Market Pass: Άνοιξε η πλατφόρμα για όλα τα ΑΦΜ στο vouchers.gov.gr - Οι προϋποθέσεις για την αίτηση
Ανοικτή είναι για όλους τους δικαιούχους η πλατφόρμα του Market Pass. Οι πολίτες που έχουν πραγματοποιήσει αίτηση για το έκτακτο βοήθημα τροφίμων έχουν ξεπεράσει τις 200.000, μέσα σε μόλις 24 ώρες από το άνοιγμα της πλατφόρμας.
Υπολογίζεται ότι γίνονται 10 αιτήσεις το δευτερόλεπτο, ενώ έχουν εγκριθεί πάνω από 100.000 αιτήσεις.
Οι αιτήσεις για το Market Pass μπορούν να υποβάλλονται μέχρι και τη 15η Μαρτίου 2023.
Άνοιξε για όλους η πλατφόρμα
Η πλατφόρμα άνοιξε σταδιακά, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του Α.Φ.Μ. των δικαιούχων.
Συγκεκριμένα:
- Από τα ξημερώματα της Τρίτης 21 Φεβρουαρίου μπορούν να κάνουν αίτηση οι δικαιούχοι των οποίων οι Α,Φ,Μ, λήγουν σε 1, 2, 3 και 4 και
- Από τα ξημερώματα της Τετάρτης 22 Φεβρουαρίου η πλατφόρμα είναι ανοιχτή για όλους τους δικαιούχους, ανεξάρτητα από τον λήγοντα αριθμό του Α.Φ.Μ. τους.
Η οικονομική ενίσχυση του Market Pass ανέρχεται στο 10% του μηνιαίου ύψους αγορών κατά τους μήνες από Φεβρουάριο έως και Ιούλιο 2023 και ξεκινά από τα 22 ευρώ ανά μήνα για μονομελή νοικοκυριά και προσαυξάνεται κατά 10 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού.
Οι δικαιούχοι μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο που θα λάβουν την οικονομική ενίσχυση του Market Pass:
- Εκδίδοντας άυλη ψηφιακή κάρτα, την οποία θα αποθηκεύουν στο έξυπνο κινητό τους και την οποία θα επιδεικνύουν στις αγορές τους. Σε αυτή την περίπτωση, οι δικαιούχοι θα λάβουν το σύνολο του ποσού που τους αναλογεί σε πέντε δόσεις (μία δόση για Φεβρουάριο και Μάρτιο 2023 και τέσσερις μηνιαίες δόσεις μέχρι και τον Ιούλιο 2023).
- Μέσω απευθείας καταβολής του ποσού επιδότησης σε τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλώσουν, εφόσον δεν διαθέτουν έξυπνη συσκευή ή δεν επιθυμούν να τη χρησιμοποιήσουν σε αυτή τη διαδικασία. Σε αυτή την περίπτωση, οι δικαιούχοι θα λάβουν το 80% του ποσού που τους αναλογεί σε δύο τριμηνιαίες δόσεις.
3 Μαρτίου οι πρώτες πληρωμές
Όπως είπε ο Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας στην ΕΡΤ η διαδικασία υποβολής αιτήσεων προχωρά ομαλά και χωρίς προβλήματα.
Τόνισε ότι οι πρώτες καταβολές των χρημάτων θα γίνουν στις 3 Μαρτίου. Όποιος επιλέξει την άυλη κάρτα θα πάρει το 100% του ποσού, στον κάθε μήνα που τρέχει. Όποιος επιλέξει κατάθεση στο λογαριασμό του θα λάβει το ποσό μειωμένο κατά 20% σε δύο δόσεις. Στις 3 Μαρτίου και στις 3 Μαΐου.
Όπως διευκρίνισε το πρόγραμμα λήγει στο τέλος Ιουλίου, αλλά το μηνιαίο ποσό αθροίζεται, δεν χάνεται και μπορεί κάποιος να κάνει χρήση του MARKET PASS έως τέλος Αυγούστου.
Πώς θα υποβάλλετε αίτηση για το Market Pass
Για να λάβει ο δικαιούχος την οικονομική ενίσχυση, πρέπει να υποβάλει μέχρι τις 15/3/2023 αίτηση στην εφαρμογή εισερχόμενος με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet) στο https://vouchers.gov.gr/marketpass
Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή, ο αιτούμενος συμπληρώνει και επιβεβαιώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του, όπως τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του.
