Καλάθι του νοικοκυριού: Ποια προϊόντα επέλεξαν τα σούπερ μάρκετ
Στόχος του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι να διασφαλιστούν οι χαμηλές τιμές σε μια σειρά από προϊόντα - Τι επέλεξαν τα σούπερ μάρκετ
Από σήμερα Τετάρτη ξεκινά να εφαρμόζεται το «καλάθι του νοικοκυριού» σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης. Πάντως, η πρεμιέρα έγινε με προβλήματα, καθώς η πλατφόρμα e-katanalotis «έπεσε», λόγω της προσπάθειας πολλών να δουν τις τιμές στα 50 + 1 προϊόντα.
Στόχος του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι να διασφαλιστούν οι χαμηλές τιμές σε μια σειρά από προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, που καθορίστηκαν από το υπουργείο και κάθε επιχείρηση σούπερ μάρκετ έχει επιλέξει τους κωδικούς των προϊόντων που εντάσσονται στο καλάθι και τις τιμές τους.
Ο κ. Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Παπαθανάσης, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, ο διοικητής της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) Χαράλαμπος Μελισσινός και ελεγκτές της ΔΙΜΕΑ ήδη επισκέφθηκαν σούπερ μάρκετ, κατά την πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το «καλάθι του νοικοκυριού», τονίζοντας ότι οι τιμές έχουν μειωθεί και 20 αλυσίδες σουπερμάρκετ συμμετέχουν στην πλατφόρμα e-καταναλωτής επιτρέποντας στον πολίτη να ψάξει με την κατηγορία του προϊόντος ή της μάρκας και να βρει τη φθηνότερη τιμή.
Αναλυτικά:
Ο καταναλωτής θα μπορεί να μπει στην εφαρμογή και να κάνει κλικ σε κάθε αλυσίδα σουπερμάρκετ και να βλέπει τα προϊόντα του καλαθιού και τις τιμές τους ενώ θα μπορεί να φτιάχνει και το δικό του καλάθι βλέποντας σε ποια αλυσίδα το σύνολο της λίστας είναι φθηνότερη. Επίσης θα μπορεί να δει τα προϊόντα για κάθε σούπερ μάρκετ ξεχωριστά. «Μπορεί ένα σουπερ μάρκετ να βάζει για παράδειγμα στα άλευρα ένα δύο ή όσα προϊόντα θέλει, είναι στην ευχέρεια της κάθε εταιρείας», δήλωσε.
Ο καταναλωτής θα έχει την επιλογή να πληκτρολογεί ένα προϊόν (για παράδειγμα μακαρόνια) και να συγκρίνει τις τιμές στις 20 αλυσίδες σούπερ μάρκετ ή να βάλει στο δικό του «καλάθι» όσα προϊόντα επιθυμεί και τελικά να συγκρίνει το τελικό ποσό για να δει το συμφέρον του. Δεν χρειάζεται να κάνε αναζήτηση για κάθε προϊόν ή για κάθε σούπερ μάρκετ ξεχωριστά.
Στο κάτω μέρος της εφαρμογής θα υπάρχει ξεχωριστό μπάνερ «Το Καλάθι του Νοικοκυριού», στο οποίο οι καταναλωτές θα βλέπουν όλες τις αλυσίδες και τα προϊόντα τους.
Δείτε εδώ τις προσφορές:
https://e-katanalotis.gov.gr/householdBasket
Στον Σκλαβενίτη έχουν μπει επώνυμα προϊόντα. Ο Βασιλόπουλος επέλεξε προϊόντα με ιδιωτική ετικέτα. Την ίδια στιγμή η αλυσίδα My Market έχει επιλέξει κατά κύριο λόγο προϊόντα από πολλές διαφορετικές εταιρίες. Η εταιρεία Lidl έχει επιλέξει τα περισσότερα προϊόντα που ανήκουν σε είδη πρώτης ανάγκης.
Στο «καλάθι του νοικοκυριού» εντάσσονται 51 κατηγορίες προϊόντων που είναι οι εξής:
1 Ρύζι
2 Ψωμί για τόστ
3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)
4 Φρυγανιές
5 Μακαρόνια Νο 6
6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις
7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)
8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα
9 Κατεψυγμένα ψάρια
10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)
11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)
12 Γάλα φρέσκο πλήρες
13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά
14 Γάλα εβαπορέ
15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά
17 Τυρί φέτα
18 Τυρί γκούντα
19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά
20 Χυμός τομάτας διατηρημένος
21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)22 Μαργαρίνες
23 Παρθένο ελαιόλαδο
24 Ηλιέλαιο
25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)
26 Λευκή ζάχαρη
27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)
28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)
29 Ελληνικός καφές
30 Στιγμιαίος καφές
31 Γαλλικός καφές
32 Τσάι ή χαμομήλι
33 Κακάο σε σκόνη
34 Χυμός πορτοκάλι
35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά
36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη - όχι ταμπλέτες)
37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών - χλωρίνες
38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
39 Χαρτί κουζίνας
40 Χαρτί υγείας
41 Οδοντόκρεμες
42 Σερβιέτες
43 Ταμπόν
44 Σαμπουάν
45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
46 Πάνες ακράτειας
47 Πάνες για μωρά
48 Μωρομάντηλα
49 Σαμπουάν για μωρά
50 Τροφές για σκύλους
51 Τροφές για γάτες.
Διευθύντρια Marketing σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ μιλάει για το «καλάθι του νοικοκυριού»
Η Διευθύντρια Marketing των σούπερ μάρκετ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ», Ελένη Κεφερλή μίλησε στον φακό του Newsbomb.gr για το «καλάθι του νοικοκυριού»: «Eίναι προτεραιότητα μας να βρισκόμαστε κάθε μέρα δίπλα στους καταναλωτές προσφέροντας τις καλύτερες τιμές. Δεν θα μπορούσαμε να μην συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης και να δημιουργήσουμε το “καλάθι του νοικοκυριού” με βασικά προϊόντα στα οποία προσπαθούμε να διατηρήσουμε τις χαμηλότερες δυνατές τιμές σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα της κατηγορίας τους».