«Χέρι» στις αποταμιεύσεις έβαλε το 58% των Ελλήνων για να πληρώσει την ενεργειακή κρίση
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, που επικαλούνται «τα Νέα» οι Έλληνες θα πληρώσουν μέσω των λογαριασμών 798 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 το κόστος ήταν 209 εκατ. ευρώ.
Οι Έλληνες κατετάγησαν πρώτοι μεταξύ των ευρωπαίων στην κατηγορία αυτών που χρειάστηκε να «πειράξουν» αποταμιεύσεις ώστε να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή κρίση. Πιο συγκεκριμένα το 58% πείραξε αποταμιεύσεις για να αντιμετωπίσει τον υψηλό πληθωρισμό.
Τα αντίστοιχα ποσοστά στους Ευρωπαίους πολίτες φτάνουν λίγο πάνω από το 30%, ενώ σε χώρες όπως η Κροατία, μόλις το 16% των πολιτών κατέφυγε στη συγκεκριμένη λύση. Τον περασμένο χρόνο σχεδόν το 70% δήλωσε αβεβαιότητα ως προς το αν θα μπορέσει να πληρώσει τους λογαριασμούς του επόμενου εξαμήνου, κάτι που κατέτασσε τους Έλληνες στους πλέον ανήσυχους της Ευρώπης για τις μελλοντικές οικονομικές τους υποχρεώσεις.
Πάντως, περισσότερο από το ένα τρίτο (37%) των Ευρωπαίων απάντησε επίσης ότι έχουν μειωθεί οι αποταμιεύσεις του κατά το διάστημα Μαΐου - Οκτωβρίου 2022, ενώ ένας στους 10 είδε τη μηνιαία δόση του στεγαστικού του δανείου να ανεβαίνει εξαιτίας της αύξησης των επιτοκίων της ΕΚΤ.
Επιπροσθέτως, όταν αναλογίζονται τη δυνατότητά τους να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους το 48% δήλωσε ότι δεν θα τα καταφέρει, ενώ ένας στους τέσσερις (24%) Ευρωπαίους ανησυχούσε για την οικονομική του δυνατότητα προκειμένου να μετακινηθεί στον χώρο εργασίας του. Επίσης ένας στους πέντε (19%) ανησυχεί για την εξυπηρέτηση του στεγαστικού δανείου του.
Οι επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης στους έλληνες καταναλωτές αποτυπώνονται και μέσα από την ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη.
Στη διάρκεια χθεσινής ημερίδας έγινε γνωστό ότι πλέον τα παράπονα και οι αναφορές των καταναλωτών για ζητήματα ενέργειας ανήλθαν σε 3.380 το 2021 από 3.045 το 2020, ενώ στο πρώτο εξάμηνο του έτους είχαν φτάσει σε 1.784.
Ο αριθμός των παραπόνων αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του συνόλου των ετήσιων καταγγελιών στην ανεξάρτητη αρχή.
Συνοπτικά τα κυριότερα προβλήματα συνοψίζονται ως ακολούθως:
- Υπεραυξημένες χρεώσεις - Ρήτρα αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας.
- Είσπραξη τελών και λοιπών χρεώσεων που δεν αφορούν την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ ΑΕ.
- Δυσκολία ανταπόκρισης στην εξόφληση των οφειλών.
- Ρευματοκλοπές.
- Διαδικασία ένταξης ευάλωτων καταναλωτών στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) και στο Μητρώο Ευάλωτων Πελατών (ΜΕΠ).
- Παραγραφή