Σε αυτό το στάδιο επιλέγει και τον τρόπο πίστωσης (έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό) και το πιστωτικό ίδρυμα με το οποίο επιθυμεί να συνεργαστεί.
Ποιοι δικαιούνται το Market Pass;
Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φυσικά πρόσωπα, άγαμα, έγγαμα, μέρη συμφώνου συμβίωσης, εν διαστάσει, διαζευγμένα ή σε κατάσταση χηρείας.
Ποιο μέλος του νοικοκυριού μπορεί να αιτηθεί για το Market Pass;
α. Για έγγαμους ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, αρμόδιος να αιτηθεί είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων.
β. Σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης συζύγων / μερών συμφώνου συμβίωσης, ο ένας εκ των δύο, οπότε αποκλείεται αυτοδικαίως ο άλλος.
γ. Δεν δικαιούνται να αιτηθούν:
γ1. φυσικά πρόσωπα τα οποία δηλώθηκαν ως εξαρτώμενα μέλη στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021 από άλλο πρόσωπο,
γ2. φυσικά πρόσωπα τα οποία δηλώθηκαν ως φιλοξενούμενα στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021 από άλλο πρόσωπο,
γ3. φυσικά πρόσωπα τα οποία εμπίπτουν στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για το φορολογικό έτος 2021,
γ4. φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής και
γ5. φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν υποβάλει Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021 έως και 31/12/2022.
Ποια πρόσωπα συνυπολογίζονται στην οικονομική ενίσχυση ενός νοικοκυριού από το Market Pass;
Για τον σκοπό του Market Pass, ως μέλη του νοικοκυριού λογίζονται οι σύζυγοι / τα μέρη συμφώνου συμβίωσης, τα εξαρτώμενα τέκνα τους, τα λοιπά εξαρτώμενα από αυτούς μέλη και οι φιλοξενούμενοί τους σύμφωνα με την τελευταία Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021, όπως αυτή υποβλήθηκε έως και 31/12/2022.
Ποια εισοδηματικά και άλλα οικονομικά κριτήρια πρέπει να πληροί ο δικαιούχος του Market Pass;
α. Κριτήρια εισοδήματος
Τα φυσικά πρόσωπα δικαιούνται την ενίσχυση, εφόσον το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους κατά το φορολογικό έτος 2021, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, πραγματικό και τεκμαρτό, ανέρχεται σε έως δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή ευρισκόμενο εν διαστάσει και είκοσι τέσσερις χιλιάδες (24.000) ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν χωριστή φορολογική δήλωση ή τους έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος ή τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και έχουν υποβάλει κοινή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα. Το εισόδημα αυτό προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος του νοικοκυριού. Στην περίπτωση μονογονεϊκής οικογένειας το εισόδημα αυτό καθορίζεται σε έως είκοσι τέσσερις χιλιάδες (24.000) ευρώ και προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος μετά το πρώτο. Στο ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα δεν περιλαμβάνεται εκείνο το οποίο αθροιστικά απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος. Για τον προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης, του αριθμού των εξαρτώμενων τέκνων, άλλων εξαρτώμενων μελών και φιλοξενούμενων μελών, καθώς και των εισοδηματικών κριτηρίων, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων του φορολογικού έτους 2021, όπως έχει διαμορφωθεί κατά την 31η Δεκεμβρίου 2022.
β. Κριτήρια ακίνητης περιουσίας
Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προκύπτει από την Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. του έτους 2022, υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενων, κατά τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, τέκνων, που αναγράφονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων του φορολογικού έτους 2021, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων πενήντα χιλιάδων (250.000) ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και το ποσό των τετρακοσίων χιλιάδων (400.000) ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.
