο πιο επιθετικός κύκλος αύξησης των επιτοκίων από το 1981, σε συνδυασμό με το σήμα της Fed για περισσότερες αυξήσεις επιτοκίων τους επόμενους μήνες, τροφοδοτεί τους φόβους για «σκοτεινές προοπτικές» που μπορεί να οδηγήσουν σε αισθητή επιβράδυνση της δραστηριότητας τα επόμενα τρίμηνα.