«Big Brother» από τη ΡΑΕ με ηλεκτρονικές διασταυρώσεις για φθηνότερους λογαριασμούς
Το έργο που αναμένεται να παραδοθεί στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στις αρχές του καλοκαιριού, θα αποτελέσει σύμφωνα με τα Νέα ένα χρήσιμο εργαλείο που θα αναλάβει να διασταυρώνει τις τιμολογήσεις που κάνουν οι προμηθευτές στους πελάτες τους.
Οι συγκρίσεις δεν θα αφορούν μόνο τους εκκαθαριστικούς αλλά και τους έναντι λογαριασμούς. Το ηλεκτρονικό «μάτι» της Ρυθμιστικής Αρχής θα διασταυρώνει τις τιμολογήσεις περίπου 7,8 εκατομμυρίων καταναλωτών.
Όπως άλλωστε ανέφερε ο πρόεδρος της ΡΑΕ, αναπληρωτής καθηγητής Αθανάσιος Δαγούμας, σε εκδήλωση του Συνηγόρου του Πολίτη: «Καταγράφουμε έλλειμμα εμπιστοσύνης των καταναλωτών απέναντι στους παρόχους. Αμφισβητούν τις χρεώσεις και τους υπολογισμούς που γίνονται. Το εργαλείο που ετοιμάζει η ΡΑΕ θα προχωρά στη διασταύρωση των τιμολογήσεων», είπε.
Τους τελευταίους μήνες τα παράπονα των καταναλωτών έχουν πληθύνει. Οι καταγελλίες για λάθη στις χρεώσεις για δυσνόητους ορισμούς κλπ βρίσκονται στην κορυφή των καταγγελιών.
Πέραν αυτού όμως του σκοπού μέσα από τη συγκεκριμένη πλατφόρμα και με τις δυνατότητες που παρέχει η τεχνολογία η ΡΑΕ θα διαπιστώνει και τα περιθώρια κέρδους των παρόχων προκειμένου να εξάγει τα συμπεράσματά της ως προς τη συμπεριφορά τους με βάση τους όρους του ανταγωνισμού. Η Αρχή έχει ήδη στη διάθεσή της στοιχεία των λογαριασμών που έχουν εκδοθεί από την 1η Σεπτεμβρίου του 2021 μέχρι και τον Μάιο του 2022. Και συνεχίζει να συλλέγει ώστε να χτίσει μία πλήρη βάση δεδομένων.
Η ΡΑΕ λειτουργεί επίσης εδώ και τρία χρόνια την υπηρεσία υποβολής παραπόνων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αρχής το 2022 υποβλήθηκαν 12.000 καταγγελίες. Πρόκειται για την εφαρμογή MyRae στην οποία οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλλουν τα παράπονα και τις αναφορές τους. Αυτά μεταφέρονται αυτόματα στους παρόχους ή τους διαχειριστές που αντιστοιχούν.