Σε ποιο ύψος ανέρχεται η οικονομική ενίσχυση μέσω Market Pass;
Το ύψος της ενίσχυσης ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) επί του μηνιαίου ύψους αγορών,
που καθορίζεται σε διακόσια είκοσι (220) ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, προσαυξανόμενο κατά εκατό (100) ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού με ανώτατο όριο τα χίλια (1.000) ευρώ αγορών. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος επιλέξει την πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό, το ποσό ενίσχυσης που καταβάλλεται ανέρχεται στο ογδόντα τοις εκατό (80%) επί του ανωτέρω ύψους.
Κάθε επιπλέον εξαρτώμενο μέλος ή φιλοξενούμενος προσθέτει στο εκτιμώμενο ύψος αγορών του νοικοκυριού 100,00€, ενισχύοντας έτσι τη μηνιαία επιδότηση κατά 10,00€, εάν επιλεγεί η έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, ή κατά 8,00€, εάν επιλεγεί η τραπεζική κατάθεση. Σε κάθε περίπτωση το μέγιστο εκτιμώμενο ύψος αγορών ορίζεται στα 1.000,00€, οπότε και η μέγιστη μηνιαία επιδότηση καθορίζεται στα 100,00€, εάν επιλεγεί η έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, ή στα 80,00€, εάν επιλεγεί η τραπεζική κατάθεση.
Πότε υποβάλλονται οι αιτήσεις για το Market Pass;
Με διαπιστωτική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα καθορισθεί ο χρόνος έναρξης και ο χρόνος λήξης της παραγωγικής λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής της παρ. 5 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022.
Η υποβολή αιτήσεων λήγει στις 15/3/2023.
Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις για το Market Pass;
Απαραίτητη προϋπόθεση, για να λάβει ο δικαιούχος την οικονομική ενίσχυση, είναι να υποβάλει μέχρι τις 15/3/2023 αίτηση στην εφαρμογή εισερχόμενος με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet).
Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή, ο αιτούμενος συμπληρώνει και επιβεβαιώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του, όπως τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, επιλέγει τον τρόπο πίστωσης (έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό) και το πιστωτικό ίδρυμα με το οποίο επιθυμεί να συνεργαστεί. Στην περίπτωση της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό, ο αιτούμενος υποβάλλει υπό μορφή IBAN ενεργό λογαριασμό Τραπέζης, στον οποίο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον συνδικαιούχος και επιλέγει το πιστωτικό ίδρυμα που τηρείται ο λογαριασμός.
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στο ότι σε περίπτωση επιλογής έκδοσης ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ο ίδιος ο δικαιούχος ή κάποιο μέλος του νοικοκυριού πρέπει να διαθέτει κινητό τηλέφωνο ικανό να πραγματοποιεί ανέπαφες συναλλαγές (μέσω πρωτοκόλλου NFC). Σημειώνεται ότι η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Φυσικά, είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεως για το Market Pass μέσω ΚΕΠ.
Δεν μπορώ να συνδεθώ στην εφαρμογή - με εμποδίζει το πρόγραμμα antivirus
Κάποια προγράμματα antivirus εμποδίζουν την είσοδο στην εφαρμογή λόγω εσφαλμένων αξιολογήσεων (false positives) για την εν λόγω εφαρμογή, αλλά και για άλλα URLs (ακόμη και τραπεζών, στο παρελθόν).
Στην περίπτωση αυτή, θα χρειαστεί να προσθέσετε μία εξαίρεση (exception) για το api.vouchers.gov.gr μέσα από τις ρυθμίσεις του προγράμματος antivirus σας.
Παραθέτουμε εδώ τη διαδικασία προσθήκης exceptions για το Avast Antivirus στην αγγλική και ελληνική γλώσσα, προκειμένου να βοηθήσουμε τους χρήστες που αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα.
Βήματα στην αγγλική γλώσσα:
1. Open Avast Antivirus and go to Menu on the top right of the window
2. Click Settings
3. Go to General > Exceptions
4. Click Add Exception
5. On the next screen enter the URL.api.vouchers.gov.gr.and click Add Exception
Βήματα στην ελληνική γλώσσα:
1. Ανοίγουμε το Avast Antivirus και επισκεπτόμαστε το Μενού πάνω δεξιά στο παράθυρο του Avast
2. Πατάμε στις ρυθμίσεις
3. Επιλέγουμε τις γενικές ρυθμίσεις από τη στήλη αριστερά
4. Στις Εξαιρέσεις πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης
5. Στην επόμενη οθόνη γράφουμε το URL.api.vouchers.gov.gr.και πατάμε Προσθήκη Εξαίρεσης
Με τα βήματα αυτά η σελίδα πλέον δεν θα μπλοκάρεται από το Avast.
