Ταχύτερη είσπραξη των οφειλών από την ΑΑΔΕ
Στόχος είναι τα δύο κέντρα είσπραξης οφειλών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να λειτουργούν με τους ίδιους κανόνες προκειμένου να αποφευχθούν λάθη του παρελθόντος. Μέχρι πρότινος κάθε δικαστικό τμήμα εφορίας ερμήνευε τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις με τον δικό του τρόπο με αποτέλεσμα για ίδιες υποθέσεις να υπάρχουν διαφορετικές αποφάσεις σε κάθε ΔΟΥ.
Πλέον η ερμηνεία θα είναι κοινή τόσο για το εισπρακτικό τμήμα όσο και για το δικαστικό. Οπως αναφέρουν από τη φορολογική διοίκηση, στα ΚΕΒΕΙΣ έχει συγκεντρωθεί εξειδικευμένο και έμπειρο στην είσπραξη προσωπικό.
Τα ΚΕΒΕΙΣ Αθηνών και Θεσσαλονίκης έχουν ως επιχειρησιακό τους στόχο την είσπραξη οφειλών ΔΟΥ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης. Οι αρμοδιότητες των ΚΕΒΕΙΣ είναι κυρίως οι εξής:
α) Η επιδίωξη είσπραξης οφειλών, όπως οι οφειλές εξειδικεύονται, καθορίζονται και ανακαθορίζονται με απόφαση του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
β) Η λήψη αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών.
γ) Ο έλεγχος, η επαλήθευση και η διασταύρωση στοιχείων φορολογουμένων από το γραφείο.
Ο εντοπισμός των οφειλετών από τα νέα εισπρακτικά κέντρα εμφανίζεται να έχει πλεονεκτήματα, με τα εξής χαρακτηριστικά:
• Καταγράφονται ενιαία και εντοπίζονται ευκολότερα πλέον, ανά γεωγραφική περιοχή, οι οφειλέτες και τα περιουσιακά στοιχεία ή οι πηγές εισοδημάτων τους, ακόμη και αν π.χ. αλλάζουν συχνά διεύθυνση κατοικίας, εργασία ή επαγγελματική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα ο «φάκελός» τους να μεταφέρεται από ΔΟΥ σε ΔΟΥ.
• Παρακολουθείται αυτόματα και κεντρικά η δημιουργία και εξέλιξη νέων οφειλών.
• Δημιουργούνται υποδομές (ηλεκτρονικές κ.λπ.) για άμεση αναζήτηση και επιδίωξη της είσπραξης, αντί να απαιτείται συνεχής συντονισμός διάσπαρτων υπηρεσιών.
• Επιδιώκεται εξοικονόμηση δαπανών και χρόνου (π.χ. για επικοινωνίες ή μετακινήσεις) από τη λειτουργία μιας μεγάλης μονάδας είσπραξης, αντί πολλών και κατακερματισμένων σε ολόκληρη τη χώρα.
Στο μεταξύ, σήμερα μπαίνουν σε λειτουργία τα τμήματα Υποστήριξης Συναλλασσομένων και Πρότυπης Μονάδας Εξυπηρέτησης. Οι αρμοδιότητες των εν λόγω τμημάτων, όπως τονίζεται στη σχετική απόφαση της ΑΑΔΕ, είναι οι ακόλουθες:
• Η πρωτογενής, η άμεση και η συνεχής εξυπηρέτηση των πολιτών και συναλλασσομένων με την ΑΑΔΕ, μέσω σύγχρονων μεθόδων ηλεκτρονικής επικοινωνίας.
• Η επίλυση τυχόν προβλημάτων και η ενημέρωση χρηστών σε σχέση με τεχνικά θέματα κατά τη χρήση των πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης της ΑΑΔΕ.
• Η εξυπηρέτηση αιτημάτων των χρηστών σε θέματα πιστοποίησης ή και προσβάσεων στις ηλεκτρονικές εφαρμογές και οι ενέργειες για την αντιμετώπισή τους.
• Η προώθηση αιτημάτων που αφορούν εξειδικευμένα θέματα (τεχνικά ή επιχειρησιακά) στα αρμόδια τμήματα της Διεύθυνσης Επιχειρησιακών Διαδικασιών (ΔΙΕΠΙΔΙ) της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (ΓΔΗΛΕΔ) ή στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
• Η ενίσχυση των συναλλαγών και η διενέργεια εξερχόμενων κλήσεων ή εκστρατειών επικοινωνίας, σύμφωνα με αιτήματα και απαιτήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών της ΑΑΔΕ.
• Η εισαγωγή στοιχείων, η ψηφιοποίηση και η επαλήθευσή τους, όπου απαιτείται, καθώς και η τήρηση των προκαθορισμένων προτύπων και ιδιαιτεροτήτων τού κατά περίπτωση αντικειμένου.
• Η συνεργασία με τις υπηρεσίες της ΓΔΗΛΕΔ και της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης (ΓΔΦΔ) για θέματα αρμοδιότητας του τμήματος.
• Εξυπηρέτηση αιτημάτων πολιτών σε εξειδικευμένα επιχειρησιακά θέματα.
• Παραλαβή αλληλογραφίας πολιτών για ερωτήματα που άπτονται των παρεχομένων πληροφοριακών συστημάτων και υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, η εξυπηρέτησή τους ή η προώθησή τους αρμοδίως.
• Σχεδιασμός και υλοποίηση δράσεων τηλεφωνικής ενημέρωσης συναλλασσομένων σε φορολογικά και τελωνειακά θέματα.