Η Hellenic Train, o επενδυτής της Σωκράτους και η Black Friday
Αναζητείται επενδυτής
Από το 2018 προσπαθεί το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών, νυν ΕΦΚΑ, να αξιοποιήσει το κτήριο ιδιοκτησίας του στην οδό Σωκράτους 65-67 στο κέντρο της Αθήνας. Πέντε χρόνια μετά, το ακίνητο συνολικής επιφάνειας 10.247,01 τ.μ. που αποτελείται από δύο υπόγεια, ισόγειο, τμήμα ημιορόφου, 8 ορόφους και δώμα και βρίσκεται επί γηπέδου συνολικής επιφάνειας 2.363,94 τ.μ. δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί. Υπενθυμίζεται πως μέχρι το 1980 λειτουργούσε σε αυτό το ξενοδοχείο «Ambassadeur» δυναμικότητας 200 δωματίων (170 μονόκλινα, 30 δίκλινα), το οποίο είχε κατασκευαστεί το1961. Στη συνέχεια στο κτήριο λειτούργησε το Εφετείο Αθηνών μέχρι το έτος 2000, και έκτοτε είναι κενό. Πάντως ο ΕΦΚΑ δεν καταθέτει τα όπλα και προχωρεί σε νέο διαγωνισμό. Στόχος του ΕΦΚΑ είναι η προσέλκυση επενδυτή, ο οποίος θα μισθώσει το ακίνητο για 30 χρόνια και θα δαπανήσει τουλάχιστον 24 εκατ. ευρώ για τη μετατροπή του κτηρίου σε ξενοδοχείο 4 αστέρων. Η υποβολή των προσφορών έχει προγραμματιστεί για τις 25 Ιανουαρίου 2023.
Η ΔΕΠΑ Εμπορίας
Σαφές μήνυμα ότι η ΔΕΠΑ Εμπορίας θα απορροφά μεγάλο μέρος των διεθνών ανατιμήσεων στο φυσικό αέριο «για όσο χρειαστεί» έστειλε ο Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης, Κώστας Ξιφαράς. Να σημειωθεί πως η ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει ανακοινώσει 90 ευρώ έκπτωση ανά μεγαβατώρα για τον Οκτώβριο και 25 για τον Νοέμβριο και φαίνεται πως θα συνεχίσει έτσι και τους επόμενους μήνες που η κατανάλωση λόγω χειμώνα θα είναι μεγαλύτερη, συμβάλλοντας στη συγκράτηση του ενεργειακού κόστους για περισσότερα από 700.000 νοικοκυριά. Ο Κώστας Ξιφαράς έχει επανειλημμένα τονίσει πως όλα τα μέτρα που έχει πάρει η εταιρεία μέχρι τώρα, αλλά και όσα θα λάβει στο μέλλον θα είναι αυστηρά εντός των δυνατοτήτων ΔΕΠΑ Εμπορίας. Αυτό αφενός σημαίνει πως δεν θα ριψοκινδυνεύσει να περάσει η επιχείρηση σε ελλείμματα, αφετέρου πως οι δυνατότητες της επιχείρησης αερίου είναι μεγάλες.
Η Hellenic Train
Τα πατήματά της αναζητεί ακόμη η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), τέσσερα χρόνια μετά την εξαγορά της από την ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane SpA. Από τη μια η πανδημία, από την άλλη τα διαχρονικά προβλήματα υποδομών του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, έχουν θέσει σειρά εμποδίων στην εταιρεία, η οποία συχνά καλείται προς απολογία από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για τις ματαιώσεις δρομολογίων και για την ταλαιπωρία των επιβατών. Να σημειωθεί πως η Hellenic Train, λόγω και των προβλημάτων που κληρονόμησε από την πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμπλέκεται σε διάφορες εκκρεμείς δικαστικές διαδικασίες ύψους 66,5 εκατ. ευρώ. Για τις ανωτέρω επίδικες απαιτήσεις έχει σχηματιστεί πρόβλεψη ποσού 6,8 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της Hellenic Train για το 2021 ανήλθε σε 57,73 εκατ. ευρώ, έναντι 49,2 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο του 2020, ήτοι σημείωσε αύξηση περίπου 17,32%. Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων επιβατών κατά 11,53% και στην αύξηση των εσόδων από εμπορευματικές μεταφορές κατά 9,71%. Το λειτουργικό αποτέλεσμα (ΕΒΙΤ) της εταιρείας έφτασε τα 4,8 εκατ. ευρώ, από αρνητικό ΕΒΙΤ 10,8 εκατ. ευρώ το 2020.
Black Friday
Πολλά επενδύουν οι εμπορικές επιχειρήσεις και οι μεγάλες αλυσίδες στην Black Friday της 25ης Νοεμβρίου, αλλά και στην Cyber Monday της 28ης Νοεμβρίου, ευελπιστώντας πως οι εκπτώσεις που θα προσφέρουν τόσο στα φυσικά καταστήματα τους, όσο και διαδικτυακά, θα οδηγήσουν σε αύξηση του τζίρους τους. Ωστόσο, όλα δείχνουν πως λόγω της ακρίβειας και των ανατιμήσεων οι εφετινές Black Friday και Cyber Monday θα είναι λιγότερο αποδοτικές σε σχέση με τις περσυνές και δεν θα προσεγγίσουν καν τα επίπεδα πωλήσεων του 2020 , οπότε ο τζίρος της αγοράς είχε ανέλθει στα 280 εκατ. ευρώ. Πάντως, για άλλη μια χρονιά αναμένεται να καταδειχθεί πως από το θεσμό κερδισμένες βγαίνουν κυρίως οι online πωλήσεις που πραγματοποιούν οι μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν και τη δυνατότητα μεγαλύτερων προσφορών.