Τα παραπάνω βήματα περιλαμβάνονται και στη σελίδα του Avast με εικόνες για κάθε βήμα: https://support.avast.com/en-us/article/Antivirus-scan-exclusions#pc
Ποιες είναι οι πιθανές καταστάσεις της αίτησής μου και τι σημαίνουν;
- ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟ: Η αίτηση δεν έχει υποβληθεί οριστικά, καθώς ο αιτούμενος δεν έχει πιέσει το πλήκτρο ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ στο κάτω δεξιά μέρος της οθόνης.
- ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: Η αίτηση έχει υποβληθεί οριστικά και βρίσκεται στο στάδιο επαλήθευσης των στοιχείων που υποβλήθηκαν.
- ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ (ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ): Η αίτηση είναι έγκυρη και αναμένεται η αποστολή της στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Περισσότερες πληροφορίες κατά το στάδιο αυτό παρέχονται στον Πίνακα Πληρωμών.
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ: Η αίτηση έχει εγκριθεί και έχουν ολοκληρωθεί όλες οι προβλεπόμενες πληρωμές.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Η αίτηση έχει απορριφθεί μετά από τους προβλεπόμενους ελέγχους και μέχρι τις 15/3/2023 είναι δυνατόν να τροποποιηθεί και να υποβληθεί εκ νέου. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ ΠΛΗΡΩΜΗ: Η αίτηση είναι έγκυρη και απεστάλη προς πληρωμή, αλλά δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της πίστωσης από το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα που επέλεξε ο δικαιούχος. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail. Μετά τις 15/3/2023 μέχρι τις 2/5/2023 ο δικαιούχος μπορεί να τροποποιήσει στοιχεία που σχετίζονται με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξε (ΙΒΑΝ ή/και χρηματοπιστωτικό ίδρυμα), δεν μπορεί όμως να αναιρέσει την αρχική του επιλογή μεταξύ άυλης ψηφιακής κάρτας και τραπεζικής κατάθεσης.
- ΜΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ: Απαιτείται επικοινωνία του δικαιούχου με το Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Κοινού 2102156327 (Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00) ή αποστολή e-mail στο marketpass@ktpae.gr.
Τι σημαίνουν τα μηνύματα κατάστασης του Πίνακα Πληρωμών;
- ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή θα αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα προς πραγματοποίηση κατά την εκτιμώμενη ημερομηνία εκτέλεσης.
- ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΗ - ΣΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει αποσταλεί στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα και η επεξεργασία της μπορεί να διαρκέσει έως δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.
- ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ: Η συγκεκριμένη πληρωμή έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: Δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση της συγκεκριμένης πληρωμής. Για την απόρριψη ο δικαιούχος λαμβάνει ενημέρωση μέσω e-mail. Μετά τις 15/3/2023 και μέχρι τις 2/5/2023 ο δικαιούχος μπορεί να τροποποιήσει στοιχεία που σχετίζονται με τον τρόπο πληρωμής που επέλεξε (ΙΒΑΝ ή/και χρηματοπιστωτικό ίδρυμα), δεν μπορεί όμως να αναιρέσει την αρχική του επιλογή μεταξύ άυλης ψηφιακής κάρτας και τραπεζικής κατάθεσης.
Πώς γίνεται η καταβολή του ποσού;
H καταβολή του ποσού γίνεται με δύο τρόπους:
- Mέσω έκδοσης άυλης ψηφιακής κάρτας που χρησιμοποιείται με κατάλληλο smartphone.
- Μέσω κατάθεσης σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό. Σε αυτή την περίπτωση, οι δικαιούχοι θα λάβουν το 80% του ποσού που τους αναλογεί.
Χρειάζεται να επαναλαμβάνω κάθε μήνα τη διαδικασία υποβολής της αίτησης;
Όχι. Η αίτηση υποβάλλεται μία φορά και κατόπιν η ενίσχυση πιστώνεται αυτόματα στην άυλη ψηφιακή κάρτα ή στον λογαριασμό του δικαιούχου.
