Ο αριθμός των ταξί ανέρχεται σε περίπου 14.000 - Το 44,6% παλαιότητας από 4 έως 8 έτη

Ο αριθμός των ταξί ανέρχεται σε περίπου 14.000 και το 70% ανήκει στην μεσαία κατηγορία με μέση αξία αγοράς ως 25.000 ευρώ. Αυτό κατέδειξε μελέτη που κατήρτισε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών σε συνεργασία με την ICAP 

Ο αριθμός των ταξί ανέρχεται σε περίπου 14.000  - Το 44,6% παλαιότητας από 4 έως 8 έτη
INTIME
4'

Όπως δήλωσε ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου τα ευρήματα είναι εντυπωσιακά και αποτυπώνουν τα πραγματικά προβλήματα για τους επαγγελματίες, όπως για παράδειγμα την αύξηση των κενών χιλιομέτρων ή του χρόνου εργασίας τους, ενώ παράλληλα αποδεικνύουν την επιδραστικότητα που έχει ο κλάδος σε κομβικούς δείκτες της εθνικής οικονομίας.

Τα αποτελέσματα της μελέτης ανέλυσε από την ICAP ο κ. Γιώργος Παναγιωτίδης, Senior Manager, Business Consulting & Analytics.

Ακολουθούν τα βασικά στοιχεία της μελέτης:

  • Ο αριθμός των ταξί ανέρχεται σε περίπου 14.000 και το 70% ανήκει στην μεσαία κατηγορία με μέση αξία αγοράς ως €25.000.
  • Τα οχήματα που χρησιμοποιούνται είναι μάρκας Skoda σε ποσοστό 70,3%. Ακολουθεί η Mercedes-Benz σε ποσοστό 15,4%, ενώ η Toyota βρίσκεται στη τρίτη θέση με ποσοστό 9,9%.
  • Τα καινούργια αυτοκίνητα, από 1 έως 3 χρόνια, καλύπτουν μερίδιο 7,7%. Το 44,6% των οχημάτων έχει παλαιότητα από 4 έως 8 χρόνια, ενώ το 29,2% από 9 έως 13 χρόνια. Το 1,5% των οχημάτων είναι ηλικίας μεγαλύτερη των 16 ετών
  • Οι ώρες εργασίας καθημερινά ήταν περισσότερες το 2022 σε σχέση με το 2019. Το 2019 το 23,3% εργαζόταν καθημερινά έως και 12 ώρες, ενώ το 2022 το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 26,4%.
  • Το 2022 διαπιστώνεται αύξηση της εβδομαδιαίας εργασίας σε σχέση με το 2019. Το 2022 το 54,8% των οδηγών εργάζεται και τις 7 ημέρες, ενώ το 2019 όλες τις ημέρες της εβδομάδας εργαζόταν το 50%.
  • Οι κούρσες σε σχέση με το 2019 έχουν μειωθεί. Τα ποσοστά με 15 ημερήσιες κούρσες και πάνω το 2022 είναι χαμηλότερα σε σχέση με το 2019.
  • Το ποσοστό των κενών χιλιομέτρων ήταν υψηλότερο το 2022 σε σχέση με το 2019. Το 2019 για το 4,8% των οδηγών το 60% με 80% των διανυόμενων χιλιομέτρων ημερησίως ήταν «κενά» χιλιόμετρα, ενώ το 2022 αυτό το μερίδιο των οδηγών αυξήθηκε στο 11,4%.
  • Η πιάτσα και το ραδιοταξί είναι οι πιο δημοφιλείς τρόποι εργασίας για τους επαγγελματίες ταξί. Το 35,3% επιλέγει να περιμένει στη πιάτσα για να παραλάβει κάποιον πελάτη ενώ το 21,3% επιλέγει να εργάζεται με ραδιοταξί και οι εφαρμογές του διαδικτύου καλύπτουν ποσοστό 19,3%.
  • Ο αριθμός των ταξί που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια είναι πάρα πολύ μικρός. Το κυρίαρχο καύσιμο των ταξί είναι το πετρέλαιο σε ποσοστό 82,8%, ενώ μερίδιο 14% του συνόλου χρησιμοποιεί φυσικό αέριο (cng) - βενζίνη.
  • Το 45,1% των ταξί παρουσίασαν αύξηση του κόστους λειτουργίας το 2022 έναντι του 2019 μεταξύ 25% και 50% και το 41,8% αύξηση μεταξύ 50% και 75%.
  • Το σύνολο των ημερήσιων διαδρομών εκτιμάται σε περίπου 100.000. Από αυτές το 65%-70% περίπου προέρχεται από τις πλατφόρμες ή τηλεφωνικά και μόνο το 30%-35% από τον δρόμο
  • Οι συνολικές ετήσιες εισπράξεις των ταξί στην Αττική το 2022 ανήλθαν σε €546,9 εκατ.
  • Τα ετήσια έσοδα των ταξί καλύπτουν το 23% των συνολικών εσόδων των χερσαίων μεταφορών στην Αττική
  • Οι συνολική ετήσια απασχόληση των ταξί στην Αττική καλύπτει το 46% της συνολικής απασχόλησης των χερσαίων μεταφορών στην Αττική
  • Η συνολική συμβολή των ταξί στην οικονομία της περιφέρειας Αττικής με τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους ανέρχεται σε €1,4 δισ. και η συνολική συμβολή στην απασχόληση της Αττικής σε 34.264 εργαζόμενους
  • Για κάθε € 1 εκατομμύριο που δαπανάται για την αγορά υπηρεσιών αστικής μεταφοράς από τα ταξί προκαλείται πρόσθετη αύξηση στην συνολική οικονομική δραστηριότητα της περιφέρειας Αττικής κατά € 1,5 εκατομμύριο.
  • Για κάθε 1.000 εργαζόμενους στον κλάδο των ταξί υποστηρίζονται επιπλέον 713 θέσεις εργασίας στους υπόλοιπους κλάδους
  • Η μέση ετήσια επιβατική κίνηση των ταξί ανέρχεται σε 52,5 εκατ. επιβάτες ετησίως βάσει στοιχείων 2022. Ο κλάδος των ταξί καλύπτει το 8% της συνολικής αστικής επιβατικής κίνησης όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς
  • Κατά την διάρκεια της πανδημίας το 2020 τα συνολικά έσοδα του κλάδου μειώθηκαν κατά 65% ή σε χρηματικούς όρους η μείωση ανήλθε σε €355,5 εκατ. Το 2021 υπήρξε μερική ανάκαμψη των εσόδων κατά +95,7 εκατ. € έναντι του 2020.
  • Το συνολικό ετήσιο κόστος όλου του κλάδου σε τρέχουσες τιμές 2022 ανέρχεται €370,1 εκατ. Το μεγαλύτερο μερίδιο στο κόστος καλύπτουν τα καύσιμα με 43,8% του συνόλου και ακολουθούν οι εισφορές ΕΦΚΑ με μερίδιο 10%, οι προμήθειες των εταιρειών διαχείρισης πλατφόρμας με 9,4%.
  • Το κόστος ανά διανυόμενο χιλιόμετρο εκτιμήθηκε σε τρέχουσες τιμές 2022 σε €0,38, ενώ λαμβάνοντας υπόψη τα ημερήσια διανυόμενα χιλιόμετρα ενός ταξί, η μέση ημερήσια δαπάνη λειτουργίας ενός ταξί ανέρχεται σε €85.
Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή