Μόνο αν ευθύνεται και η τράπεζα, η αποζημίωση στα θύματα phishing
Ωστόσο, δεν τίθεται θέμα αποζημίωσης αν ο καταναλωτής δεν έδειξε την απαραίτητη προσοχή και όταν η τράπεζα έχει λάβει αυξημένα μέτρα ασφαλείας και ταυτοποίησης.
Η περίπτωση της αποζημίωσης είναι δυνατή εφόσον η τράπεζα έχει μπλοκάρει τον λογαριασμό, έχει λάβει μέτρα προστασίας των συναλλαγών και των καταναλωτών και εφόσον δεν υπάρχει δόλος από την πλευρά του καταναλωτή.
Σε περίπτωση συναλλαγών με κάρτες, ο κάτοχος θα έχει ευθύνη για ζημία έως 50 ευρώ, ενώ στην περίπτωση απάτης μέσω e-banking έως 1.000 ευρώ.
Για την επιπλέον ζημία επιβαρύνονται τα πιστωτικά ιδρύματα. Με το προτεινόμενο άρθρο επιχειρείται η προστασία του καταναλωτή σε περίπτωση phishing, δηλαδή πρακτικών εξαπάτησης (με πλαστές ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά μηνύματα ή ειδοποιήσεις), με τις οποίες οι δράστες πληροφορούνται ή υφαρπάζουν τους μυστικούς κωδικούς («ΡΙΝ», «ΤΑΝ») των καταναλωτών για διαδικτυακές συναλλαγές και μεταφορές χρημάτων.
Η διάταξη υπογραμμίζει ότι αν ο πάροχος (τράπεζα) έχει εφαρμόσει μέτρα αυξημένης ασφάλειας και προσοχής, τα οποία είναι υπέρτερα από αυτά που απαιτούνται από τις διατάξεις για την ισχυρή ταυτοποίηση των συναλλαγών, τότε, κατ’ εξαίρεση, δεν θα εφαρμόζεται ο προτεινόμενος περιορισμός της ευθύνης του παρόχου σε περίπτωση βαριάς αμέλειας.