Μπορώ να διορθώσω την αίτηση που έχω υποβάλει;
Ναι, μέχρι την 2α Μαΐου 2023. Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι δεν είναι δυνατή η αλλαγή τρόπου καταβολής της ενίσχυσης, παρά μόνο η διόρθωση των στοιχείων (π.χ. λάθος IBAN).
Πότε γίνεται η καταβολή του ποσού;
Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την έκδοση άυλης ψηφιακής κάρτας θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:
- 3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο
- 3 Απριλίου για τον μήνα Απρίλιο
- 3 Μαΐου για τον μήνα Μάιο
- 3 Ιουνίου για τον μήνα Ιούνιο και
- 3 Ιουλίου για τον μήνα Ιούλιο.
Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την κατάθεση σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:
- 3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο και
- 3 Μαΐου για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο.
Ποια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα διατίθενται για την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας;
VIVA WALLET, ΤΡΑΠΕΖΑ EUROBANK και ΤΡΑΠΕΖΑ ALPHABANK.
Για την έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας δεν προαπαιτείται ο δικαιούχος να είναι πελάτης των ως άνω ιδρυμάτων.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι ψηφιακές χρεωστικές κάρτες του Έργου Market Pass λήγουν αυτομάτως στις 31/8/2023 και δεν θα είναι δυνατή η πραγματοποίηση συναλλαγών με αυτές μετά την ημερομηνία αυτή.
Ποιων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων λογαριασμοί είναι δυνατόν να δηλωθούν για την κατάθεση της επιδότησης Market Pass;
Των:
- ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
- ATTICA BANK ΑΝΩΝΥΜΗ ΤΡΑΠΕΖΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
- ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.
- ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ A.E.
- VIVA WALLET
- ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
- ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
- OPTIMA BANK
- ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΗΠΕΙΡΟΥ
- OLYMPUS BANK/ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΟΛΥΜΠΟΣ ΣΥΝ.Π.Ε.
- ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΧΑΝΙΩΝ
- ΤΡΑΠΕΖΑ EUROBANK
- ΤΡΑΠΕΖΑ ALPHABANK
- Τράπεζα Κεντρικής Μακεδονίας
- Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων
Προκειμένου να δηλώσει ο δικαιούχος έναν λογαριασμό Τραπέζης, θα πρέπει να είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος σε αυτόν (όχι απαραίτητα πρώτος δικαιούχος), να γνωρίζει τη μορφή IBAN του συγκεκριμένου λογαριασμού και, κυρίως, να είναι βέβαιος ότι ο λογαριασμός αυτός είναι ενεργός και θα παραμείνει ενεργός καθ΄ όλη τη διάρκεια του Market Pass.
Τι μπορεί να γίνει σε περίπτωση απόρριψης των διαδικασιών πίστωσης των λογαριασμών;
Σε περίπτωση απόρριψης της διαδικασίας πίστωσης της ενίσχυσης στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα ή στον τραπεζικό του λογαριασμό, ο αιτών θα ενημερώνεται με e-mail και η αίτηση του θα ενεργοποιείται μετά το πέρας της 15ης Μαρτίου, ώστε να μπορεί να προβεί στις απαραίτητες διορθώσεις και να επαναυποβάλει την αίτηση μέχρι την 2α Μαΐου 2023. Μετά την επανυποβολή ξαναγίνεται η διαδικασία πίστωσης στην ψηφιακή κάρτα ή στον τραπεζικό λογαριασμό, στον επόμενο μήνα όπου πιστώνονται και τα ποσά των προηγούμενων μηνών που απορρίφθηκαν.
Δεν επιτρέπεται η τροποποίηση του αρχικώς επιλεχθέντος τρόπου καταβολής της ενίσχυσης.
Μέχρι πότε μπορώ να χρησιμοποιώ την άυλη ψηφιακή κάρτα του Market Pass;
Η άυλη ψηφιακή κάρτα ισχύει μέχρι το τέλος Αυγούστου 2023 και έπειτα απενεργοποιείται.
Σε ποιες επιχειρήσεις είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί η ψηφιακή χρεωστική κάρτα του Market Pass;
Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα Market Pass δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τονδικαιούχο για την πραγματοποίηση αγοράς αγαθών κάθε είδους σε καταστήματα ή λαϊκές αγορές που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ιδίως στους κωδικούς:
Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ηλεκτρονικές συναλλαγές σε e-shop συναφών επιχειρήσεων.
Πρέπει να ξοδέψω μέρος ή το σύνολο του ποσού που πιστώθηκε στην κάρτα μου για να λάβω την ενίσχυση του επόμενου μήνα;
Όχι. Η ενίσχυση καταβάλλεται ανεξάρτητα από την ύπαρξη και το ύψος προηγούμενων δαπανών.
Αν δεν ξοδέψω το σύνολο του ποσού που πιστώθηκε στην κάρτα μου μέχρι το τέλος του μήνα, το χάνω;
Όχι, το αδιάθετο ποσό κάθε μήνα παραμένει μέσα στην κάρτα μέχρι το τέλος του προγράμματος, δηλαδή μέχρι το τέλος Αυγούστου.
Ποιο χρονοδιάγραμμα αναμένεται να ακολουθηθεί για την έκδοση ψηφιακών χρεωστικών καρτών και την πίστωση της ενίσχυσης Market Pass σε αυτές;
Για όσους δικαιούχους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης Market Pass με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας έως την 28η Φεβρουαρίου2023, η ενίσχυση των μηνών Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2023 αποστέλλεται στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα έως την 3η Μαρτίου 2023, οπότε και αρχίζει η διαδικασία έκδοσης καρτών και αποστολής οδηγιών στους δικαιούχους.
Για όσους δικαιούχους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης Market Pass με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας από την 1η Μαρτίου έως και την 15η Μαρτίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Φεβρουαρίου και Μαρτίου 2023 αποστέλλεται στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα έως την 20ή Μαρτίου 2023, οπότε και αρχίζει η διαδικασία έκδοσης καρτών και αποστολής οδηγιών στους δικαιούχους.
Για όλους τους δικαιούχους που έχουν υποβάλει αίτηση ενίσχυσης Market Pass με έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας η ενίσχυση των μηνών Απριλίου, Μαΐου, Ιουνίου και Ιουλίου 2023 αποστέλλεται στο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα για πίστωση στην ψηφιακή χρεωστική κάρτα εντός των πρώτων τριών εργάσιμων ημερών κάθε μηνός, οπότε και αρχίζει η διαδικασία πίστωσης συμπληρωματικών ποσών στις ήδη εκδοθείσες κάρτες.
Υπενθυμίζεται ότι οι ψηφιακές χρεωστικές κάρτες του Έργου Market Pass λήγουν αυτομάτως στις 31/8/2023 και δεν θα είναι δυνατή η πραγματοποίηση συναλλαγών με αυτές μετά την ημερομηνία αυτή.
Ποιο χρονοδιάγραμμα αναμένεται να ακολουθηθεί για τις καταθέσεις της ενίσχυσης Market Pass σε τραπεζικούς λογαριασμούς;
Για όσους δικαιούχους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης Market Pass με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό έως την 28η Φεβρουαρίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Φεβρουαρίου, Μαρτίου και Απριλίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα προς πληρωμή έως την 3η Μαρτίου 2023.
Για όσους δικαιούχους υποβάλουν αίτηση ενίσχυσης Market Pass με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό από την 1η Μαρτίου έως την 15η Μαρτίου 2023, η ενίσχυση των μηνών Φεβρουαρίου, Μαρτίου και Απριλίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα προς πληρωμή έως την 20ή Μαρτίου 2023.
Για όλους τους δικαιούχους που έχουν υποβάλει αίτηση ενίσχυσης Market Pass με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό, η ενίσχυση των μηνών Μαΐου, Ιουνίου και Ιουλίου 2023 αποστέλλεται στο τραπεζικό ίδρυμα προς πληρωμή έως την 3η Μαΐου 2023.
Πού μπορώ να απευθυνθώ για ερωτήματα ή διευκρινίσεις;
Για οποιαδήποτε απορία, μπορείτε να καλέσετε στο Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Κοινού 210-2156327, από Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00 ή να υποβάλετε το ερώτημά σας μέσω email στο marketpass@ktpae.gr.